Το νέο Fiat Grande Panda είναι το αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την επιστροφή της ιταλικής μάρκας σε αυτό που γνωρίζει καλύτερα: την κατασκευή μικρών, προσιτών και ευέλικτων αυτοκινήτων.
Με σύγχρονη σχεδίαση, μοντέρνα τεχνολογία και κινητήρες για κάθε ανάγκη, το Grande Panda έρχεται να επαναφέρει το όνομα «Panda» στο προσκήνιο, με ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει τόσο ως υβριδικό όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Η παρουσίαση του νέου μοντέλου έγινε στο Τορίνο, την πόλη όπου η Fiat ιδρύθηκε πριν από 125 χρόνια, και εκεί πραγματοποιήσαμε και την πρώτη μας επαφή με το Grande Panda. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα πεντάθυρο crossover με μήκος 3,99 μέτρα, πλάτος 1,76 και ύψος 1,57 μέτρα.
Το αμάξωμα έχει πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, αλλά η απόσταση από το έδαφος περιορίζεται στα 13,7 εκατοστά, κάτι που το καθιστά περισσότερο ένα στιλάτο αστικό crossover παρά ένα μοντέλο με εκτός δρόμου φιλοδοξίες.

Αισθητικά, το Grande Panda καταφέρνει να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τα «αδελφά» Opel Frontera και Citroen C3, παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα της Stellantis.
Το σχέδιο της μάσκας, τα φωτιστικά σώματα με το εφέ «Matrix» και οι ανάγλυφες επιφάνειες στο αμάξωμα δίνουν έναν ξεχωριστό και νεανικό χαρακτήρα.

Οι ζάντες προσφέρονται σε 16 ή 17 ίντσες, ενώ μικρές λεπτομέρειες, όπως τα ανάγλυφα γράμματα «PANDA» στο πλάι και στο πίσω μέρος, ενισχύουν τη συνολική σχεδιαστική ταυτότητα.
Στο εσωτερικό, το Grande Panda ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική τάση της Fiat, με απλές γραμμές, ποιοτικά σκληρά πλαστικά και έμφαση στην εργονομία, αλλά και ρετρό αναφορές (σ.σ. παρατηρείστε δεξιά της οθόνης την καμπύλη που παραπέμπει στο διάσημο Lingotto).

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής των 10,22 ιντσών προσφέρουν εξαιρετικά γραφικά και εύχρηστο μενού.

Ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν διάφοροι χρωματικοί συνδυασμοί και διακοσμητικά στοιχεία που δίνουν μια πιο ευχάριστη αίσθηση στο εσωτερικό. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 362 λίτρων.

Στα συστήματα πρόωσης, το νέο Grande Panda θα διατίθεται τόσο με ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό (σ.σ. στις φωτογραφίες βλέπετε το ηλεκτρικό).
Στην πρώτη περίπτωση, η Fiat χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης με 100 ίππους και 205 Nm ροπής, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 21 kW είναι ενσωματωμένος στο στάνταρ εξάρι eDCT κιβώτιο και επιτρέπει περιορισμένη ηλεκτρική κίνηση. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Για όσους επιλέξουν το ηλεκτρικό Grande Panda, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 113 ίππους και 122 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία LFP των 44 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 132 χλμ./ώρα.

Η φόρτιση περιλαμβάνει AC επιλογές 7 ή 11 kW, καθώς και δυνατότητα ταχυφόρτισης DC έως 100 kW, που επιτρέπει τη φόρτιση από 20% σε 80% σε περίπου 30 λεπτά. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ενσωματωμένο σπιράλ καλώδιο φόρτισης μήκους 4,5 μέτρων, το οποίο βρίσκεται στο εμπρός μέρος για μεγαλύτερη ευκολία.
Μια λεπτομέρεια έχει να κάνει με το γεγονός ότι αν κάποιος επιλέξει το σπιράλ καλώδιο μπροστά τότε υποχρεωτικά και η πίσω θύρα θα είναι ισχύος 7 kW. Αν θέλει την πίσω ισχυρότερη θύρα 11 kW δεν μπορεί να έχει το μπροστινό καλώδιο.

Στον δρόμο, το Grande Panda αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση, τουλάχιστον στην ηλεκτρική του έκδοση που είχαμε μία σύντομη επαφή.
Η ανάρτηση (με ημιάκαμπτο πίσω άξονα) έχει το σωστό «μπάλανσς» ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα, ενώ το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και «βάρος», συγκριτικά με το Citroen C3.

Τα φρένα (δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς) αποδίδουν πολύ καλά, ενώ ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι η επιλογή «C» στη μετάδοση, που επιτρέπει πιο ελεύθερο ρολάρισμα, αντίθετα με τη συνηθισμένη ανάκτηση ενέργειας.
Από πλευράς εξοπλισμού, το Grande Panda θα διαθέτει στην βασική του έκδοση πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, καθώς και πλήρη ψηφιακή συνδεσιμότητα με δύο οθόνες, τέσσερις θύρες USB-C και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα διαθέτουν επίσης σύστημα πλοήγησης που λαμβάνει υπόψη τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης και υπολογίζει τη βέλτιστη διαδρομή.
Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων του νέου Fiat Grande Panda.