Online Screen Recorder

Ελέγχους κατά των ευέλικτων πτερύγων θα κάνει η FIA

0
Η FIA αναμένεται να φέρει στο Γαλλικό Grand Prix νέες δοκιμές για την ευελιξία της πίσω πτέρυγας, εν μέσω ανησυχιών πως οι ομάδες εκμεταλλεύονται τους κανονισμούς στο κομμάτι αυτό.

Αρκετά ερωτήματα προκάλεσε το περασμένο Σαββατοκύριακο η σχεδιαστική επιλογή της Red Bull για το πίσω φτερό της, με τον Lewis Hamilton να δηλώσει πως ήταν “εύκαμπτο”.

Αυτό που υπονοήθηκε ήταν πως η Red Bull θα μπορούσε να εκμεταλλεύεται ένα πιο εύκαμπτο πίσω φτερό που θα περιστρέφεται προς τα κάτω στις ευθείες, ώστε να κερδίζει σε τελική ταχύτητα, ωστόσο στη συνέχεια επιστρέφει στην κανονική του θέση στις στροφές για μέγιστη κάθετη δύναμη.

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, ήταν ξεκάθαρος ωστόσο πως ο σχεδιασμός της πτέρυγας είχε πάρει το πράσινο φως της FIA και πέρασε όλα τα τεστ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ώστε να δοκιμάσουν την ακαμψία του σχεδιασμού.

“Φυσικά και τα μονοθέσια εξετάζονται ενδελεχώς και υπάρχουν δοκιμές αντίστοιχες και πρέπει να περάσουμε πολλά διαφορετικά τεστ”, δήλωσε ο Horner. “Η FIA είναι απόλυτα ικανοποιημένη με το μονοθέσιο, έχει περάσει όλες αυτές τις δοκιμές που είναι αρκετά αυστηρές”.

Εχτές όμως, αποκαλύφθηκε πως η FIA έστειλε επιστολή σε όλες τις ομάδες και τις πληροφόρησε πως ανησυχεί για πιθανή εκμετάλλευση μερικών ομάδων των σχεδίων του μονοθεσίου, με τέτοιο τρόπο που να περνούν τα στατικά τεστ αλλά υπό μεγάλη ταχύτητα και πάλι κάμπτουν την πίσω πτέρυγα.

Συνοπτικά, το Motorsport.com έλαβε μια τέτοια επιστολή στην οποία η FIA τονίζει πως γνωρίζει ότι υπάρχουν σχέδια που συμμορφώνονται με τις παρούσες δοκιμές αλλά “και πάλι επιδεικνύουν υπερβολικές κάμψεις όταν τα μονοθέσια είναι εν κινήσει”.

Το σημείωμα προσθέτει: “Πιστεύουμε πως αυτές οι παραμορφώσεις μπορούν να έχουν σημαντική επιρροή στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου”.

Σε απάντηση προς τις ανησυχίες της, η FIA δήλωσε πως θα ενεργοποιήσει μια ρήτρα στους τεχνικούς κανονισμούς της F1, η οποία θα της επιτρέψει να φέρει νέες δοκιμές.

Το Άρθρο 3.9.9 των Τεχνικών Κανονισμών της F1 αναφέρει: “Η FIA διατηρεί το δικαίωμα να φέρει επιπλέον δοκιμές σε φορτία/παραμορφώσεις ή για οποιοδήποτε σημείο του σώματος το οποίο φαίνεται να ή υπάρχουν οι υποψίες πως κινείται ενώ το μονοθέσιο βρίσκεται σε κίνηση”.

Η επιστολή της FIA αναφέρει λεπτομερώς μια σειρά νέων δοκιμών που εισάγονται και εστιάζουν στα χαρακτηριστικά μιας πτέρυγας η οποία υπό ταχύτητα περιστρέφεται προς τα πίσω. Οι τωρινοί κανονισμοί ελέγχουν εάν πάνω στο μονοθέσιο υπάρχει σημείο που δεν μετατοπίζεται κατά μια μοίρα οριζοντίως ή 3 mm κατακόρυφα, όταν συγκεκριμένες δυνάμεις εφαρμόζονται σε αυτό.

Για τις νέες δοκιμές, η FIA εστιάζει στη συμπεριφορά των πτερύγων καθώς περιστρέφονται προς τα πίσω.

Οι νέες δοκιμές θα περιλαμβάνουν τον περιορισμό της πίσω πτέρυγας σε μόνο μια μοίρα περιστροφής γύρω από έναν άξονα το κεντρικό επίπεδο της πτέρυγας, όταν δύο οριζόντια και με κατεύθυνση προς τα πίσω φορτία, μέτρου 750 N εφαρμοστούν σε συγκεκριμένο σημείο. Μια επιπλέον δοκιμή, συμπεριλαμβάνοντας μια κατακόρυφη δύναμη 1000N, θα επιτρέπει επίσης μόνο μια μοίρα περιστροφής.

Η ελπίδα που έχουν στη FIA είναι οι δοκιμές αυτές να αποτρέψουν τις ομάδες από το να προσπαθούν να πιέσουν τα όρια των κανονισμών με έξυπνες λύσεις, όπου οι πτέρυγες θα μετατοπίζονται στην πίστα με έναν τρόπο που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να ελεγχθεί όταν το μονοθέσιο είναι στατικό.

Αυτό θα σημαίνει εν δυνάμει πως μερικές ομάδες ίσως χρειαστεί να ενδυναμώσουν τις πίσω πτέρυγές τους ώστε να διασφαλίσουν την εναρμόνιση με τις νέες δοκιμές. Για τον σκοπό αυτό, έχει εισαχθεί και μια περίοδος χάριτος. Έτσι, τα τωρινά σχέδια θα είναι νόμιμα για τους επόμενους αγώνες σε Μονακό, Μπακού και Τουρκία, με τους νέους ελέγχους να έρχονται στις 15 Ιουνίου.

Ο πρώτος αγώνας μετά την ημερομηνία αυτή είναι το Γαλλικό GP στις 27 Ιουνίου, αλλά θα μπορούσε να υπάρξει και μια αλλαγή στο πρόγραμμα εάν η Τουρκία βρεθεί εκτός νυμφώνος.

Ο Horner αποκάλυψε στην Ισπανία πως για το θέμα αυτό συζήτησε με τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff.

Μιλώντας σχετικά με τους ισχυρισμούς του Hamilton για εύκαμπτη πίσω πτέρυγα, ο Horner δήλωσε: “Μου προκάλεσε έκπληξη που είδα τα σχόλιά του για αυτό. Αλλά είναι κάτι που ο Toto μου έχει αναφέρει και προηγουμένως. Αμφιβάλλων πως ήταν η γνώμη του Lewis, έτσι πιθανώς ήρθε από αλλού”.



Πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !