Online Screen Recorder

Keanu Reeves και τσιπαρίσματα.

0
Το πρώτο πράγμα που έμαθα μετά το Cyberpunk 2077 ήταν να μην ξαναπιστέψω ποτέ στο hype ενός πολυαναμενόμενου triple-A παιχνιδιού. Πόσες φόλες έχουμε φάει μέχρι σήμερα από μεγάλες εταιρείες; Fallout 76, No Man's Sky, Anthem, η λίστα είναι τεράστια. Μιλάμε για games που αναπτύσσονταν πολλά χρόνια και καταστράφηκαν μέσα σε ένα βράδυ γιατί αναρωτιόμασταν τι είναι αυτό που παίζουμε.

Το δεύτερο πράγμα που θα πρέπει να μάθουν όλοι οι gamers είναι να σταματήσουν να κάνουν pre-orders. Τέλος οι προπαραγγελίες σε games και σε κονσόλες. Την πατήσατε μία, δύο, τρεις, φτάνει πια. Ας κυκλοφορήσει κάτι, ας βγούνε τα πρώτα reviews και μετά το αγοράζετε. Είδατε στην πράξη ότι ακόμα και τα gameplay videos μιας εταιρείας που γίνονται σε high-end PC δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που θα παίξετε. Ας λέγεσαι CD Projekt Red, Bethesda, EA ή Ubisoft. Σχεδόν κανείς δεν έχει γλιτώσει από αποτυχημένα λανσαρίσματα πλέον. Πιθανόν μόνο η Rockstar που λέει “Όταν είναι έτοιμο θα το βγάλουμε”.




Με αφορμή αυτό, το τρίτο και το τελευταίο πράγμα που ήθελα να πω, πριν ξεκινήσει το review, είναι ότι όλες οι εταιρείες θα πρέπει πρώτα να σκέφτονται να βγάλουν ένα άρτιο παιχνίδι χωρίς bugs και μετά το τι θα πει ο κόσμος για την καθυστέρηση. Τι προτιμάτε, να δώσετε 60-70 ευρώ, να ξενερώσετε και να περιμένετε μήνες μέχρι να διορθωθούν τα προβλήματα του παιχνιδιού ή να πάρετε κάτι που θα παίξετε με ευχαρίστηση; Διότι μετά από μήνες παίζει να το έχετε ξεχάσει κιόλας, αν δεν έχετε ζητήσει ήδη επιστροφή χρημάτων.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η περιπέτεια της CD Projekt Red, που από την αποθέωση με την σειρά The Witcher έφτασε μέσα σε ένα βράδυ να “καεί στην πυρά” και να κλονιστεί η εμπιστοσύνη της προς τους χρήστες. Από τη μία έχουμε να πούμε ότι αποτελεί μία απ’ τις καλύτερες εταιρείες ανάπτυξης. Από την άλλη δυστυχώς πρέπει επίσης να πούμε ότι παρέδωσε ένα video game με πολλά προβλήματα, τα περισσότερα που έχουμε δει ποτέ σε λανσάρισμα. Ούτε στο Skyrim, στην έκδοση για PC, δεν είχαμε δει τόσα πολλά bugs και σίγουρα δεν υπήρχαν crashes. Όπως επίσης υπήρχαν θέματα απόδοσης στην έκδοση του PS3 με το frame rate, αλλά τουλάχιστον το παιχνίδι ήταν playable και δεν έφτανε στις μεγάλες μάχες στα 15-20 fps που φτάνει το Cyberpunk 2077, ούτε η Sony έφτασε τότε σε σημείο να το αφαιρέσει από το PSN χωρίς να ξέρουμε πότε θα επιστρέψει, όπως έκανε σήμερα με τον τίτλο της CD Projekt Red. Κάπου χάθηκε το μέτρο.




Έτος 2077

Αυτό που σίγουρα μέτρησα είναι το αν θα ζω το 2077 για να δούμε πόσα από όλα αυτά που παρουσιάζονται μέσα στο Cyberpunk 2077 θα ισχύουν. Το πιθανότερο είναι πως όχι (αν ζω θα αφήσω σχόλιο στο κάτω μέρος του review). Πάντως η σύγκριση θα είναι αναπόφευκτη, όπως αντίστοιχα και στο Back to the Future 2 με το 2015, όπου αρκετά από όσα είχαν ειπωθεί τότε βγήκαν αληθινά.

Στην περίπτωση του Cyberpunk αν όσα ζήσαμε όντως βγουν αληθινά τότε θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε σοβαρά! Σύμφωνα με το σενάριο, είστε ο “V”, ένας μισθοφόρος, ο οποίος εκτελεί δουλειές που θα του δώσουν έναντι αμοιβής. Εκείνη τη χρονιά στο μέλλον λοιπόν, ο κόσμος θα μπορεί να βάλει πάνω του βιονικά εμφυτεύματα σε όλα τα μέλη του σώματος και να επιλέξει το πόσα “μηχανικά” μέρη θα μπορεί να έχει! Την δουλειά αυτή κάνουν συγκεκριμένοι γιατροί, οι ripperdocs. Απλά στέκεστε στην καρέκλα του ασθενή που θυμίζει οδοντιατρείο, πληρώνετε το ανάλογο αντίτιμο σε χιλιάδες…ευρωδολάρια και μέσα σε λίγα λεπτά είστε έτοιμος. Ναι, αυτό είναι το νόμισμα του παιχνιδιού, γιατί το 2077 τα δύο ισχυρά νομίσματα ευρώ και δολάριο θα ενοποιηθούν και μάλιστα στην πιάτσα θα λέγονται “eddies”.



Στον κόσμο του Cyberpunk 2077 μπορείς να καλέσεις το όχημά σου για να έρθει, να αγοράσεις ή να πουλήσεις όπλα σε αυτόματους πωλητές στο δρόμο και στην περίπτωσή μας να γαζώσεις εχθρούς και να πληρωθείς για αυτό. Αν μάλιστα τους πετσοκόψεις, θα τους δεις στο έδαφος να κινούνται, κάτι που αρχικά επίσης το νομίζαμε για bug. Τελικά αποδειχτήκαμε λάθος. Ναι, τα βιονικά εμφυτεύματα σας σώζουν την ζωή! Για την εγκατάστασή τους απαιτείται να τσιπαριστείτε πλήρως στον εγκέφαλό σας! Με λειτουργικό σύστημα, RAM (την οποία αναβαθμίζετε κιόλας) και από εκεί και πέρα βάζετε ότι εμφύτευμα γουστάρετε.

Die Hard Punk

Η πόλη Night City όπου διεξάγεται το σενάριο είναι η Βόρεια Καλιφόρνια και η εγκληματικότητα χτυπάει “κόκκινο” σχεδόν σε κάθε γωνία της πόλης. Άρα το να βάλει κάποιος εμφυτεύματα (τα λεγόμενα cyberware) είναι κι ένας τρόπος να επιβιώσει μέσα σε αυτή την ζούγκλα. Η πολυπολιτισμικότητα, χαρακτηριστικό στοιχείο της Αμερικής, είναι εμφανής. Το 2077 η CD Projekt Red μας παρουσιάζει με πολύ ωραίο τρόπο τους Λατίνους του μέλλοντος, τους Αφροαμερικανούς που μιλάνε Γαλλικά ή τους Ασιάτες που έχουν την δική τους συνοικία στην πόλη (Chinatown). Η πλάκα είναι ότι στο μέλλον όλους αυτούς θα μπορείτε να τους καταλάβετε με μεταφραστή, τον οποίο έχετε προεγκατεστημένο όταν ξεκινάει το παιχνίδι στο λειτουργικό σύστημα του εγκεφάλου σας! Έτσι, την στιγμή που π.χ. κάποιος σας μιλάει Ιαπωνικά, τα γράμματα αντικαθίστανται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου με αγγλικούς χαρακτήρες. Μαγεία.

Το παιχνίδι ξεκινάει με το character creation. Ο χαρακτήρας V μπορεί να είναι άνδρας ή γυναίκα, αν και η CD Projekt Red δεν τα δηλώνει ως “φύλα” αλλά ως “body type”. Έτσι για το inclusivity, οι Πολωνοί δεν σταματούν εκεί και σας επιτρέπουν να φτιάξετε τον χαρακτήρα κυριολεκτικά όπως θέλετε. Μπορεί να είναι γυναίκα, αλλά με ανδρική φωνή και ανδρικό μόριο! Γενικά οι συνδυασμοί είναι αρκετοί. Έχουμε 39 είδη κόμμωσης, δεκάδες χρώματα για το μαλλί και 21 είδη από μάτια, μύτες και στόματα. Στα υπόλοιπα επιπρόσθετα χαρακτηριστικά, συναντάμε μόλις πέντε είδη tattoo, τρία είδη στήθους, ενώ από γεννητικά όργανα ένα γυναικείο αοδοίο και αντίστοιχα δύο είδη πέους με τρία διαφορετικά μεγέθη. Πρακτικά επειδή το παιχνίδι είναι πρώτου προσώπου, όλα αυτά έχουν λίγη σημασία. Κυρίως όποτε κοιτάζεστε στον καθρέφτη.




Η περιπέτειά σας αρχίζει όταν επιλέγετε ένα από τα τρία background δηλαδή Nomad, Streetkid ή Corpo. Στην πρώτη περίπτωση ξεκινάτε από την επαρχία, στη δεύτερη από την πόλη ενώ στην τρίτη είστε ατζέντης στην εταιρεία Arasaka, που είναι και ο βασικός οργανισμός γύρω από τον οποίο περιστρέφεται το σενάριό μας. Όποιο path κι αν επιλέξετε, καθένα από τα τρία συναντιούνται σε ένα κοινό σημείο εξ αρχής κι από εκεί συνεχίζει η βασική ιστορία μας.

Τσιπαρισμένος ναι. Μόνος μπορεί και όχι. Προχωράμε

Με τις αποστολές που αναλαμβάνετε έχετε ως σκοπό να φτιάξετε ένα καλό όνομα στη Night City, ενώ τα ευρωδολλάρια που αποκτάτε τα ξοδεύετε στην αναβάθμιση των Cyberware upgrades σας (κοινώς εμφυτεύματα), τα οποία μάλιστα είναι πανάκριβα. Στις περισσότερες αποστολές θα έχετε συχνά μαζί σας από έναν NPC ο οποίος θα σας βοηθάει, ενώ κάποιες αποστολές θα τις κάνετε μόνοι σας.

Αν ασχοληθείτε με τις αποστολές του βασικού story τότε θα δείτε ότι στερούνται ποικιλίας. Περιλαμβάνουν εξόντωση στόχων, διείσδυση σε βάση και hack ή υποκλοπή πληροφοριών (αν σας ανακαλύψουν μετά το πάτε full action), ανατίναξη στόχων και γενικά πολλές πανομοιότυπες δραστηριότητες. Οι προαιρετικές αποστολές ευτυχώς έχουν μεγαλύτερη ποικιλία. Θα σας ζητήσουν για παράδειγμα να σώσετε ομήρους, να πάτε για scuba diving και άλλες προαιρετικές δραστηριότητες, εκτός αποστολών, όπως το να παίξετε μποξ, να συμμετάσχετε σε αγώνες ταχύτητας, να εκπαιδευτείτε σε πεδίο βολής ή στο hacking.




Για την μετακίνισή σας στη Night City χρησιμοποιείτε είτε τα πόδια σας, είτε τους σταθμούς Fast Travel που υπάρχουν, είτε οποιοδήποτε όχημα, όπως αυτοκίνητο ή μηχανή. Αν είστε μερακλής μπορείτε να κλέψετε όποιο όχημα δείτε στο δρόμο, όπως και στο Grand Theft Auto. Μόνο αν σκοτώσετε κόσμο θα μαζευτεί η αστυνομία και θα σας κυνηγάει για να σας σκοτώσει (μέχρι να φύγετε από το ραντάρ της), διαφορετικά δεν τρέχει μία. Ωστόσο έχετε και τα προσωπικά σας οχήματα και μαζεύοντας χρήματα αγοράζετε πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα και μηχανές. Όταν είστε στο δρόμο μπορείτε να καλέσετε το όχημά σας πατώντας το πλήκτρο “V” (όπως λέμε Vehicle) και θα έρθει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπροστά σας…εκτός κι αν είστε στο κέντρο της πόλης και κολλήσει σε κανένα άλλο όχημα, γιατί με τα bugs το έχουμε δει και αυτό να γίνεται.

Γενικά τα bugs, τα glitches στα γραφικά και τα crashes είναι πολυάριθμα. Στο λανσάρισμα το παιχνίδι μας crashαρε κάθε μία ώρα και υπήρχαν NPCs που εξαφανίζονταν, στοιχεία που διορθώθηκαν με το patch 1.04 της 11ης Δεκεμβρίου. Εξαιρούνται τα crashes που συμβαίνουν αν το PC σας είναι υπερφορτωμένο στη CPU (π.χ. έχετε ανοίξει τον browser με αρκετά tabs). Σε αυτή την περίπτωση, λόγω κακού performance και optimization, το Cyberpunk θα crashάρει όπως και να έχει. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσα reviews έχετε διαβάσει από άλλα gaming sites πριν από αυτή την ημερομηνία ήταν με bugged εκδόσεις. Το PC όπου τεστάραμε το Cyberpunk 2077 έχει έναν AMD Ryzen 5 3600 στα 3.59Ghz, με 32GB RAM και Raden RX 580. Σύντομα θα βάλουμε και μια high-end κάρτα γραφικών, ωστόσο ορθά το testing έγινε με αυτή την κάρτα γιατί το θέμα τα games να τεστάρονται σε PC λογικού μπάτζετ, αφού ο περισσότερος κόσμος δεν έχει τα χρήματα για high-end builds.

A.I. όπως λέμε…“Αναπηρική ικανότητα”;

Το Artificial Intelligence, κοινώς Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι ένας τομέας που στο Cyberpunk 2077 πάει περίπατο. Παίζοντας με την έκδοση 1.04, παρατηρήσαμε ότι τουλάχιστον 1 στους 10 εχθρούς bugάρει τελείως και δεν αντιδρά, καθώς δεν σας πυροβολάει καν. Θεωρητικά όμως, με τον νόμο των πιθανοτήτων, αν μπορούσαμε να πιάσουμε οποιοδήποτε εχθρό και να πολεμήσουμε μαζί του για πολλές ώρες, θα ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι θα bugάρει, μένοντας είτε ακίνητος στη θέση του περιμένοντας να τον εξοντώσετε, είτε στο σημείο κάλυψής του γιατί νομίζει ότι είστε αλλού. Ακόμα κι αν τον πυροβολήσετε, πάλι δεν είναι βέβαιο ότι θα αντιδράσει.



Όταν το A.I. λειτουργεί σωστά είμαστε οκ. Όταν δε λειτουργεί σωστά, κάτι που θα δείτε δεκάδες φορές, τότε θα είναι σαν να σκοτώνετε φοβιτσιάριδες πολίτες που πιάνουν πρώτη φορά όπλο και όχι στρατιώτες με εμφυτεύματα. Παίξαμε σε δυσκολία Hard (υπάρχουν τέσσερα επίπεδα, δηλαδή ακόμα και Very Hard) και τερματίσαμε το παιχνίδι με ευκολία, με εξαίρεση το τελευταίο boss fight που στο Hard είναι…σχεδόν ανίκητο (εκτός κι αν σας glitchάρει πάνω σε τοίχο κάτι που όντως μας συνέβη). Επίσης υπάρχει και boss το οποίο λόγω bug κάνει το ανάποδο, δηλαδή σας πυροβολεί και σας αφαιρεί μόλις 2-3 πόντους ζωής ακόμα και στο Hard, δηλαδή τον κερδίζει κι ένας αρχάριος gamer.

Στους NPCs το A.I. λειτουργεί σωστά, δηλαδή σας βοηθούν μέσα στη μάχη όσο μπορούν σκοτώνοντας κάποιους εχθρούς, απλά περιμένουν πάντοτε να βγάλετε το φίδι από την τρύπα. Περισσότερο θα σας φανούν χρήσιμοι οι NPCs που σας δίνουν πληροφορίες ή απενεργοποιούν συστήματα για εσάς, παρά εκείνοι που πολεμούν στο πλευρό σας. Εν τω μεταξύ το fun fact είναι ότι το briefing στις πιο σημαντικές αποστολές το λαμβάνετε με βίντεο, το οποίο οι NPCs σας δίνουν στο χέρι σε τσιπάκι (θυμίζει USB stick), το οποίο στη συνέχεια βάζετε στο…κεφάλι σας! Δηλαδή όταν ο κόσμος κυκλοφορεί έξω βρίσκει πιο πρακτικό αντί να έχει Internet στο κινητό του, να το έχει…μέσα του. Τέλος, στο stealth λειτουργεί απλά οκ και σας επιτρέπει να βγάλετε αποστολές και με sneak, αν παίζετε προσεκτικά. Η σχετική μπάρα που γεμίζει πάνω από το κεφάλι κάθε χαρακτήρα μέχρι να σας δει, σας δίνει σαφή εικόνα του αν είστε ορατός ή όχι.

Όπλα, Crafting και Economy

Ο οπλισμός στο Cyberpunk 2077 είναι χάρμα οφθαλμών. Στο ρεπερτόριό σας έχετε τρία slots στα οποία βάζετε πιστόλια, assault rifles, machine guns, shotguns, sniper rifles, πιο βαρύ και σπάνιο οπλισμού (όπως miniguns) και βέβαια χειροβομβίδες διαφόρων ειδών. Τα όπλα αυτά τα βρίσκετε μέσω loot από αποστολές, αφού σχεδόν κάθε εχθρός πετάει κι από ένα όπλο και βέβαια πυρομαχικά. Καλό είναι να κρατάτε όλα τα είδη των όπλων, ώστε όταν σας τελειώσουν οι σφαίρες μέσα στη μάχη να χρησιμοποιήσετε ένα άλλο όπλο βολικό για την περίσταση, στο οποίο θα έχετε πυρομαχικά.




Όταν λέω βολικό για την περίσταση, εννοώ φυσικά ότι τα shotguns είναι για κοντινή απόσταση και τα sniper rifles για μακρινή απόσταση και φυσικά είναι και τα δύο OP. Δηλαδή αν πιάσετε εχθρό από κοντά με shotgun θα τον ταράξετε στο damage και στο knockback. Το δε sniper είναι ότι καλύτερο στο παιχνίδι αφού με τα snipers χτυπούσα 300άρια damage και κατέβαζα εχθρούς για πλάκα. Για τις ενδιάμεσες αποστάσεις θα χρησιμοποιείτε συνήθως τα assault rifles και τα submachine guns, ίσως ενίοτε και ελάχιστα καλά revolvers.

Η στόχευση είναι εξαιρετική και το recoil των όπλων άκρως ρεαλιστικό, όπως και το σύστημα reload. Το gunfight είναι το highlight του Cyberpunk 2077 και τον τομέα αυτό η CD Projekt Red τον έφτιαξε με άνεση, παρότι ήταν το πρώτο της παιχνίδι με μηχανισμούς First-Person Shooter. Η στόχευση και ο χειρισμός των όπλων είναι απόλαυση.

Το crafting είναι ένας τομέας που θα σας χρησιμεύσει για να κάνετε craft κυρίως τα πυρομαχικά σας, τις ιατρικές προμήθειές σας ή τις χειροβομβίδες σας. Μπορείτε να κάνετε craft μέχρι και όπλα, αλλά η λειτουργία αυτή δεν έχει νόημα παρά μόνο στο ξεκίνημά σας για να αποκτήσετε τα βασικά όπλα. Από τις πρώτες ώρες κι έπειτα, αφενός μεν θα χρειαστεί να συγκεντρώσετε χρήματα για αγορές εμφυτευμάτων ή για αποστολές κι αφετέρου θα μπορείτε να βρείτε κάθε είδους όπλο από loot. Οπότε θα σας συμφέρει να πουλήσετε τα όπλα αντί να τα κάνετε scrap για τα μέταλλά τους.

Hackers

Το τίμημα του να έχει κάποιος εμφυτεύματα μέσα του πληρώνεται με hacks. Στο Cyberpunk 2077 όλοι οι εχθροί σας, είτε ανθρώπινης μορφής, είτε ρομπότ, έχουν μέσα τους cyberware κι αυτό σας επιτρέπει να τους κάνετε hack. Πατώντας το scanner σας η οθόνη γίνεται κόκκινη κι έτσι scanάρετε τον χώρο και μπορείτε στοχεύοντας σε εχθρούς να τους προκαλέσετε διάφορα είδη damage, τα οποία αναβαθμίζετε με τον καιρό. Επίσης, κάθε εχθρός απαιτεί συγκεκριμένο αριθμό από RAM (σ.σ. η οποία δεν αλλάζει αν αλλάξετε επίπεδο δυσκολίας), κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεστε επιπλέον αναβαθμίσεις, είτε στην ικανότητά σας στο hacking, είτε στο δικό σας cyberware.




Το μενού του hacking είναι απολαυστικό καθώς η ταχύτητα πηγαίνει σε ρυθμό λίγο πιο αργό από bullet time, βάζετε τα hacks σας και στη συνέχεια κλείνετε το hacking μενού, κρύβεστε για λίγα δεύτερα και όταν σε κλάσματα δευτερολέπτου το hack επιδράσει, μπορείτε είτε να πυροβολήσετε, είτε να πετάξετε ακόμα και χειροβομβίδα, κάνοντας έτσι “ψητούς” τους εχθρούς σας.

Ένα άλλου είδους hacking που είναι επίσης πώρωση, λέγεται breach και αφορά τα τερματικά και την παραβίαση λειτουργικού συστήματος των εχθρών σας. Σε αμφότερες τις δύο περιπτώσεις, κοιτάζοντας έναν εχθρό ή ένα τερματικό, αν επιχειρήσετε breack, εκεί μπορείτε να ρίξετε τα resistances του εχθρού σας ή την απαιτούμενη RAM που χρειάζεστε ώστε μετά να του κάνετε hack πιο εύκολα και αποτελεσματικά τα κυκλώματα. Το breach απαιτεί χρόνο και σκέψη καθώς εκεί έχετε δύο οθόνες που απεικονίζουν τα κυκλώματα με ένα γράμμα και έναν αριθμό. Η οθόνη στα δεξιά σας απεικονίζει τα κυκλώματα που χρειάζεστε για το hack και η οθόνη στα αριστερά το κύκλωμα του τερματικού ή του εχθρού σας. Όταν πατήσετε πάνω σε ένα κύκλωμα ξεκινάτε το breach κι έχετε ορισμένα δεύτερα στη διάθεσή σας για να πετύχετε το hack, ενώ θα πρέπει από την πρώτη στιγμή να επιλέξετε το σωστό κύκλωμα, μιας και μετά θα μπορείτε να διαλέξετε τα επόμενα κυκλώματα μόνο στην αντίστοιχη οριζόντια και κάθετη στήλη. Η όλη διαδικασία είναι ένα ευχάριστο “βάσανο” για όσους αφιερώσουν χρόνο.

Levelling system, attributes και perks

Ο τομέας όπου η CD Projekt Red έχει εμφαθύνει περισσότερο είναι το σύστημα ανόδου level στο παιχνίδι. Όσο σκοτώνετε εχθρούς και ολοκληρώνετε αποστολές, τόσο αποκτάτε xp κι έτσι κάνετε level up και ξοδεύετε πόντους στα attributes σας, που χωρίζονται στις κατηγορίες Body, Reflexes, Technical Ability, Intelligence και Cool. Το Body είναι το αντίστοιχο Strength αφού ανεβάζει τα hitpoints και τις melee επιθέσεις σας ενώ σας επιτρέπει να σπάσετε πόρτες ή να σπάσετε στο ξύλο κεφάλια σε cutscenes, αν έχετε από έναν αριθμό και πάνω. Τα Reflexes αφορούν την αποτελεσματικότητά σας με τα όπλα. Το Technical σας δίνει πρόσβαση στη χρήση συσκευών, όπως η απενεργοποίηση στις πόρτες ή στις νάρκες. Το Intelligence σας είναι πολύ βασικό καθώς σας επιτρέπει να κάνετε καλύτερο hacking, μιας και αυξάνει την RAM σας και το damage που κάνετε και τέλος το Cool αφορά την ικανότητά σας στο Stealth.

Οι πέντε αυτές κατηγορίες με attributes έχουν μέσα τους 2-3 κατηγορίες με perks. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε όπλα ή hacks αποκτάτε perks points, τα οποία και ξοδεύετε όπου θέλετε. Μπορείτε για παράδειγμα να πατήσετε στο Body attribute και να ξοδέψετε πόντους σε perks που έχουν να κάνουν με health regeneration και καλύτερα melee attacks, στο Reflexes για perks που ανεβάζουν το ποσοστό damage των όπλων και το critical chance σας ή στο Intelligence για να απενεργοποιείτε κάμερες, να κατεβάζετε τα resistances των εχθρών, να κάνετε ακόμη μεγαλύτερο damage, να αναπληρώνετε ταχύτερα την RAM που ξοδεύετε για hacking μέσα στη μάχη κ.α. Το balancing στο όλο σύστημα λειτουργεί άψογα.





BrainDance

Η συγκεκριμένη λειτουργία σας βάζει στο ρόλο του ντετέκτιβ. Ως γνωστόν στο Cyberpunk 2077 μπορείτε με το μυαλό σας να προσομοιώσετε οποιοδήποτε περιβάλλον και να κάνετε προπόνηση. Στην περίπτωση του BrainDance, σε συγκεκριμένες αποστολές συνδέεστε σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης όπου βλέπετε ένα καταγεγραμμένο βίντεο από κύκλωμα ασφαλείας, ενός συμβάντος. Το βίντεο αυτό το επεξεργάζεστε με τον εγκέφαλό σας και μπορείτε να το προχωρήσετε μπροστά, πίσω, να πατήσετε παύση ή να το πάτε λίγο πιο αργά. Σαν να χειρίζεστε Adobe Premiere αλλά σε cyberpunk μορφή.

Παίρνοντας για λίγο τον ρόλο του εξυχνιαστή, θα μεταβαίνετε σε τρεις καταστάσεις προβολής βίντεο: Την αρχική όπου scanάρετε αντικείμενα στο χώρο, την thermal όπου βλέπετε θερμότητες στα σώματα και τέλος την φωνητική όπου ακούτε πιο προσεκτικά φωνές και μπορείτε να αντιληφθείτε που βρίσκονταν εκείνα τα άτομα. Στο τέλος συλλέγετε τα απαιτούμενα στοιχεία, τα δίνετε στον NPC και εκείνος σας τι λέει τι πρέπει να κάνετε στην αποστολή σας. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια πρακτική χρησιμότητα στο gameplay, πέρα από μία περίπτωση όπου για παράδειγμα έπρεπε να πάρουμε ένα αντικείμενο και είχαμε δει από βίντεο που βρισκόταν.

Sex και easter eggs!

Η CD Projekt Red έχει διαφημίσει και το γεγονός ότι μπορείτε να κάνετε σεξ στο παιχνίδι. Η λειτουργία αυτή είναι μία από τις πιο ευχάριστες. Για να μπορέσετε να το κάνετε αυτό, η ευκαιρία θα σας δοθεί μέσα στο βασικό story, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία του σεξ γίνεται στις προαιρετικές αποστολές. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να πιάσετε κουβέντα με μια NPC, να εκτελέσετε τις αποστολές που σας δίνει, να περάσετε χρόνο μαζί της και πάνω στη κουβέντα να το φτάσετε μέχρι το να “βρέξετε”. Αμέσως μετά, θα υπάρξει και η κλασική ερώτηση το αν αυτό που κάνατε ήταν ξεπέτα ή κάτι πιο σοβαρό, οπότε εκεί μπορείτε να επιλέξετε τι θα απαντήσετε, με τις αντίστοιχες εκπλήξεις διαλόγου να ακολουθούν.




Επίσης να αναφέρω ότι κατά μέσο όρο –με βάση στατιστικά πάντα- η σεξουαλική ζωή των gamers είναι ως γνωστόν υποδεέστερη σε σχέση με όσους έχουν άλλες ασχολίες, όπως fitness, χορό, αθλητικές δραστηριότητες, πεζοπορίες κτλ. κι αυτό σε συνδυασμό με το ότι έχουμε καραντίνα και το σεξ επίσης σύμφωνα με έρευνες έχει ελαχιστοποιηθεί, εδώ θα μπορούσε να ισχύει το ρητό “Δεν πηδάς που δεν πηδάς, δεν παίζεις κανένα Cyberpunk;” Τουλάχιστον, οι Πολωνοί μας έδωσαν έναν ακόμη λόγο να ψάξουμε τους προαιρετικές αποστολές με όλες τις θηλυκές υπάρξεις του παιχνιδιού. Ορισμένες από αυτές και ειδικά μία, είναι το κάτι άλλο και τις περιμένουμε και σε cosplay, τα οποία θα είναι ομολογουμένως πολύ δύσκολα με τόσα tattoo.

Το Cyberpunk 2077 περιλαμβάνει και άφθονες αναφορές ή ατάκες από γνωστές ταινίες, όπως Terminator, Robocop, μέχρι και το δικό της The Witcher. Όταν θα αρχίσετε να βάζετε πάνω σας τα πρώτα εμφυτεύματα και θα βλέπετε ότι τα πτώματα δεν πεθαίνουν, σίγουρα θα αρχίστε να αναρωτιέστε: “Βρε μήπως στο μέλλον θα γινόμαστε κι εμείς σαν τους Terminators;” Στους δε διαλόγους των πρωταγωνιστών εμπλέκονται μέχρι και ατάκες από γνωστούς Έλληνες φιλοσόφους, τις οποίες αναφέρουν άτομα με υψηλό IQ, πάνω στη ροή της συζήτησης!. Οι Πολωνοί φημίζονται για το πόσο ψαγμένοι είναι σε θέματα ιστορίας και κουλτούρας και η CD Projekt Red το επιβεβαιώνει περίτρανα.

Netrunners: Boss fights για καρδιακό επεισόδιο!

Τα boss fights στο Cyberpunk είναι ότι καλύτερο, καθώς ανεβάζουν την αδρεναλίνη σας κατακόρυφα. Τα περισσότερα bosses που θα βρείτε είναι οι Netrunners, κοινώς hackers οι οποίοι έχουν εμφυτεύσει στο σώμα τους ένα augmented interface με cynernetics. Χρησιμοποιώντας τα εμφυτεύματα που έχουν στον εγκέφαλό τους, κάνουν πλοήγηση στο Internet, hackάρουν συστήματα και πουλάνε πληροφορίες. Πρακτικά όμως, όποιος προσπαθήσει να τους αντιμετωπίσει, θα τα βρει σκούρα γιατί θα του δημιουργήσουν ψευδαισθήσεις λόγω της augmented τεχνολογία τους που αποτελεί τεράστια εξέλιξη σε σχέση με το σημερινό augmented reality.




Πρακτικά οι netrunners τρέχουν κατά πάνω σας και αφήνουν κάτι σαν augmented reality αύρα πίσω τους. Το όλο σκηνικό του να έρχεται κατά πάνω σας κάποιος και να σας τσακίζει με melee επιθέσεις είναι ότι πιο τρομακτικό έτσι όπως απεικονίζεται, ενώ στις περισσότερες μάχες τέτοιου τύπου θα τρέχετε διαρκώς καθώς οι netrunners θα σας κυνηγούν. Όταν δεν σας χτυπούν melee, έχουν διάφορες εναλλακτικές επιθέσεις με ranged όπλα. Για να τους νικήσετε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε hacks και να έχετε ανεβάσει και το αντίστοιχο attribute αρκετά για να τους hackάρετε και στη συνέχεια να συνδυάσετε το hack με επίθεση shotgun από κοντά ή αντίστοιχα assault rifle ή sniper rifle από μακριά. Αν δεν έχετε τους απαιτούμενους πόντους στο hacking και το πάτε μόνο με όπλα τότε ετοιμαστείτε για πολύ τρέξιμο πάνω-κάτω.

Story και free roaming

Σενιαριακά το Cyberpunk ξεκινάει πολύ δυνατά. Η χρονική στιγμή όπου ο Keanu Reeves μπαίνει στο παιχνίδι ανεβάζει την ένταση και τον ρυθμό για αρκετή ώρα, όπως και τον ενθουσιασμό σας. Τα τρία αυτά στοιχεία όμως θα αρχίσουν να πέφτουν μετά από λίγες ώρες, με αποτέλεσμα το σενάριο να κάνει “κοιλιά”. Τα προβλήματα εδώ είναι τουλάχιστον τέσσερα. Πρώτον υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία ακολουθούν ανούσιες συζητήσεις. Δεύτερον υπάρχουν σημεία όπου οι χαρακτήρες προχωράνε ή αγναντεύουν γύρω τους και καθυστερείτε άσκοπα. Τρίτον, το σενάριο αυτό έχει πολλά κλισέ. Ο κλασικός μισθοφόρος, που θέλει να φτιάξει όνομα στην πιάτσα. Οι βασικότεροι στόχοι του σεναρίου σας είναι συγκεκριμένοι και υπάρχουν κάθε φορά 1-3 βασικές αποστολές που τρέχετε παράλληλα, με στόχο να λύσετε τα προβλήματά σας.


Το μέλλον της τεχνολογίας, όπως δεν το είχατε φανταστεί.

Το τέταρτο και μακρύτερο, όπως το ανδρικό μόριο του χαρακτήρα σας που προεξέχει λόγω bug (όχι σιγά μην το άφηνα να πέσει), είναι ότι το 90% των διαλόγων σας ζητούν να απαντήσετε σε αυτούς και ότι κι αν απαντήσετε εκείνη τη στιγμή η συνέχεια θα είναι ακριβώς η ίδια! Υπάρχουν μέχρι και επιλογές τις οποίες οι developers άφησαν στη μέση λόγω χρόνου! Για παράδειγμα σε διάλογο με NPC, μου δόθηκε επιλογή να του ρίξω γροθιά με το σύμβολο του Body attribute, αλλά δεν έγινε απολύτως τίποτα (οι γραφίστες δεν θα προλάβαιναν να το φτιάξουν) και ο διάλογος συνέχισε κανονικά, όποια απ’ τις τρεις επιλογές κι αν διαλέγατε.

Το θετικό ωστόσο είναι ότι το Cyberpunk 2077 έχει πολλές διακλαδώσεις σεναρίου. Αν δώσετε μεγάλη προσοχή σε συγκεκριμένα side quests τότε θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε εναλλακτικά φινάλε για το βασικό story. Υπάρχουν ευχάριστα και δυσάρεστα φινάλε και είναι στο χέρι σας να τα ανακαλύψετε, αρκεί να ψαχτείτε πολύ. Το replayability είναι ίσως το πιο δυνατό ατού του τίτλου της CD Projekt Red. Οπότε η εμπειρία μετά από το λεγόμενο Point of no return που οδηγεί κάθε φορά σε τερματισμό, να ξέρετε ότι ενδέχεται να είναι διαφορετική.

Παίζοντας στον κόσμο του Cyberpunk θα προτείναμε να κάνετε υπομονή και να ολοκληρώσετε τα προαιρετικά quests όποτε σας εμφανίζονται, καθώς στην κατάσταση που είναι τώρα το παιχνίδι, το pathfinding είναι προβληματικό. Αν περάσει ένα προαιρετικό quest από έναν NPC και δεν το εκτελέσετε εκείνη τη στιγμή, τότε μετά από μερικές ώρες ο NPC δεν θα είναι διαθέσιμος στο τηλέφωνο. Η λίστα επαφών σας δηλαδή είναι τυπικά σχεδόν άχρηστη, αφού πέρα από την στιγμή που σας ζητάει ένα quest να τον καλέσετε, αν δεν έχετε το συγκεκριμένο quest ενεργοποιημένο, τότε δεν μπορείτε να μιλήσετε με NPC, γιατί απλά… δεν θα σας το σηκώσει. Συν τις άλλοις, τη λίστα των side quests και gigs που σας δίνονται δεν εμφανίζεται το όνομα του NPC.




Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι θα σας πάρει πολλές ώρες να συνηθίσετε το user interface, το οποίο έχει…cyberpunk αισθητική, ενώ και η απεικόνιση του χάρτη είναι και αυτή σκέτη ταλαιπωρία. Δεν υπάρχει φίλτρο για συγκεκριμένες τοποθεσίες, όπως συγκεκριμένα μπαρ ή επιχειρήσεις. Τα οφθαλμοφανή μέρη είναι το σπίτι σας, τα Fast travel points και τα μηχανήματα που λειτουργούν ως vendors. Τα συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος για τις αποστολές όμως δεν είναι εμφανή εκ πρώτης όψεως και δεν φιλτράρονται.

Βέβαια εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε και πως τα bugs επηρεάζουν την εμπειρία σας. Ορισμένες από τις αποστολές που σας δίνονται βρίσκονται είτε σε λάθος τοποθεσία, είτε έχουν σοβαρά bugs που σας πάνε πίσω ή gamebreaking bugs, δείγμα του ότι στον τομέα του QA η CD Projekt Red απέτυχε παταγωδώς. Για παράδειγμα, σε μια αποστολή όπου πρέπει να μαζέψουμε χρήματα, με το που το μαθαίνουμε βρίσκουμε μπροστά μας έναν NPC που μας πηγαίνει όμως σε Hard αποστολή. Στην αρχή και στο μέσο της αποστολής εξολοθρεύσαμε δεκάδες NPCs, ενώ έπρεπε να το πάμε stealth! Ανεβήκαμε ενάμιση level και φορτώσαμε όπλα και πυρομαχικά. Επειδή δεν επιτρεπόταν manual save όμως, φτάσαμε στο τέλος της αποστολής, για να δούμε ένα boss (netrunner) που είναι αδύνατο να νικηθεί, τουλάχιστον σε Hard δυσκολία, αφού αναπληρώνει το health του στο 100% μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Έπρεπε να χάσουμε, να ξεκινήσουμε την αποστολή από το μηδέν έχοντας χάσει τα πάντα και να κατεβάσουμε την δυσκολία στο Easy για να τον νικήσουμε. Σαν να μην έφτανε αυτό, μετά την εξόντωση συγκεντρώσαμε το απαιτούμενο ποσό κι εκεί υπήρχε ένα gamebreaking bug που μας γυρνάει ξαφνικά στην αποστολή του βασικού story (αντί να παραδώσουμε την προαιρετική) και μας κλείνει μέσα σε ένα κτίριο, χωρίς να υπάρχει έξοδος διαφυγής! Ευτυχώς, αν επιλέξετε χειροκίνητα να αλλάξετε αποστολή, τότε θα συνεχίσετε κανονικά. Τέτοιου είδους bugs όμως μπορούν να αποβούν μοιραία για κάποιον που δεν έχει εμπειρία στα RPG.




Μεγάλο ατού στο gameplay είναι η ελευθερία ολοκλήρωσης των αποστολών. Μπορείτε για παράδειγμα να εισβάλετε σε ένα εργοστάσιο με full action και να σκοτώσετε όλους τους στρατιώτες ή αντίθετα να το πάτε τελείως stealth, κάνοντας διαρκώς manual save (σ.σ. όταν είστε σε μάχη δεν υπάρχει save), απενεργοποιώντας κάμερες με hack και κάνοντας distract στους εχθρούς, καθώς τους αποσπάτε την προσοχή ανάβοντας οθόνες, καφετιέρες ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Όλα αυτά με σκοπό το να φτάσετε στο στόχο της αποστολής σας αθόρυβα και αναίμακτα. Μπορείτε ας πούμε να επιτεθείτε πισώπλατα σε εχθρούς και να τους σκοτώσετε ή απλά να τους κάνετε non-lethal takedown και να μείνουν κάτω για αρκετή ώρα. Στη συνέχεια το πτώμα κάθε στρατιώτη μπορείτε να το κρύψετε σε δωμάτια ή σε κάδους, αν και το σύστημα ανακάλυψης πτωμάτων είναι σαθρό, καθώς μου έχει τύχει π.χ. να βάζω όλα τα πτώματα σε ένα δωμάτιο και να τα ανακαλύπτει κάποιος μετά από λίγα λεπτά σημαίνοντας συναγερμό, την στιγμή που είμαι έξω απ’ το δωμάτιο και ξέρω ότι όντως δεν μπήκε κανένας. Πάντως, αυτή η ελευθερία επιλογών του να πάτε stealth ή σε μάχη και το αν στη μάχη θα πάτε με ωμή δύναμη ή με συνδυασμό hacks, πραγματικά με κέρδισε.

H συνολική εμπειρία στη βασική ιστορία διαρκεί γύρω στις 20 ώρες, αλλά εμείς χρειαστήκαμε περισσότερες (γύρω στις 35-40) ώστε να εκτελέσουμε αρκετές προαιρετικές αποστολές, να αλληλεπιδράσουμε με NPCs και να δούμε τα εναλλακτικά φινάλε. Όσο ολοκληρώνετε αποστολές, τόσο ανεβάζετε το street cred σας κι έτσι αποκτάτε φήμη του καλού μισθοφόρου. Έτσι σας δίνονται περισσότερες αποστολές με μεγαλύτερη ανταμοιβή. Κοινώς, καλό θα είναι να ολοκληρώσετε τα πάντα στο παιχνίδι πριν πάτε στο Point of No Return. Υπάρχουν επίσης άτομα που βρίσκετε σε quest και που έχετε την ευκαιρία να τους σκοτώσετε ή να συνεργαστείτε μαζί τους. Η δυνατότητα αυτή ξεκλειδώνει νέες επιλογές διαλόγου και νέες διακλαδώσεις σεναρίου. Τουλάχιστον στα καίρια σημεία υπάρχει ελευθερία επιλογών. Επίσης, με τον διάλογο και ανάλογα με τα attributes που έχετε ανεβάσει, μπορείτε να εμπλακείτε σε νέες αποστολές-μάχες ή να τις αποφύγετε.

Ο Keanu Reeves είναι τρέλα

Ο διάσημος ηθοποιός του Χόλιγουντ Keanu Reeves υποδύεται στο παιχνίδι τον Johnny Silverhand, έναν rock star που παράτησε τις συναυλίες κι αντί για μικρόφωνο έπιασε όπλο. Είναι όντως ο NPC με τις περισσότερες ατάκες διαλόγου. Μπορεί να είναι φίλος σας, μπορεί κι εχθρός σας. Εσείς θα επιλέξετε πως θα συνεργαστείτε μαζί του. Η σχέση που θα αποκτήσετε μαζί του είναι ξεχωριστή. Ανάλογα με την διακλάδωση σεναρίου που θα ακολουθήσετε θα μπορέσετε να έχετε και τις ανάλογες αλληλεπιδράσεις. Η ερμηνεία του Keanu Reeves στο χαρακτήρα που υποδύεται έχει ενδιαφέρον διότι και αυτός σε νεαρή ηλικία συμμετείχε σε ροκ συγκρότημα που μάλιστα άνοιγε τις συναυλίες μεγάλων καλλιτεχνών, όπως οι Bon Jovi και David Bowie. Στην πορεία ο Keanu έγινε γνωστός από ταινίες δράσης, όπως το Matrix. Άρα ο ρόλος του ταιριάζει γάντι. Εν τω μεταξύ στην αρχή αργεί να μπει στο ρόλο του και δείχνει σαν να διαβάζει έτοιμες ατάκες. Μετά όμως τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά. Θα έβαζα την ερμηνεία του δεύτερη σε απόδοση, μετά από αυτή του βασικού ανδρικού χαρακτήρα V. Άλλωστε, ο Keanu θυμίζουμε ότι είναι κατά κύριο λόγο ηθοποιός και όχι voice actor, ενώ δεν έχει υπάρξει ξανά voice actor σε video game τόσο μεγάλου βεληνεκούς και απαιτήσεων, συνεπώς δικαιολογείται.

Ο σχεδιασμός του Johnny Silverhand, είναι εξαιρετικός και αποτέλεσμα του πολύ καλού Motion Capture της CD Projekt Red. Πρακτικά ο χαρακτήρας είναι ίδιος ο Keanu Reeves, πότε με γυαλιά και πότε χωρίς, ανάλογα με την περίσταση. Πέραν αυτού, ο χαρακτήρας που θα δημιουργήσετε αλλά και οι βασικοί NPCs του παιχνιδιού και τα bosses έχουν σχεδιαστεί με εξαιρετική λεπτομέρεια. Αντίθετα, όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες δυστυχώς στερούνται βασικών λεπτομερειών στην απεικόνιση του προσώπου τους. Το δε περιβάλλον και τα αντικείμενα έχουν πολύ φτωχή ποιότητα απεικόνισης ακόμα και σε PC με high specs. Αυτό έγινε ώστε να frames να διατηρηθούν όσο το δυνατόν πιο ψηλά. Σε οποιοδήποτε PC πάντως, οι μεγάλες μάχες έχουν ως αποτέλεσμα τα frames να πέφτουν, δείγμα του μέτριου optimization. Με την Raden RX 580 είχαμε μονίμως γύρω στα 30-40 frames όταν περπατούσαμε, τα οποία στις μάχες έπεφταν στα 22-25fps, ενώ όταν είχαμε καταδιώξεις με αυτοκίνητα, εκεί τα frames έπαιζαν κάπου γύρω στα 20fps, κάτι που σε συνδυασμό με το ότι τα οχήματά μας έτρεχαν και έπρεπε να στοχεύσουμε κινούμενους στόχους, μας δημιουργούσε θέμα. Ευτυχώς η CD Projekt Red ήταν ελαστική σε τέτοιες μάχες και στο Hard όπου παίζαμε μας άφηνε μεγάλο χρονικό περιθώριο πριν εξοντώσουμε αυτούς τους κινούμενους στόχους και δεν μας μείωνε πολύ το health.

Το patch 1.04 βελτίωσε απειροελάχιστα την απόδοση και κερδίσαμε μόλις 2-3 frames, αλλά στη φάση που είμαστε τώρα το παιχνίδι χρειάζεται ένα σχετικά καλό PC για να παιχτεί. Δεν μιλάμε απαραίτητα για High-end, αλλά σίγουρα κάτι ανάμεσα σε mid και high-end. Γι' αυτό και προτείνουμε αν το PC σας είναι απλά λίγο πάνω από τις ελάχιστες απαιτήσεις τότε όπως είναι οι προκαθορισμένες (default) ρυθμίσεις, να ρίξετε τα γραφικά από τα Settings, ειδικά το anti-aliasing, το draw distance και γενικά οτιδήποτε δεν σας είναι απολύτως απαραίτητο, κάπου γύρω στο Medium και να πειραματιστείτε. Ελπίζουμε με τα επόμενα patches η απόδοση να βελτιωθεί.

Ολοκληρώνοντας το τεχνικό μέρος, ο ηχητικός τομέας ξεχωρίζει με τεράστια διαφορά από τους υπόλοιπους, πολύ απλά γιατί δεν επηρεάστηκε από τα προβλήματα του βιαστικού λανσαρίσματος από τα οποία επηρεάστηκαν οι υπόλοιποι. Για το voice acting χρησιμοποιήθηκαν δεκάδες ηθοποιοί, τόσο στους βασικούς ήρωες, όσο και σε οποιοδήποτε τυχαίο θα συναντήσετε στο δρόμο. Τα ηχητικά εφέ των όπλων και των μενού την ώρα των hacks είναι πώρωση και θα σας βάλουν αμέσως στο steampunk κλίμα που επικρατεί. Το δε soundtrack είναι απλά εντυπωσιακό. Τα industrial Rock και Electronic ακούσματα ταιριάζουν άριστα με το sci-fi σκηνικό που έχει στήσει η CD Projekt Red και όσο παίζουν εντός ή εκτός μάχης, σας βάζουν στο πετσί του ρόλου σας ακόμη περισσότερο.




Μία μεγάλη ευκαιρία για Game of the Year που πήγε χαμένη

Το Cyberpunk 2077 αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο RPG, το οποίο η CD Projekt Red όφειλε να έχει κυκλοφορήσει το 2021, ολοκληρωμένο και μάλιστα τότε θα διεκδικούσε άνετα το βραβείο του Game of the Year. Δεν ήταν έτοιμο, ούτε καν “σχεδόν έτοιμο”. Αυτό που παίξαμε ήταν beta. Κρίμα διότι η όλη προσπάθεια 8 ετών ήταν τεράστια και ο τίτλος άξιζε πολλά βραβεία...που ίσως υπάρχει μια μικρή ελπίδα να τα λάβει, αν πρώτα διορθωθεί και στη συνέχεια ο κόσμος και τα media ασχοληθούν μαζί του με το νέο έτος. Συνολικά, το gameplay με το gunfight και τα δεκάδες perks ενθουσιάζει, το levelling system με τα ατελείωτα perks θα σας κρατήσουν για επίσης δεκάδες ώρες (πάνω από 50, αν σας αρέσει το setting) ενώ σε όλα αυτά προσθέτουμε και τις διακλαδώσεις σεναρίου με τα εναλλακτικά φινάλε κι έχουμε ένα σύνολο που οδηγεί σε τρελά μονοπάτια replayability. Από την άλλη, τα bugs είναι πολλά, ειδικά στο A.I., το σενάριο έχει ορισμένα κλισέ και κάνει “κοιλιά” σε πολλούς διαλόγους και τα frames πέφτουν δραματικά στις μάχες.

Εν κατακλείδι, εφόσον είστε fan των Cyberpunk ιστοριών, του Keanu Reeves ή της CD Projekt Red, θεωρούμε ότι ένα από τα τρία πιθανόν και να αρκεί στην προκειμένη περίπτωση για να απολαύσετε την όλη εμπειρία και να αγνοήσετε τα όποια θέματα. Η ιστορία του παιχνιδιού σίγουρα θα σας προβληματίσει, οι χαρακτήρες τους είναι πολύ ιδιαίτεροι και συμπαθητικοί, με διαφορετικές προσωπικότητες και το όλο story δίνει εξαιρετικές -επικίνδυνες θα λέγαμε- ιδέες του πως μπορεί να είναι το μέλλον. Τουλάχιστον όσοι το τερματίσετε μετά θα μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι για το τι μπορεί να μας επιφυλάσσει η τεχνολογία το 2077. Καλά όχι και τόσο ήσυχοι, γιατί μπορεί να έρθει ο Keanu Reeves στον ύπνο σας.

Θετικά:

- Μοναδική Cyberpunk απεικόνιση του μέλλοντος
- Ατελείωτα perks και cybernetic upgrades
- Ρεαλιστικό leveling system
- Δυνατότητα ολοκλήρωσης κάθε αποστολής με ποικίλους τρόπους
- Ρεαλιστικό gunplay
- Συμπαθητικοί και ιδιαίτεροι χαρακτήρες
- Θίγει πολύ σοβαρά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της ανθρωπότητας
- Boss fights γεμάτα αδρεναλίνη
- Ψαγμένο σύστημα hacking
- Άφθονο σεξάκι
- Λεπτομερής απεικόνιση χαρακτήρων
- Τεράστιος open world κόσμος και πλήθος από αποστολές
- Οι πολλαπλές επιλογές ανάπτυξης χαρακτήρα και το σύστημα οικονομίας του δίνουν επιπλέον replayability
- Εκπληκτική δουλειά στο voice acting και το soundtrack
- Πολλά εναλλακτικά φινάλε που επηρεάζονται από τα προαιρετικά quests

Αρνητικά:

- Ένας τόνος από bugs, glitches και μερικά crashes, τα περισσότερα που έχουν υπάρξει ποτέ σε triple-A λανσάρισμα
- Το A.I. στις μάχες έχει σε κάποιες περιπτώσεις προβληματική ανταπόκριση
- Κακό optimization
- Το σενάριο μετά τις πρώτες ώρες κάνει “κοιλιά” σε ορισμένα σημεία
- Μέτριο anti-aliasing στην απεικόνιση περιβάλλοντος
- Οι περισσότερες αποστολές του βασικού story έχουν ομοιότητες και έλλειψη πρωτοτυπίας
- Στους περισσότερους διαλόγους, ότι κι αν απαντήσετε θα οδηγήσει στο ίδιο αποτέλεσμα
- Μία επιπλέον κάμερα τρίτου προσώπου θα βόλευε περισσότερο (το είπα κι ας παίξουμε PvP στα σχόλια)

Βαθμολογία

Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9.5
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5

Μια χαμένη ευκαιρία για ένα από τα καλύτερα games όλων των εποχών. Μια ευκαιρία για ένα RPG το οποίο θα συζητηθεί πολύ στο μακρινό μέλλον.



Πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !