Aυτή τη φορά δεν παίζετε ως έμπειρος Ηρακλής Πουαρό, αλλά ως νεαρότερος, σε μία από τις πρώτες του υποθέσεις ως ντετέκτιβ. Ο νεαρός Βέλγος είναι προσκεκλημένος από μια οικογένεια της υψηλής κοινωνίας στη δεξίωση αρραβώνα της κόρης. Ενώ όλα δείχνουν να κυλούν ομαλά, το ευτυχές γεγονός επισκιάζεται από τη δολοφονία ενός από τους καλεσμένους. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν να φύγει προτού ο ντετέκτιβ λύσει το μυστήριο. Πόσα μυστικά κρύβονται πίσω από τη δολοφονία; Ποιος έχει να κερδίσει κάτι από το φόνο; Ο γάμος του ζευγαριού γίνεται από έρωτα; Όπως συμβαίνει σε κάθε υπόθεση του Πουαρό, οι ερωτήσεις είναι πολλές και το μυστήριο πάντα πιο πολύπλοκο από ό,τι δείχνει με την πρώτη ματιά. Ίντριγκες, διαφωνίες, μυστικά και αντιπαλότητες είναι στα χέρια του Πουαρό για να τα ανακαλύψει.
Ο χειρισμός είναι κλασικός point-and-click τρίτου προσώπου, παλιάς σχολής και χαμηλών ταχυτήτων, με ομοιότητες από τη σειρά προηγούμενων παιχνιδιών adventure της σειράς Πουαρό. Στο PS4 κινείτε τον Πουαρό με τον μοχλό και αλληλοεπιδράτε με το περιβάλλον, ανακαλύπτοντας πληροφορίες και στοιχεία που σας βοηθούν στη λύση της υπόθεσης. Εξετάζετε από κοντά τα στοιχεία που εντοπίζετε, μιλάτε με τους υπόπτους και στη συνέχεια συνδέετε τα συμπεράσματα μεταξύ τους. Η εξερεύνηση γίνεται ανά συγκεκριμένα δωμάτια/χώρους σε κάθε κεφάλαιο. Δεν έχετε το ελεύθερο εισόδου σε κάθε χώρο από την αρχή, αλλά διάλογοι και συμπεράσματα ξεκλειδώνουν νέα μέρη σταδιακά. Στο μεταξύ, μιλάτε με τους υπάρχοντες υπόπτους, νέοι ύποπτοι κάνουν την εμφάνιση τους, και κάνετε οποίες νέες συνδέσεις χρειάζεται. Για να προχωρήσει η ιστορία πρέπει πρώτα να βρείτε όλα τα σημεία-κλειδιά και να τα συνδέσετε μεταξύ τους στην οθόνη των συμπερασμάτων (mind map). Αυτό δεν είναι δύσκολο, αλλά αν σας ξεφύγει κάτι είναι ικανό να σας καθυστερήσει.
"Μην σας ανησυχεί το πτώμα, θα καθαρίσω."
Η δράση σταματάει συχνά για να ταιριάξετε τα στοιχεία μεταξύ τους στην οθόνη με τα συμπεράσματα, που είναι οι κύριοι γρίφοι του παιχνιδιού. Τα περισσότερα από αυτά έχουν λογική, πχ τζάμια στο πάτωμα και σπασμένο παράθυρο σημαίνει ότι κάποιος μπήκε από το παράθυρο, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να συνδεθεί με ένα άλλο στοιχείο. Βέβαια, πολλά από αυτά δεν είναι τόσο απλά και από ένα σημείο και μετά τα στοιχεία που έχετε στη διάθεση σας για σύνδεση είναι πολλά, όποτε ίσως βρείτε κάποια από αυτά με τυχαίο συνδυασμό. Το θετικό είναι πως κάθε δοκιμασμένος συνδυασμός μαρκάρεται με κόκκινο, έτσι κάθε φορά μειώνονται οι πιθανοί συνδυασμοί. Κάτι που βοηθάει πολύ με τη γραμματοσειρά αν παίζετε από μακρινή απόστασαση είναι το ζουμ πατώντας τη σκανδάλη, έτσι βλέπετε τον χώρο και τα στοιχεία του mind map από πιο κοντά. Ένα ακόμη είδος γρίφου είναι τα discussion duels, όπου κάνοντας τις κατάλληλες επιλογές ερωτήσεων/απαντήσεων σε κρίσιμα σημεία σπάτε την άμυνα των υπόπτων και ομολογούν ή παραδέχονται κάτι σημαντικό. Δεν υπάρχει επιλογή για save, παρά μόνο μόνο autosave, οπότε κάποιες φορές αναγκάζεστε να παίζετε λίγο παραπάνω μέχρι να κάνει αποθήκευση το παιχνίδι.
Στο σύνολο τους, τα γραφικά είναι όμορφα, πολύχρωμα και απλά. Περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού σε εσωτερικούς χώρους, με επαρκείς λεπτομέρειες φωτισμού και αντικειμένων. Κάποια σημεία έχουν αδυναμίες, όπως τη στιγμή που μπαίνει χιόνι από ένα παράθυρο, με το animation να θυμίζει παλαιότερους τίτλους, όμως αυτό δεν επηρεάζει την ατμόσφαιρα. Η κίνηση του Πουαρό είναι ομαλή στον χώρο, ενώ το παιχνίδι δεν πλήττεται καθόλου από pixel hunting, αφού σχεδόν όλα τα στοιχεία εντοπίζονται και ξεχωρίζουν εύκολα όταν τα πλησιάζετε. Ωστόσο, στο PS4 υπάρχουν εμφανείς πτώσεις του frame rate σε αρκετές σκηνές που αποσπούν την προσοχή, παρόλο που το παιχνίδι δεν έχει “δύσκολα” γραφικά. Οι ομιλίες γίνονται με αντικριστά στατικά avatar του κάθε χαρακτήρα, που θυμίζουν adventure απο τα παλιά. Υπάρχει μεν animation ομιλίας στους ίδιους τους 3D ήρωες κεντρικά της οθόνης, ωστόσο τα avatar δεν κινούνται. Επίσης, το πλαίσιο κειμένου των διαλόγων θα μπορούσε να είναι λιγότερο διαφανές ώστε το κείμενο να είναι πιο ευανάγνωστο. Τέλος, τα hints, όπως πχ το να δίνετε προσοχή σε ερωτήσεις με θαυμαστικό, περνάνε πολύ γρήγορα από την οθόνη.
Τα πρώτα βήματα.
Η μουσική δένει ευχάριστα με το περιβάλλον, όμως μετά από ώρες παιχνιδιού γίνεται επαναλαμβανόμενη. Επίσης, ο ήχος στο σημείο των συνδέσεων στοιχείων είναι δυνατός και σχετικά ενοχλητικός και αργά ή γρήγορα αναγκάζεστε να χαμλώσετε το sfx volume, το οποίο δυστυχώς χαμηλώνει και τα υπόλοιπα ηχητικά εφέ, επηρεάζοντας την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Οι ηθοποιοί έχουν κάνει καλή δουλειά στην απόδοση ξεχωριστών προσωπικοτήτων με ποικίλες προφορές (η σνομπ κυρία, ο τσεκουράτος στρατιωτικός κτλ), όμως κάποια σχόλια από πλευράς Πουαρό δεν ακούγονται τόσο πειστικά, όπως το επιφώνημα έκπληξης κατά την εξερεύνηση δωματίου, που περισσότερο υπάρχει για να καλύψει την ησυχία. Μια ακόμη λεπτομέρεια είναι πως οι σκέψεις του Πουαρό δεν έχουν ομιλία, δίνοντας την εντύπωση ότι ο ηχητικός τομέας θα μπορούσε να έχει δουλευτεί λίγο παραπάνω.
Το Hercule Poirot: The First Cases είναι ένα ευχάριστο, απλό, παραδοσιακό adventure μυστηρίου, με έναν κλασικό ήρωα που μας είχε λείψει. Με απλό χειρισμό, έμφαση στους γρίφους σύνδεσης στοιχείων και ικανοποιητική διάρκεια, απευθύνεται στους φίλους των παλιών adventure που δεν απαιτούν γραφικά τελευταίας λέξης ή κάτι σύνθετο από πλευράς gameplay. Ασχοληθείτε για ένα χαλαρό σαββατοκύριακο gaming solo ή με παρέα.
- Πρωτότυπη προσέγγιση του Πουαρό
- Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
- Προσεγμένη παρουσίαση
- Πολλά στοιχεία προς σύνδεση...
- ...όμως ορισμένες φορές χάνεσαι
- Frame drops
- Αργή πλοκή
- Θέματα στον ηχητικό τομέα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PS4, Xbox One, Switch, PC |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Blazing Griffin |
ΕΚΔΟΣΗ: | Microids |
ΔΙΑΘΕΣΗ: | Enarxis |
Πηγη
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.