H Ford εξελίσσει REx υβριδικά με κινητήρα γεννήτρια

0

Η  Ford εξελίσσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με range extender (REx) σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος της ηλεκτροκίνησης, ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες κατηγορίες SUV και pick-up.

Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από μια πτώση 9% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας το 2024, παρά την κυκλοφορία των Explorer και Capri στην Ευρώπη. Ο CEO της Ford, Jim Farley, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία αναπτύσσει νέες πλατφόρμες SUV και pick-up με τεχνολογία REx, αν και δεν ανέφερε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία τους.

Τα αυτοκίνητα με range extender, όπως το LEVC TX, διαφέρουν από τα  plug-in hybrid καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί ως γεννήτρια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα ή τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η στροφή της Ford προς τα REx οφείλεται, εν μέρει, στην επιτυχία της κινεζικής Li Auto, η οποία έχει καταφέρει να κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην premium SUV κατηγορία με αυτή την τεχνολογία.

Σύμφωνα με τον Farley, οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της Li Auto «τα θεωρούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα» και όχι υβριδικά, καθώς το 95% της οδήγησης γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια και οι οδηγοί τα φορτίζουν καθημερινά.

Ο Farley αναγνώρισε ότι οι αγοραστές μεγαλύτερων οχημάτων στις ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, ακόμη και πριν από την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος είναι γνωστός για τη σκεπτικιστική στάση του απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Τα οικονομικά δεδομένα είναι δύσκολο να επιλυθούν» ανέφερε χαρακτηριστικά στο βρετανικό Autocar, εξηγώντας ότι τα μεγάλα SUV και pick-up έχουν χειρότερη αεροδυναμική και αυξημένο βάρος, κάτι που απαιτεί μεγαλύτερες και ακριβότερες μπαταρίες.

Η επιλογή των REx οχημάτων μπορεί να μειώσει το κόστος, καθώς δεν χρειάζονται κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικά ή διπλό σύστημα μετάδοσης, καθιστώντας την προσθήκη του κινητήρα εσωτερικής καύσης οικονομικά εφικτή.

Η Stellantis, για παράδειγμα, θα λανσάρει μέσα στο 2025 το Ram 1500 Ramcharger, ένα μεγάλο pick-up με σύστημα REx που θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 563 χιλιομέτρων από μια μπαταρία 168 kWh, ενώ ένας κινητήρας V6 3,6 λίτρων θα λειτουργεί ως γεννήτρια, αποδίδοντας συνολικά 663 ίππους.

Στην Ευρώπη, το Mazda MX-30 R-EV είναι προς το παρόν το μοναδικό διαθέσιμο REx μοντέλο. Από τον Μάρτιο θα προστεθεί και το Leapmotor C10, ένα SUV με ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων και μπαταρία 28,4 kWh, το οποίο θα συνδυάζεται με βενζινοκινητήρα που φορτίζει την μπαταρία και κινεί απευθείας τον ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική αυτονομία του φτάνει τα 950 χιλιόμετρα, με εκπομπές CO2 μόλις 10 γρ./χλμ.

Ακόμη και η Lotus φαίνεται να αλλάζει στρατηγική, εγκαταλείποντας την αποκλειστικά ηλεκτρική της πορεία και εξελίσσοντας υβριδικά μοντέλα με τεχνολογία REx, τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν από το 2026.

Παρά τις προκλήσεις, η Ford επιμένει στην ανάπτυξη μιας νέας, οικονομικής πλατφόρμας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το ενδεχόμενο κατάργησης των επιδοτήσεων για τα EV στις ΗΠΑ.

«Η ικανότητα να παράγουμε μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κέρδος θα είναι κρίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο» ανέφερε ο Farley, επισημαίνοντας ότι η Ford θεωρεί αυτή την τεχνογνωσία στρατηγικά σημαντική.



Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

*Ακολουθήστε το troleatzisgames στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !