Ας ξεκινήσουμε με την ιστορία του Guilty Gear Strive, και πριν μου πείτε “μα καλά, ιστορία σε παιχνίδι ξύλου;”, ναι, υπάρχει πλοκή και υπάρχουν και αρκετοί που ενδιαφέρονται για το lore στα fighting games, και ναι, είμαι ένας από αυτούς τους περίεργους. Αλλά (και είναι ένα μεγάλο “αλλά”), υπάρχουν κάποια προβλήματα. Το πρώτο και πιο βασικό είναι πως το story mode στο Strive δεν διαθέτει playable μάχες. Ουσιαστικά πρόκειται για μία “anime ταινία”, φτιαγμένη με την μηχανή γραφικών του παιχνιδιού που διαρκεί τεσσεράμισι ώρες και χωρίζεται σε 10 κεφάλαια. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε και ευτυχώς, μπορείτε να την σταματήσετε όπου θέλετε, να κάνετε save και να συνεχίσετε αργότερα. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα, είναι πως αν δεν γνωρίζετε ήδη την περίπλοκη ιστορία των προηγούμενων τίτλων, θα χαθείτε. Υπάρχουν συνοδευτικά διαγράμματα και μία μικρή εγκυκλοπαίδεια για το τί έχει συμβεί, τους χαρακτήρες και τις μεταξύ τους σχέσεις. Αλλά αυτό είναι το θέμα: αν είναι να χρειάζεται κανείς διαγράμματα και λίστες επεξήγησης για να βγάλει άκρη από την ιστορία... καληνύχτα.
Το story mode και γενικότερα το single-player του Strive -όπως σχεδόν και σε όλα περισσότερα σύγχρονα fighting games πλέον- αποτελεί δευτερεύουσα σκέψη, έως και πολυτέλεια, αφού όλα τους είναι πλέον σαφώς προσανατολισμένα στο multiplayer και το competitive μέρος. Προσωπικά το θεωρώ κρίμα, και θα ήθελα να δω περισσότερα παιχνίδια ξύλου να ακολουθήσουν το παράδειγμα των Mortal Kombat και Injustice της Netherrealm Studios όσον αφορά την ιστορία τους. Όσον αφορά τα υπόλοιπα μέρη της single-player εμπειρίας, υπάρχει το Arcade mode, το Survival και το VS CPU. Βέβαια, καλό είναι να περάσετε πρώτα από το Dojo, όπου υπάρχει ένα βασικό tutorial, το training mode για να εξασκήσετε τις ικανότητες σας και τέλος, το Mission mode, το οποίο είναι και το πιο εκτεταμένο tutorial, όπου μέσω διάφορων αποστολών, σας διδάσκει τους πιο εξειδικευμένους μηχανισμούς του συστήματος μάχης.
Σπαθιά! Εκρήξεις! Φωτιές! Όμορφα bishonen αγόρια!
Κάπου εδώ, θέλω να προσθέσω πως στο Arcade mode, υπάρχει ένα “μυστικό” boss, το οποίο εμφανίζεται ως το ένατο ματς, αλλά μόνο εάν δεν χάσετε ούτε έναν γύρο στις προηγούμενους οχτώ μάχες. Δεν θα σας πω πολλά, πέρα από το ότι ευτυχώς, όταν καταφέρετε και φτάσετε εκεί, μπορείτε να χάσετε ελεύθερα, καθώς έχετε το ελεύθερο να προσπαθήσετε να το κερδίσετε όσες φορές θέλετε. Να είστε σίγουροι πως θα σας χρειαστούν τα άπειρα continues, αφού το συγκεκριμένο boss είναι ένας από τους πιο broken, overpowered χαρακτήρες που αντιμετώπισα ποτέ σε fighting game (και σας το λέω αυτό, έχοντας ολοκληρώσει πολλά από αυτά). Υπάρχει μάλιστα και σχετικό trophy εφόσον νικήσετε, οπότε στους κυνηγούς platinum και τους completionists, σας εύχομαι υπομονή, επιμονή, καλή τύχη. Να έχετε πρόχειρα τίποτα υπογλώσσια για τα νεύρα πάντως, καθώς τo αλάτι είναι μπόλικο!
Το Strive διαθέτει 15 χαρακτήρες (προφανώς το ρόστερ θα επεκταθεί με DLC, αλλά θα ήθελα περισσότερους χαρακτήρες εξαρχής), με τους 13 να επιστρέφουν από παλιότερα GG και δύο καινούριους. Οι νεοφερμένοι είναι ο Nagoriyuki, ένας εντυπωσιακός σαμουράϊ-βαμπίρ που χρησιμοποιεί αργές αλλά πολύ δυνατές επιθέσεις με την τεράστια κατάνα του, και η Giovanna, η οποία είναι γρήγορη, βασίζεται στα επιθετικά combo και μοιάζει σαν να βγήκε από το Jojo's Bizarre Adventure (έχει μέχρι και ένα πνεύμα λύκου για stand!)
Καλά κι ωραία όλα αυτά, αλλά το ζουμί βρίσκεται στην μάχη. Εδώ λοιπόν είναι που το Strive έχει τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τους προκατόχους του. Η Arc Sys επέλεξε να κάνει το παιχνίδι πιο βατό για νέους παίκτες, καθώς στο παρελθόν, τα GG είχαν ανεβάσει αρκετά τον πήχη όσον αφορά τις απαιτήσεις για να μπορεί κανείς να παίξει ικανοποιητικά στο πιο competitive επίπεδο. Αυτό με την σειρά του, δημιούργησε ένα αρκετά “τεχνικό” και περίπλοκο σύστημα μάχης, οπότε άρχισε να υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ αρχαρίων των πιο έμπειρων παικτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετός κόσμος που θα ήθελε να ασχοληθεί με την σειρά, αλλά να φοβάται να το κάνει. Οπότε το Strive έχει απλοποιήσει σχετικά τα πράγματα. Οι χαρακτήρες κινούνται πιο αργά, τόσο στο έδαφος, όσο και στον αέρα. Επίσης, η ζημιά που κάνετε είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τα άλλα GG και το παιχνίδι επικεντρώνεται ξεκάθαρα σε πιο σύντομα combos, κάτι που σημαίνει πως οι μάχες είναι πολύ πιο έντονες και οι ισορροπίες μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή κατά την διάρκεια τους.
"Είστε σίγουρα γιατρός;"
Μία άλλη μεγάλη αλλαγή που έχει να κάνει με τα combo, είναι πως πλέον δεν υπάρχει το gatling combo system, όπου ο παίκτης μπορούσε να συνδέσει τις normal επιθέσεις μεταξύ τους, πατώντας σε διαδοχική αλληλουχία τα αντίστοιχα κουμπιά και μετά να κάνει cancel σε κάποια ειδική κίνηση. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να κάνετε κάτι παρόμοιο στο Strive, αλλά οι συνδέσεις μεταξύ των normal επιθέσεων είναι πολύ πιο περιορισμένες. Οπότε μην περιμένετε combos με άπειρα hits, ή έστω, να είναι τόσο εύκολο να συμβούν.
Παρόλα αυτά, μην γελιέστε: το Strive διαθέτει βάθος και μπόλικους μηχανισμούς στην μάχη του (πχ έχουμε τέσσερα διαφορετικά είδη roman cancels!), οπότε τόσο οι βετεράνοι, όσο και οι φρέσκοι στη σειρά θα έχουν μπόλικους τρόπους να εξαπολύσουν πόνο και καταστροφή στους αντιπάλους τους, χάρη στις διάφορες αμυντικές και επιθετικές επιλογές που υπάρχουν. Μία άλλη νέα προσθήκη, είναι το wall break: αν στριμώξετε τον αντίπαλο σε μία γωνία, μετά από κάποια hits τρώει stun, ο τοίχος ραγίζει και έχετε μία ευκαιρία να κάνετε άλλη μία επίθεση, η οποία σπάει τον τοίχο και εκτοξεύει το θύμα σας σε άλλο σημείο της πίστας. Με αυτόν τον τρόπο, παθαίνει έξτρα ζημιά αλλά κι εσείς αποκτάτε το positive bonus, το οποίο με την σειρά του σας γεμίζει τις tension και super μπάρες πιο γρήγορα. Κοινώς, όπως προανέφερα, το Training και το Mission Mode είναι must, ειδικά αν θέλετε να εξελίξετε το στιλ παιχνιδιού σας και να μάθετε να χρησιμοποιείτε όλα τα “εργαλεία” που σας δίνονται.
Αναμέτρηση νεοφερμένων.
Φυσικά, εφόσον μιλάμε για fighting game, το πιο βασικό μέρος είναι το multiplayer. Πέρα από το local VS, όπου αράζετε στον καναπέ μαζί με κολλητούς και αλληλοξυλοφορτώνεστε, υπάρχει εννοείται και το online μέρος (ranked και player match). Τα online lobby, είναι φτιαγμένα σε στιλ 2D 16-bit pixel art. Αφού δημιουργήσετε το ψηφιακό σας avatar, μπορείτε να εξερευνήσετε τα διάφορα δωμάτια (ή να φτιάξετε τα δικά σας), καθώς ψάχνετε και αλληλεπιδράτε με άλλους παίκτες στα διάφορα lobby. Μάλιστα, μπορείτε να διαλέξετε διάφορες περιοχές του κόσμου, οπότε πχ αν έχετε ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση (ή αυτοκαταστροφικές τάσεις) μπορείτε να διαλέξετε τα ιαπωνικά lobby, αντί για τα ευρωπαϊκά. Ακόμα, όσο παίζετε, κερδίζετε λεφτά, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο fishing mode. Εκεί μπορείτε να τα ξοδέψετε για να ψαρέψετε διάφορα καλούδια, όπως νέα χρώματα για τους χαρακτήρες, customization items για την καρτέλα του online profile σας, νέα αντικείμενα και ρούχα για τον 16-bit avatar, artwork του παιχνιδιού, μουσικές από παλιότερα παιχνίδια της σειράς και διάφορα άλλα.
Το ξεκάθαρα καλύτερο στοιχείο του online, είναι το rollback netcode, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία αλγορίθμων για εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά την διάρκεια της μάχης, ελαχιστοποιώντας τις πιθανές αποσυνδέσεις και καθυστερήσεις. Όντως, όσο έπαιξα multiplayer, σε διάφορες περιοχές, είχα ελάχιστα drops και συνήθως δεν κρατούσαν για πάνω από ένα-δύο δευτερόλεπτα, κάτι που εκτός από ευπρόσδεκτο, είναι και πολύ σημαντικό για ένα fighting game. Προφανώς, εξαρτάται και από την σύνδεση που έχετε, αλλά σε γενικές γραμμές, έμεινα πολύ ευχαριστημένος.
Ta Guilty Gear ανέκαθεν είχαν πολύ όμορφο οπτικό τομέα κι αυτό είναι κάτι που συνεχίστηκε όταν η σειρά άφησε το 2D pixel art, για την απεικόνιση με 3D cel-shaded γραφικά (από το Guilty Gear Xrd και μετά), που όμως είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μοιάζουν με δισδιάστατο anime, από την εμφάνιση και την αισθητική, μέχρι και τα animations, χάρη στην δύναμη της Unreal Engine. Το ίδιο συμβαίνει και στο Strive, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα με χαρακτήρα και στιλ. Τα περιβάλλοντα και οι χαρακτήρες δένουν άψογα μεταξύ τους και έχεις την εντύπωση πως παίζεις ένα “ζωντανό” anime. Επίσης πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στα εφέ φωτισμού που είναι δυναμικά και αλλάζουν αναλόγως το σημείο της πίστας στο οποίο βρίσκεστε. Με άλλα λόγια, τα υψηλά επίπεδα των διαφόρων visuals δίνουν το παρόν και εδώ.
"Καλέ κοπελιά, τι μεγάλα... σπαθιά που έχεις!"
Το metal/rock soundtracκ που παραδοσιακά υπάρχει στα Guilty Gear, είναι άρρηκτα δεμένο με το DNA της σειράς, τόσο στον ηχητικό τομέα, όσο και σε ένα σωρό άλλες αναφορές, από τον σχεδιασμό και τα ονόματα των χαρακτήρων, μέχρι και τις διάφορες επιθέσεις. Για άλλη μία φορά, ο Daisuke Ishiwatari, εκτός από director, σχεδιαστής χαρακτήρων και voice actor του παιχνιδιού, αναλαμβάνει και την μουσική επένδυση, ροκάροντας σαν να μην υπάρχει αύριο και προκαλώντας την ανάγκη για έντονο headbanging. Εκτός του κανονικού soundtrack, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και κομμάτια από προηγούμενα GG, κάτι που είναι πολύ καλό για όσους προτιμούν τα πιο instrumental κομμάτια αντί για το πιο πρόσφατο στiλ με φωνητικά που υιοθέτησε η σειρά. Όπως πάντα, ο ήχος δεν απογοητεύει, ούτε στο μουσικό επίπεδο, ούτε στα διάφορα sound effects και τις φωνές των χαρακτήρων.
Το Guilty Gear Strive επαναφέρει τη σειρά Guilty Gear στο προσκήνιο και την ανοίγει σε νέους επίδοξους μαχητές. Έχει αρκετές αλλαγές και νέες προσθήκες, αλλά δεν εγκαταλείπει τον βασικό, αγαπημένο πυρήνα του GG και διαθέτει όλα όσα θα περίμεναν οι φαν της σειράς και οι λάτρεις των καλών fighting games (εκτός ίσως από το single-player). Αν είστε κι εσείς ένας από αυτούς, βετεράνος ή μη, τότε μπορώ να πω πως το Guilty Gear Strive είναι απαραίτητη αγορά. Θα περάσετε πολλές ώρες έντονης διασκέδασης, θα κοπανηθείτε με το soundtrack και θα κοπανήσετε πολύ κόσμο γενικότερα. Let's Rock!
- Πολύ όμορφα cel-shaded γραφικά και animations
- Ανανεωμένο σύστημα μάχης, προσβάσιμο σε παλιούς και νέους παίκτες
- Το rollback netcode είναι ό,τι πρέπει για το online multiplayer
- Δυνατό, πορωτικό metal/rock soundtrack
- Το single-player είναι πολύ φτωχό
- Το story mode είναι ένα σχετικά αδιάφορο 3D anime τεσσεράμισι ωρών
- Θα μπορούσε να έχει περισσότερους αρχικούς χαρακτήρες
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PS4, PS5, PC |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Arc System Works |
ΕΚΔΟΣΗ: | Bandai Namco |
ΔΙΑΘΕΣΗ: | Bandai Namco Hellas |
Πηγη
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.