Η BMW M εξελίσσει μία τετρακίνητη ηλεκτρική M3 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse και το ντεμπούτο της τοποθετείται το 2027.
Η βαυαρική εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει εκτεταμένες δοκιμές της τετρακίνητης διάταξης με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, χρησιμοποιώντας ως βάση μία BMW i4 M50.
Πρόσφατα, η BMW δημοσίευσε στο Instagram φωτογραφίες πρωτότυπων δοκιμών με καμουφλαρισμένο αμάξωμα Neue Klasse, ενώ ένα νέο βίντεο από τις δοκιμές που δημοσιεύτηκε πρόσφατα αποκαλύπτει περισσότερα για το πρόγραμμα εξέλιξης.
Ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW M, Dirk Häcker, δηλώνει χαρακτηριστικά: «Ο εξηλεκτρισμός μάς προσφέρει νέες ελευθερίες για να αποδώσουμε την τυπική δυναμική οδήγησης ενός M».

Στο βίντεο καταγράφονται οι δοκιμές του ηλεκτρικού συστήματος τετρακίνησης σε μία ειδικά διαμορφωμένη BMW i4 M50. Σύμφωνα με τον Axel Theiling, project manager εξηλεκτρισμού της BMW M, «ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό M3 που όχι απλώς θα σταθεί στο ύψος του θρυλικού ονόματος, αλλά θα το ξεπεράσει».
Ενδιαφέρον προκαλεί επίσης το ηχητικό εφέ που ακούγεται κατά την επιτάχυνση, το οποίο θυμίζει έντονα έναν εξακύλινδρο κινητήρα με τούρμπο.
Από πλευράς ονοματολογίας, παρά τις φήμες για την ονομασία «iM3», ο επικεφαλής της BMW M, Frank van Meel, έχει ξεκαθαρίσει ότι το όνομα του μοντέλου θα παραμείνει απλά «M3», χωρίς το διακριτικό «i». «Το «i» στη BMW αναφέρεται σε μια τεχνολογία, αλλά «…η σειρά M δεν αφορά την τεχνολογία, αφορά το συναίσθημα και το motorsport», εξήγησε.
Στο τεχνολογικό κομμάτι, το σύστημα τετρακίνησης με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες προσφέρει εξελιγμένο torque vectoring, ενώ ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου –που εσωτερικά στη BMW αποκαλείται «Hand of God»– ρυθμίζει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου την κατανομή της ισχύος σε κάθε τροχό, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως η θέση του πεντάλ, η γωνία τιμονιού, η επιτάχυνση και οι στροφές του κάθε τροχού.
Από πλευράς ονοματολογίας, παρά τις φήμες για την ονομασία «iM3», ο επικεφαλής της BMW M, Frank van Meel, έχει ξεκαθαρίσει ότι το όνομα του μοντέλου θα παραμείνει απλά «M3», χωρίς το διακριτικό «i». «Το «i» στη BMW αναφέρεται σε μια τεχνολογία, αλλά «…η σειρά M δεν αφορά την τεχνολογία, αφορά το συναίσθημα και το motorsport», εξήγησε.
Στο τεχνολογικό κομμάτι, το σύστημα τετρακίνησης με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες προσφέρει εξελιγμένο torque vectoring, ενώ ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου –που εσωτερικά στη BMW αποκαλείται «Hand of God»– ρυθμίζει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου την κατανομή της ισχύος σε κάθε τροχό, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως η θέση του πεντάλ, η γωνία τιμονιού, η επιτάχυνση και οι στροφές του κάθε τροχού.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η δυνατότητα του πρωτοτύπου να εκτελεί έναν «Tank-Turn» – δηλαδή να περιστρέφεται επιτόπου, αντίστοιχα με το G-Turn της ηλεκτρικής Mercedes G-Class EQG. Ωστόσο, το σχετικό απόσπασμα στο βίντεο φαίνεται πως είναι δημιουργημένο σε υπολογιστή.
Η νέα ηλεκτρική M3 θα μπορεί να ανακτά μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας μέσω της αναγεννητικής πέδησης, καθώς και οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες κατά το φρενάρισμα.

Σύμφωνα με τον Häcker, «η ικανότητα ανάκτησης ενέργειας θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι στα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα», με τη BMW να εξελίσσει μια νέα τεχνολογία μπαταριών για να διαχειρίζεται αυτές τις υψηλές ενεργειακές ροές.
Η πλατφόρμα Neue Klasse, πάνω στην οποία θα βασιστεί η ηλεκτρική M3, είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και μπορεί να υποστηρίξει διατάξεις με έναν, δύο ή και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, με την ισχύ να φτάνει θεωρητικά έως και 1 MW (1.360 ίππους). Η ίδια πλατφόρμα θα λανσαριστεί το 2025.