Μερικές φορές, οι καλύτερες ιδέες εμφανίζονται εκεί που δεν το περιμένεις. Τι θα λέγατε να είστε μια τύπισσα ονόματι Nina Pasadena, με σκοπό να σώσετε τα πληρώματα διαστημοπλοίων από διαστημικούς πειρατές; Ακούγεται ωραίο, αν και όχι τόσο πρωτότυπο. Αν όμως τα πληρώματα ήταν γάτες και είχατε στην διάθεσή σας δεκάδες τρόπους για να εξοντώσετε τους πειρατές; Καλύτερο; Ε, αυτό είναι το Skin Deep.
Η ιστορία του παιχνιδιού είναι κυριολεκτικά η παραπάνω. Υπάρχουν φυσικά κάποια στοιχεία για το lore που παρουσιάζονται μέσα από διάφορα exposé, αλλά στην πραγματικότητα ο τίτλος δεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πλοκή. Οπότε, μην περιμένετε κάποιο ομηρικό έπος. Βασικά, όσο λιγότερο ασχοληθείτε με την ιστορία, τόσο το καλύτερο. Απλώς ολοκληρώστε και το endgame για να δείτε το πραγματικό τέλος — έτσι, για να περάσετε λίγο παραπάνω χρόνο μέσα στην παράνοια του παιχνιδιού.
Ας περάσουμε, όμως, στο κομμάτι του gameplay. Τί ακριβώς κάνετε στο Skin Deep; Πρόκειται για ένα immersive sim πρώτου προσώπου, δηλαδή ένα παιχνίδι που σας δίνει αποστολές, αλλά αφήνει σε εσάς τον τρόπο και τη σειρά ολοκλήρωσής τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ως Nina Pasadena, ο κύριος σκοπός σας είναι να απελευθερώσετε τις γάτες από τους διαστημικούς πειρατές, προσπαθώντας ταυτόχρονα να μην καταλήξετε εκτός μάχης. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με stealth, χρησιμοποιώντας κάθε λογής gadgets και τεχνάσματα για να τους κλέψετε τα κλειδιά και τα tablets που ανοίγουν πόρτες ή ενεργοποιούν συστήματα, να κινηθείτε μέσω σωληνώσεων εξαερισμού και πολλά ακόμη. Μπορείτε, επίσης, να τα τινάξετε όλα στον αέρα.

Υπάρχουν, ωστόσο, μερικά βασικά σημεία που πρέπει να έχετε υπόψη. Οι εχθροί δεν πεθαίνουν όταν μηδενιστεί η μπάρα ζωής τους και τα κεφάλια τους παραμένουν στην πίστα και κινούνται προς τα πλησιέστερα spawn points. Πρέπει να ασχοληθείτε με το πώς θα τα ξεφορτωθείτε – είτε πετώντας τα στο διάστημα, είτε σε τουαλέτες, είτε σε αγωγούς απορριμμάτων. Ταυτόχρονα, οι πειρατές κάνουν ελέγχους μέσω ασυρμάτου για όποιον λείπει. Αν κάποιος δεν απαντήσει ή δώσει λάθος απάντηση, σημαίνει γενικός συναγερμός. Όσοι κάνουν respawn θυμούνται τί έχει συμβεί: μπορεί να σας κλείσουν πόρτες, να ανατινάξουν καταπακτές που χρησιμοποιήσατε, να εμποδίσουν το healing σας και γενικά να κάνουν την ζωή σας πιο δύσκολη. Βέβαια, έχετε μαζί σας πληθώρα από gadgets υψηλής -και περίεργης- τεχνολογίας (μέχρι και… μπανανόφλουδες) για να φέρετε εις πέρας την αποστολή. Υπάρχουν και συμβατικά όπλα, αλλά η περισσότερη δουλειά γίνεται με εξυπνάδα ή, αν προτιμάτε, με το πόσο θέλετε να… ταλαιπωρηθεί η game engine του παιχνιδιού.
Όταν ολοκληρώσετε την αποστολή, πρέπει να καλέσετε το σκάφος διαφυγής για τις γάτες και να τις στείλετε σε ασφαλές μέρος. Τότε φτάνει δεύτερο πειρατικό σκάφος και πρέπει είτε να κλέψετε τα κλειδιά τους και να φύγετε με το δικό τους σκάφος, είτε να «καθαρίσετε» ξανά το νέο σκάφος, ολοκληρώνοντας ενδεχομένως και δευτερεύουσες αποστολές. Το αρνητικό είναι ότι, αν βρείτε τον «τρόπο» να ξεπερνάτε τους εχθρούς, το παιχνίδι ίσως γίνει κάπως επαναλαμβανόμενο. Κάθε αποστολή σας στέλνει σε διαφορετικό σκάφος. Αν και το καθένα έχει διαφορετική τοπολογία, όλα διαθέτουν παρόμοια σημεία, όπως η γέφυρα και το πιλοτήριο, τα διαμερίσματα του πληρώματος, το δωμάτιο του FTL αντιδραστήρα κτλ. Το level design είναι ενδιαφέρον και, εδώ που τα λέμε, έπρεπε να είναι για να στηρίξει το είδος του παιχνιδιού. Υπάρχουν πολλοί διάδρομοι, κρυψώνες, αεραγωγοί και γενικά ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να καταστρώσετε τα σχέδιά σας. Δεν λείπουν ούτε οι βόλτες στο διάστημα, καθώς μπορείτε να σπάσετε τζάμια, να αποσυμπιέσετε δωμάτια, να βγείτε έξω και να ξαναμπείτε από άλλο παράθυρο ή καταπακτή – ό,τι χρειαστεί για να κάνετε τη ζωή των πειρατών δύσκολη.

Περνώντας στον τεχνικό τομέα, το παιχνίδι είναι φτιαγμένο με την μηχανή id Tech 4, οπότε οπτικά δείχνει αρκετά ξεπερασμένο. Παρόλα αυτά, τα λαμπερά μονοχρωματικά σχέδια και ο φωτισμός το κάνουν αρκετά ευχάριστο στο μάτι. Όπως είναι προφανές, πρόκειται για παιχνίδι που δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά, κάτι που λειτουργεί προς όφελός του. Αυτό καθρεφτίζεται όχι μόνο στα γραφικά, αλλά και στα (σποδαρικά) bugs που υπάρχουν – τίποτα καταστροφικό και λογικά θα γίνουν διορθώσεις με μελλοντικά update. Ο ήχος επίσης δεν διεκδικεί δάφνες. Υπάρχουν κάποια μουσικά θέματα, κυρίως σε cutscenes και σε ελάχιστα σημεία του gameplay. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το sound design είναι κακό – κάθε σημείο του σκάφους έχει τον δικό του βόμβο, τα gadgets ξεχωρίζουν ηχητικά, και μπορείτε να αναγνωρίσετε τους εχθρούς από τα βήματά τους ή την ετοιμότητά τους. Δεν λείπουν και τα αστεία easter eggs.
Με διάρκεια περίπου 15-17 ώρες, το Skin Deep αποδεικνύει πως τα immersive sims δεν χρειάζεται οπωσδήποτε να είναι σοβαρά, αλλά μπορούν να είναι αστεία και ταυτόχρονα να κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον. Αν ψάχνετε για μια ευχάριστη περιπέτεια, συστήνεται ανεπιφύλακτα, ειδικά από τη στιγμή που το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών σπανίζει.