Πιστή στο ραντεβού της με τη μικρή κατηγορία, η Kia ανανέωσε και αναβάθμισε το Picanto, δίνοντας στην τρίτη του γενιά όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την καλή εμπορική του πορεία.
Δεν είναι και πολλές οι εταιρείες που πιστεύουν ακόμη στο εγχείρημα του μικρού αυτοκινήτου πόλης, ειδικά εφόσον αυτό φέρει θερμικό κινητήρα. Η μικρή κατηγορία είτε δεν συμφέρει -οικονομικά- για τους περισσότερους κατασκευαστές, είτε απλώς δεν θέλουν να επενδύσουν απευθυνόμενοι σε ένα κοινό που ψάχνει κάτι οικονομικό και ευέλικτο.
Οι Κορεάτες πάντως δεν παρασύρονται από την παραπάνω λογική. Πιστεύουν συνεχώς από το 2004 και έπειτα στο Picanto, και έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην ανανέωση της τρίτης γενιάς με όλα τα εφόδια που μας έχουν συνηθίσει και στα μεγαλύτερα μοντέλα.
Εμπνευσμένο λοιπόν από τη σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United» της εταιρείας, το ανανεωμένο Picanto παντρεύει το μοντέρνο στοιχείο με εκείνο της φύσης, με το αποτέλεσμα να είναι αρκετά ελκυστικό.
Νέοι προφυλακτήρες, πολλές αιχμηρές επιφάνειες, έντονο σπορ στοιχείο (ειδικά για τα δεδομένα της κατηγορίας που σπάνια βλέπουμε τολμηρή σχεδίαση) και πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σημάδια που μαρτυρούν ότι οι άνθρωποι της Kia αγαπάνε το Picanto και δεν λειτουργούν απλά διεκπαιρεωτικά μέχρι την όποια δύση της ζωής του.
Ειδικά η έκδοση GT Line της δοκιμής μας, το έχει ενισχύσει με πολλές λεπτομέρειες (diffuser στο πίσω μέρος, ζάντες αλουμινίου, logo GT Line) που το κάνουν ελκυστικό τόσο για το νεανικό κοινό που ψάχνει κάτι ενδιαφέρον για να ξεκινήσει με το πρώτο του αυτοκίνητο, όσο και για την οικογένεια που θέλει ένα δεύτερο μικρό μοντέλο για την πόλη.
Η αναφορά στην οικογένεια, δεν είναι τυχαία, αφού το Picanto είναι μικρό μεν (3,605 μέτρα μήκος) αλλά είναι σε θέση να καλύψει τις… χαμαλοδουλειές της φαμίλιας και τις αστικές μετακινήσεις της καθημερινότητας.
Το ύψος του (1,485 μέτρα) επιτρέπει στους ενήλικες να μην πιέζονται ιδιαίτερα στις εμπρός ή τις πίσω θέσεις, ενώ τα 255 λίτρα για τις αποσκευές είναι ένας καλός αριθμός και μάλιστα με έμφαση στο διαθέσιμο ύψος που κάνει εύκολο το έργο με τις μεγάλες τσάντες.
Η τρίτη γενιά Picanto τα… έχει τα χρονάκια της και για αυτό δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση του εσωτερικού. Οι δύο οθόνες (4,2 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 8 ίντσες για το multimedia της κεντρικής οθόνης) δίνουν τον μοντέρνο τόνο που χρειαζόταν, ενώ η συνδεσιμότητα και η ποιότητα των γραφικών δεν έχουν να ζηλέψουν σε σχέση με τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.
Τα υλικά που συναντάμε παραμένουν κατά κύριο λόγο σκληρά στην αφή, με το φινίρισμα ωστόσο να είναι αρκετά καλό και να μην αφήνει περιθώρια για περαιτέρω σχολιασμό ακόμη και από τους απαιτητικούς.
Οι Κορεάτες δε λυπήθηκαν ούτε τις θήκες για αντικείμενα, ούτε τους φυσικούς διακόπτες και ειδικά τους περιστροφικούς, που κάνουν τη ζωή του χρήστη ευκολότερη και φυσικά δεν αποσπούν την προσοχή από το δρόμο.
Όλα γενικά γίνονται με ευκολία στο ανανεωμένο Picanto, που έχει αναβαθμιστεί και σε θέματα ασφαλείας με τις τεχνολογίες υποβοήθησης να είναι στάνταρ (στο πλαίσιο και της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας), όπως για παράδειγμα η ειδοποίηση για αποφυγή σύγκρουσης, το lane assist, η ειδοποίηση κόπωσης ή το διάβασμα οδικής σήμανσης. Εκτός αυτού, η θέση οδήγησης επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλή ορατότητα και έλεγχο, στοιχεία που δεν ήταν ποτέ δεδομένα στη μικρή κατηγορία.
Το μικρό της Kia διατίθεται είτε με 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα, είτε με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. απόδοσης 79 ίππων, που αφορά και την περίπτωση της δοκιμής μας.
Συνεργάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο σωστής κλιμάκωσης και με ευχάριστη αίσθηση στις αλλαγές, ενώ υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου για κάποιον που αναζητά επιπλέον ευκολία στην πόλη.
Και με το manual πάντως η ευκολία συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του Picanto που δεν είναι το πιο γρήγορο μοντέλο της πιάτσας, αλλά το χαμηλό βάρος (915 κιλά) και η ελαστικότητα του μοτέρ, κάνουν την οδήγηση σβέλτη και κυρίως χωρίς άγχος όσο βρίσκεσαι στην καρδιά της πόλης.
Ελίσσεται με ευκολία, χωράει σχεδόν παντού και καταναλώνει 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμη και αν πιεστεί παραμένει σχετικά αθόρυβο σε λειτουργία (πάντα για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας).
Στα περάσματα του μέσα από τις κλασσικές κακοτοπιές των μεγαλουπόλεων δείχνει πως η ρύθμιση της ανάρτησης, το πλαίσιο του κορεατικού μοντέλου και τα ελαστικά της GT Line έκδοσης (195/45/16) λειτουργούν περισσότερο υπέρ της σπορ αίσθησης και λιγότερο ως προς την άνεση. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα δυσφορήσουν οι επιβάτες όταν περάσουν πάνω από μία λακκούβα. Το αδελφό Hyundai i10 δείχνει σα να αποτελεί το alter ego υπέρ της άνεσης για την περίσταση.
Το Kia πάντως είναι πιο ευχάριστο σε μία κλειστή διαδρομή, ενώ και η παρουσία δισκόφρενων και στους πίσω τροχούς είναι ακόμη ένα δείγμα του σπορ προσανατολισμού που θέλει να δώσει η εταιρεία στο Picanto, αλλά και της ενεργητικής ασφάλειας.
Οι εποχές των μικρών αυτοκινήτων πόλης λοιπόν έχουν αλλάξει, αφού τα αστικά μοντέλα με τις διαστάσεις του Picanto και που δεν κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια είναι ελάχιστα. Αυτό που άλλαξε είναι και τα οικονομικά δεδομένα, με το κορεατικό μίνι για παράδειγμα να ξεκινά από 15.890 ευρώ στην έκδοση με 1.000άρη κινητήρα, 16.490 ευρώ για αυτήν με τον 1.200άρη και 18.590 ευρώ στην περίπτωση του GT Line της δοκιμής μας.
Μην ξεχνάμε βέβαια ότι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν έχει καμία σχέση με τα μοντέλα που κάποτε κόστιζαν 10-11 χιλιάρικα, ενώ η Kia προσφέρει 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση όπως και σε όλα της τα μοντέλα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ΚΙΑ
Kia Picanto 1.2 MPI GT Line – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.197 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 75,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 60,7 kW (79 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 118 Nm (12,0 kgm) / 4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, χρονισμός με καδένα, Dual-CVVT | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 13,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 159 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μέση (WLTP) | 5,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 36 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 545 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 122 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι (ταμπούρα μόνο στη βασική) | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy, 195/45 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.605 x 1.595 x 1.485 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.551/1.557 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.400 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 255 -1.010 lt | |||
Απόβαρο | 990 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.490€ (18.590€ το GT Line) |
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.