Με το ηλεκτρικό Lynk & Co 02 στην Σλοβενία

0

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 02 είναι το δεύτερο βήμα της Lynk & Co επί ευρωπαϊκού εδάφους. Και δείχνει με τον πιο εμφατικό τρόπο τις προθέσεις της να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Χρειάζεται ο κόσμος μία ακόμα μάρκα αυτοκινήτων»; Χαμένοι κάπου ανάμεσα στα καθηλωτικής ομορφιάς ορεινά τοπία της Σλοβενίας, κάτω από χιονισμένες κορυφές και μέσα στην ζεστή αίθουσα συνεδριάσεων ενός ξύλινου σαλέ, μια φράση σε ένα τεράστιο wallbox πιάνει από άκρη σε άκρη τον τοίχο: «Χρειάζεται ο κόσμος μία ακόμα μάρκα αυτοκινήτων»;

Όχι δεν πρόκειται για μία ακόμα συνεδρία ψυχανάλυσης της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Αλλά είναι η θαρραλέα όσο και αυτονόητη ερώτηση των ανθρώπων της Lynk & Co, που με αυτόν τον αφοπλιστικό -και προβοκατόρικο- τρόπο βάζουν οι ίδιοι την ατζέντα. Χρειαζόμαστε λοιπόν μία ακόμα μάρκα, ένα ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;



Η απάντηση δεν αργεί να δοθεί με τον ίδιο αφοπλιστικό τρόπο που τέθηκε και το ερώτημα. Ναι, ένα αυτοκίνητο όπως το νέο ηλεκτρικό 02 είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να έχει θέση στην σημερινή αγορά. Και μάλιστα στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, στα ηλεκτρικά C-SUV, εκεί δηλαδή όπου κυκλοφορεί όλο το χρήμα και ενδεχομένως κρύβεται και η επιβίωση πολλών μεγάλων εταιρειών.

Έχοντας δώσει εξαιρετικό πρώτο δείγμα γραφής με το plug-in υβριδικό 01, η Lynk & Co κάνει το επόμενο λογικό βήμα. Παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο στην Γηραιά Ήπειρο, ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε στο global desing studio στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας πάνω στην υπάρχουσα πλατφόρμα SEA της Geely στην οποία βασίζονται όλα τα αντίστοιχα μοντέλα του κινεζικού γκρουπ, από το Volvo EX 30 μέχρι τα Smart και πολλά ακόμα.



Στόχος της ομάδας της Lynk & Co ήταν να κρατήσουν ό,τι τους ήταν χρήσιμο από την κινεζική καταγωγή της μάρκας (το πλαίσιο, το ηλεκτρικό υπόβαθρο, το ψηφιακό πακέτο) και πάνω σε αυτό να δημιουργήσουν μία πολύ φρέσκια πρόταση που να ανταποκρίνεται στην αισθητική αντίληψη αλλά και τα οδηγικά ήθη του ευρωπαίου καταναλωτή.

Και το τελικό αποτέλεσμα όπως είδαμε από κοντά σε αυτή την πρώτη και σύντομη επαφή μας στην Σλοβενία τους δικαιώνει απόλυτα. Η αισθητική του αμαξώματος είναι αναμφίβολα το πιο δυνατό χαρτί του 02. Το σχεδιαστικό τμήμα με έδρα το Γκέτεμποργκ και εμφανείς τις ευρωπαϊκές αναφορές, έχει δημιουργήσει ένα πολύ μοντέρνο και αρκετά ελκυστικό σχήμα που τραβάει τα βλέμματα παντού.



Η λογική ενός κουπέ SUV αναδεικνύεται εδώ στο μέγιστο βαθμό, με την οροφή να έχει μία έντονη κλίση προς τα πίσω, εκεί όπου βρίσκεται μία άψογα ενσωματωμένη αεροτομή η οποία φιλοξενεί και την εντυπωσιακή συστοιχία των LED φωτιστικών σωμάτων. Οι ρέουσες γραμμές στο πλάι και η πολύ μελετημένη κατανομή των όγκων, δημιουργούν ένα σύνολο φιλικό προς το μάτι αλλά και με έντονη μια new age σπορτίφ διάσταση.

Εμπρός η σχεδίαση είναι πιο απλή με εντελώς καθαρές γραμμές και έναν high-tech χαρακτήρα που πολύ εύστοχα οι άνθρωποι της Lynk & Co ονόμασαν “aerodramatic”. Τα φωτιστικά σώματα διατηρούν το εύρημα των δύο λωρίδων ως φωτιστική υπογραφή που να δημιουργεί μία ενιαία εικόνα με το άλλο μοντέλο της μάρκας, το 01, σε μια γκάμα που πλέον αποκτά την δική της ταυτότητα και υπόσταση στην αγορά.



Από άποψη διαστάσεων, με μήκος στα 4.460 χιλιοστά βρίσκεται στο επίκεντρο του C-Segment, εκεί όπου παίζεται όλο το παιχνίδι της ευρωπαϊκής αγοράς στα ηλεκτρικά SUV. Το μεταξόνιο φθάνει στα 2.755 χιλιοστά, στοιχείο που σε συνδυασμό με τους πολύ μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 19 εκατοστά, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και υπεραρκετό για όποιον θέλει να κινηθεί και πέρα από την άσφαλτο. Όσο για το βάρος, διατηρείται σε σχετικά λογικά επίπεδα, αγγίζοντας τα 1.820 κιλά.



Στο εσωτερικό, η σχεδιαστική προσέγγιση βγάζει ένα έντονα σουηδικό “αέρα” ενός άνετου και ποιοτικού ευ ζην. Μινιμαλιστικά στοιχεία όμορφα ταιριασμένα με πρακτικές λύσεις συνδυάζονται ιδανικά με την παρουσία των Κινέζων σε ότι αφορά την ψηφιακή παλέτα τεχνολογιών και δυνατοτήτων.

Ξεκινώντας από την τελευταία, οι εντυπώσεις κερδίζονται όχι μόνο σε αυτό που φαίνεται, αλλά πολύ περισσότερο σε αυτό που υπάρχει στο υπόβαθρο. Οι δύο οθόνες δίνουν και εδώ το παρών, με εκείνη του συστήματος πολυμέσων να είναι στις 15,4 ίντσες και με εξαιρετικά υψηλή ανάλυση 2,5Κ (2.560×1.600 pixel).



Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η ψηφιακή καρδιά του συστήματος είναι ένας ιδιαίτερα σύγχρονος και πολύ γρήγορος επεξεργαστής, το chip Snapdragon 8155 της Qualqomm, με 8πύρηνο επεξεργαστή, 12 GB RAM, και 128 GM ROM.

Τα νούμερα αυτά μπορεί να μην λένε πολλά στον πολύ κόσμο. Όμως έχουν διπλό αποτέλεσμα. Το πρώτο είναι ότι εξασφαλίζουν αστραπιαίες αντιδράσεις στο σύστημα πολυμέσων του 02. Και το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι ότι ένα τέτοιο chipset διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο θα παραμείνει επίκαιρο και με ανοιχτό στις ενημερώσεις για πολλά-πολλά χρόνια μπροστά.

Ένα ακόμα θετικό είναι ότι υπάρχουν κάμποσοι φυσικοί διακόπτες, κατά κύριο λόγο συγκεντρωμένοι στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης και μία μπάρα με 3D led, η οποία διατρέχει από άκρη σε άκρη το ταμπλό και παίρνει διάφορα χρώματα και σχήματα ανάλογα με τις εντολές του οδηγού, την κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμα και το beat της μουσικής εν είδει «φωτορυθμικού».



Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση και στην προσεγμένη εργονομία και την άψογη εξυπηρέτηση των επιβατών στις καθημερινές τους μετακινήσεις (θύρες USB, δύο θήκες ασύρματης φόρτισης, τεράστιο κεντρικό ντουλαπάκι το οποίο μάλιστα αφαιρείται κ.ά.).

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πολύ προσεγμένα και ευχάριστα στην όψη και την αφή, ενώ θέματα φινιρίσματος και συναρμογής προφανώς και δεν τίθενται (οι Κινέζοι κάνουν σοβαρά άλματα σε αυτόν τον τομέα που αφορά εκτός των άλλων και την έννοια της μακροζωίας του αυτοκινήτου). Όπως είναι αναμενόμενο, τα περισσότερα από αυτά τα υλικά είναι οικολογικά και ανακυκλώσιμα, ακόμα και το τεχνητό δέρμα που υπάρχει στην έκδοση More.

Υπάρχουν επίσης τέσσερα ζωντανά χρώματα στην παλέτα του μοντέλου (ένα λαμπερό κόκκινο και ένα πολύ όμορφο γαλάζιο, λευκό και γκρι), ζάντες 19 και 20 ιντσών (οι δεύτερες για την πιο πλούσια έκδοση) και μία εντυπωσιακά μεγάλη ηλιοροφή με προστασία UV που καλύπτει σχεδόν όλη την πάνω πλευρά του αυτοκινήτου (χωρίς όμως κάποιας μορφής σκιάδιο, οπότε μένει να δούμε πόσο πρακτική θα είναι σε χώρες όπως η Ελλάδα).



Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικοί με δεδομένο το μήκος του αμαξώματος αλλά και όσα ισχύουν στον άμεσο ανταγωνισμό του 02. Υπάρχει μεγάλη άνεση πάνω από τα κεφάλια και εμπρός από τα πόδια των πίσω επιβατών, με δυνατότητα φιλοξενίας και τρίτου χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις.

Το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων είναι κάπως μικρό (στην πραγματικότητα είναι 365 λίτρα συν τον χώρο κάτω από το δάπεδο) όμως παρέχεται και frunk με χωρητικότητα 15 λίτρα χωρητικότητα. Με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1.349 λίτρα.

Το πακέτο του εξοπλισμού είναι μία ακόμα δυνατή στιγμή της πρότασης της Lynk & Co. Το 02 είναι φουλ σε κάθε τεχνολογία υποβοήθησης και ασφάλειας, με πάνω από 21 διαφορετικά συστήματα να αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό και στις δύο εκδόσεις.



Η πιο πλούσια έκδοση Core δικαιολογεί τα περισσότερα χρήματα καθώς περιλαμβάνει μεγαλύτερους τροχούς, ενεργές εμπρός γρίλιες, δερμάτινο σαλόνι, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon με 14 ηχεία και -πιο σημαντικό- την αντλία θερμότητας που δεν υπάρχει στην βασική έκδοση.

Εκτός των πιο πάνω παροχών, το 02 αποτελεί και ένα από τα πιο διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα της αγοράς, χάρη στην έμφαση που έδωσε εξ’ αρχής η Lynk & Co σε αυτόν τον τομέα, κυρίως μέσω του car sharing. Μεταξύ άλλων, και μέσω της εφαρμογής της εταιρείας, μπορεί κανείς να “μοιραστεί” εξ αποστάσεως το κλειδί του αυτοκινήτου, να χρησιμοποιεί το smartphone ως τηλεχειριστήριο, να έχει στην διάθεσή του φωνητικό έλεγχο, ακόμα και δυνατότητα V2L για φόρτιση εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.

Στα μηχανικά μέρη, η διαμόρφωση είναι η αναμενόμενη, με δεδομένη την χρήση της πλατφόρμας SEA που υπάρχει και σε όλα τα αντίστοιχου μεγέθους μοντέλα της Geely. Υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 272 ίππους και 323 Nm ροπής ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης.



Η μπαταρία είναι τεχνολογίας NMC χωρητικότητας 66 kW σε αρχιτεκτονική 400V. Ο on-board φορτιστής είναι στα 11 kW για την βασική έκδοση Core και στα 22 kW για την έκδοση More. Η δυνατότητα φόρτισης DC γίνεται με ισχύ που φθάνει έως τα 150 kW, με τη μπαταρία να μπορεί να φορτίσει από το 10-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Όσο για την αυτονομία, το εργοστάσιο δίνει 435 χιλιόμετρα για την βασική έκδοση και 445 χιλιόμετρα για την πιο πλούσια. Το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 5,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ/ώρα.



Πως όμως όλα τα παραπάνω «μεταφράζονται» στον δρόμο; Η πρώτη και πιο εύκολη απάντηση είναι ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Και αυτό μόνο καλό είναι για το 02. Παρά το γεγονός ότι κινηθήκαμε για λίγα χιλιόμετρα και με σεβασμό στα αυστηρά όρια ταχύτητας (αλλά και στο καθηλωτικό περιβάλλον της Λίμνης Bled, ενός από τα απόλυτα highlights της Ευρώπης), οι εντυπώσεις είναι κάτι παραπάνω από θετικές.

Η στιβαρότητα του πλαισίου είναι δεδομένη και διαπιστωμένη από τα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δείχνει και αυτή σωστά σεταρισμένη, δίνοντας ίσως μία μεγαλύτερη έμφαση προς την άνεση, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι παρουσιάζει έντονες κλίσεις ή ενοχλητικά φαινόμενα bodyroll σε απότομες αλλαγές πορείας.

Η γενικότερη παρουσία είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ηλεκτρικής εποχής, όντας άνετο, εύκολο στους χειρισμούς του, αθόρυβο και απολαυστικό στο χαλαρό «ηλεκτρικό» cruising στο αψεγάδιαστο επαρχιακό δίκτυο της Σλοβενίας.



Όσο για την κατανάλωση επιβεβαιώσαμε και στην πράξη τιμές κοντά στις 17 kWh/100 χλμ, νούμερο ιδιαίτερα ικανοποιητικό αν σκεφτούμε ότι μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο μέσα στην πόλη (και σε άλλες συνθήκες βέβαια, σε πιο κανονικές θερμοκρασίες από τα χαμηλά μονοψήφια των βαθμών Κελσίου στις παγωμένες κοιλάδες των Σλοβενικών Άλπεων).

Η άφιξή του στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη του μήνα, με τιμές που ξεκινούν από τις 38.990 ευρώ για την έκδοση Core και 42.990 ευρώ για την More (χωρίς την κρατική επιδότηση). Νούμερα που το τοποθετούν ως το κορυφαίο value for money στην κατηγορία με δεδομένο τον υπερπλούσιο εξοπλισμό και μία σαφή premium διάσταση στην γενικότερη παρουσία του.

Χρειαζόταν λοιπόν ο κόσμος μία ακόμα μάρκα αυτοκινήτων και ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο; Η ξεκάθαρη απάντηση που δίνει το 02 είναι πέρα για πέρα καταφατική. Απογειωμένο σχεδιαστικά αλλά απόλυτα προσγειωμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις από ένα ηλεκτρικό του C-Segment, το 02 μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι της κατηγορίας του, έχοντας όλα τα φόντα να αποτελέσει την ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς για την χώρα μας.



Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

*Ακολουθήστε το troleatzisgames στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !