Στις 12 Αυγούστου 2000 το ρωσικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο K-141 Kursk βυθίστηκε κατά την διάρκεια ναυτικής άσκησης. Από τα 118 μέλη του πληρώματος τα 23 επιβίωσαν το πρώτο στάδιο του ατυχήματος, περιμένοντας για βοήθεια στο τελευταίο διαμέρισμα του σκάφους. Η βοήθεια δεν ήρθε ποτέ και το Kursk παραμένει ακόμα και σήμερα ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα δυστυχήματα των τελευταίων δεκαετιών. Αυτή είναι η αληθινή ιστορία -όσο μπορεί να είναι αληθινή- που αναφέρεται στο ξεκίνημα του παιχνιδιού Kursk, όμως τόσο ο πρωταγωνιστής όσο και το σενάριο είναι δημιουργήματα της φαντασίας των developers.
Είστε ένας ανώνυμος Αμερικανός κατάσκοπος, που επιβιβάζεται στο Kursk με σκοπό να διερευνήσει τις τορπίλες τεχνολογίας υπερσπηλαίωσης Shkval. Η κεντρική ιστορία ακούγεται ενδιαφέρουσα, καθώς όχι μόνο είστε ένας καλά εκπαιδευμένος κατάσκοπος αλλά και η αποστολή σας εκτυλίσσεται μέσα σε ένα ιστορικό σκάφος. Ωστόσο, αντί να περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού ως κατάσκοπος σε ένα καταδικασμένο υποβρύχιο, ασχολείστε με αδιάφορες εργασίες -αν όχι αγγαρείες- χωρίς να ανακαλύψετε ποτέ αρκετές πληροφορίες σχετικά με τον πρωταγωνιστή ή το πλήρωμα ώστε να νοιαστείτε γι αυτούς.
Παρόλο που η ιστορία ξεκινάει με καλές προοπτικές, βάζοντάς σας σταδιακά στο κλίμα του παιχνιδιού και φορτίζοντας την ατμόσφαιρα με το να σας ενημερώνει εξαρχής για την κατάληξη του πραγματικού υποβρυχίου, τόσο ο κουραστικός χειρισμός όσο και οι ρηχοί γρίφοι πλήττουν την ομαλή εξέλιξη και το σασπένς. Η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων δεν σχετίζεται με κατασκοπία, αλλά με το να βρίσκετε το τάδε ή το δείνα αντικείμενο και να τρέχετε από διαμέρισμα σε διαμέρισμα κάνοντας θελήματα για τα μέλη του πληρώματος. Μερικά παραδείγματα είναι το να κάνετε υψηλό σκορ σε παιχνίδι arcade, να βρείτε ένα βιβλίο με ποιήματα και να μεταφέρετε εργαλεία από το ένα σημείο του υποβρυχίου στο άλλο. Πέρα από τις υποχρεωτικές αποστολές της κεντρικής ιστορίας, υπάρχουν και προαιρετικές που ανεβάζουν τον χρόνο παιχνιδιού και προσφέρουν ένα διάλλειμα με ποικίλες δραστηριότητες. Πάρτε μέρος σε άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση φωτιάς, ρίξτε φως με το φακό σας σε κάρτα κυκλώματος και κάντε τον καλύτερο χρόνο στο ποδήλατο γυμναστικής. Σε όλες τις περιπτώσεις, ο χειρισμός είναι απλός και η επίτευξη των αποστολών σας ανταμείβει με trophies.
Το επιβλητικό Kursk.
Μέσω του PDA που κουβαλάτε πάντα μαζί σας, επιλέγετε τις ενεργές αποστολές που επιθυμείτε, με ένα βέλος (mission tracker) να σας καθοδηγεί στην οθόνη. Οι προαιρετικές αποστολές δεν εμφανίζονται, αλλά πρέπει να τις βρείτε μόνος σας. Επίσης, το βέλος δεν εμφανίζει πάντα ξεκάθαρα την ακριβή κατεύθυνση κι έτσι μερικές φορές βρίσκεστε να κάνετε κύκλους ψάχνοντας το αυτονόητο. Ο χειρισμός είναι πρώτου προσώπου και γίνεται μέσω συνδυασμού ποντικιού και πληκτρολογίου. Κινείστε στο χώρο με τα πλήκτρα WASD, τρέχετε με το Shift, κοιτάζετε γύρω σας με το ποντίκι και αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον με το Ε. Εξετάζετε τα αντικείμενα που βρίσκετε από κοντά, όμως σπάνια βρίσκετε κάτι ενδιαφέρον εκτός από σύντομα έγγραφα και collectibles. Πολλές από τις κλειδωμένες πόρτες του υποβρυχίου ανοίγουν μέσω ενός εύκολου mini-game, αρκεί να μην σας δει κάποιος οδηγώντας σας σε game over και φόρτωμα του τελευταίου checkpoint. Ευτυχώς τα checkpoints έχουν καλή απόσταση μεταξύ τους, χωρίς να προκαλούν προβλήματα.
Ένα από τα προβλήματα του χειρισμού είναι ότι πρέπει να στέκεστε με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένη απόσταση από το hotspot ώστε να το ενεργοποιήσετε. Λίγο πιο μακριά ή λίγο πιο λοξά και το hotspot δεν εμφανίζεται. Εκτός αυτού, κάθε φορά που μετακινείστε μεταξύ των διαμερισμάτων, ανοίγετε μια πόρτα, καταπακτή ή σκαρφαλώνετε μια σκάλα βλέπετε ολόκληρο το animation κίνησης του πρωταγωνιστή, το οποίο κρατάει παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο. Αυτό επιβραδύνει σημαντικά την ταχύτητα της δράσης, ειδικά επειδή η εξερεύνηση των διαμερισμάτων και των δωματίων του υποβρυχίου είναι βασικό μέρος του παιχνιδιού. Ενώ αρχικά ενθουσιάζεστε με τα γραφικά και την ατμόσφαιρα μιας υποθαλάσσιας περιπέτειας, επιθυμώντας να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή του σκάφους, όσο περνάει η ώρα αρχίζετε να προσπερνάτε δωμάτια μόνο και μόνο για να μην βλέπετε το ίδιο αργό animation ξανά και ξανά. Όσο ρεαλιστικό και αν είναι το animation, προσφέροντας μια ματιά στην καθημερινότητα ενός ναύτη υποβρυχίου, δεν παύει να αποτρέπει τον παίκτη από το να θέλει να ανοίξει με όρεξη κάθε πόρτα και να ψάξει κάθε καμπίνα.
Τί να χακάρουμε πρώτα...
Το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού είναι τα γραφικά. Η λεπτομέρεια και ο σχεδιασμός του Kursk, σχεδόν με φωτορεαλιστκό τρόπο, δίνει μια γεύση από την ζωή και τις υποχρεώσεις ενός ναύτη υποβρυχίου. Καλοφτιαγμένες λεπτομέρειες όπως εικόνες αγίων στις καμπίνες, βιβλία στα ράφια, το playroom και το εστιατόριο μεταφέρουν επαρκώς την επιθυμητή ατμόσφαιρα. Τα “μεγάλα” όμορφα γραφικά σας δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκετε εκεί, όμως το αρκετό ζουμάρισμα και η συνεχής κίνηση ίσως σας ζαλίσει. Από την άλλη, το animation των ναυτών έχει σημαντικές αδυναμίες, με τους AI χαρακτήρες να μην δείχνουν ή να κινούνται ρεαλιστικά.
Κατά την εξερεύνησή σας συναντάτε ναύτες, με κάποιους να στέκονται ανέμελα και άλλους να σφουγγαρίζουν το πάτωμα, που δίνουν ζωή στο σκάφος. Αν και μπορείτε να μιλήσετε σχεδόν σε όλους, σπάνια κάνετε πραγματικό διάλογο μαζί τους. Μερικές φορές ορισμένοι διάλογοι, στην προσπάθειά τους να μεταφέρουν μια ρεαλιστική συμπεριφορά ανάμεσα στο πλήρωμα ή απλά μια στερεότυπη ατμόσφαιρα ενός χώρου όπου εργάζονται αποκλειστικά άντρες, δείχνουν εξαναγκασμένοι και προκαλούν αμηχανία. Οι δημιουργοί έχασαν μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία να μεταφέρουν ουσιαστικούς διαλόγους που θα έδιναν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ίδιο το Kursk και την ζωή του πληρώματός του εκείνη την μοιραία ημέρα. Κάποια άλλα μικροπροβλήματα του τίτλου είναι το έντονα λευκό κείμενο σε μαύρο φόντο που σας τυφλώνει αν το διαβάζετε για πολλή ώρα, τα αργά loading screens μεταξύ σκηνών/κεφαλαίων και το animation που κάποιες φορές κολλάει για δύο-τρία δευτερόλεπτα όταν ανοίγετε κάποια πόρτα.
Βοηθώντας το πλήρωμα.
Όσον αφορά το voice acting, είναι εξαιρετικό και πειστικό, είτε πρόκειται για τις σκέψεις του πρωταγωνιστή στα αγγλικά, είτε για όλους τους υπόλοιπους που μιλούν ρωσικά. Ο πρωταγωνιστής δεν κάνει ανάγνωση των κειμένων, ούτε ακούγεται κάποια άλλη φωνή κι έτσι η ανάγνωσή τους είναι υπερβολικά απλή συγκριτικά με την προφορική αφήγηση που θα έδινε περισσότερη “ζωή” στο παιχνίδι. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης καλά, με αρκετές λεπτομέρειες όπως οι λαμαρίνες του υποβρυχίου που τρίζουν ανά διαστήματα, προσθέτοντας θετικά στοιχεία στην ήδη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.
Το Kursk είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία ζωής και εργασίας μέσα σε υποβρύχιο, κυρίως λόγω των γραφικών του, όμως είναι ανεπαρκές ως adventure ή “παιχνίδι-ντοκιμαντέρ” όπως το περιγράφουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του. Ο αργός χειρισμός, το επαναλαμβανόμενο animation, η χαμηλή διαδραστικότητα με το περιβάλλον και το αδύναμο σενάριο το καθιστούν ένα μέτριο adventure, παρά τα όμορφα γραφικά του και το γεγονός ότι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της ιστορίας βρίσκονται στην αρχή και το τέλος, με το ενδιάμεσο να αφορά αγγαρείες και μετακίνηση μεταξύ των διαμερισμάτων για λόγους μικρής σημασίας. Το παιχνίδι διαρκεί περίπου τέσσερις με οκτώ ώρες, ανάλογα με το πόσο ασχολείστε με την ολοκλήρωση των προαιρετικών αποστολών και το πόσες φορές σας καθυστερεί το animation. Ρίξτε του μια ματιά αν σας ενδιαφέρει η ιστορία του Kursk και θέλετε να ζήσετε μια εμπειρία με χαμηλούς ρυθμούς και απλούς γρίφους μέσα σε υποβρύχιο.
Πηγη
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Είστε ένας ανώνυμος Αμερικανός κατάσκοπος, που επιβιβάζεται στο Kursk με σκοπό να διερευνήσει τις τορπίλες τεχνολογίας υπερσπηλαίωσης Shkval. Η κεντρική ιστορία ακούγεται ενδιαφέρουσα, καθώς όχι μόνο είστε ένας καλά εκπαιδευμένος κατάσκοπος αλλά και η αποστολή σας εκτυλίσσεται μέσα σε ένα ιστορικό σκάφος. Ωστόσο, αντί να περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού ως κατάσκοπος σε ένα καταδικασμένο υποβρύχιο, ασχολείστε με αδιάφορες εργασίες -αν όχι αγγαρείες- χωρίς να ανακαλύψετε ποτέ αρκετές πληροφορίες σχετικά με τον πρωταγωνιστή ή το πλήρωμα ώστε να νοιαστείτε γι αυτούς.
Παρόλο που η ιστορία ξεκινάει με καλές προοπτικές, βάζοντάς σας σταδιακά στο κλίμα του παιχνιδιού και φορτίζοντας την ατμόσφαιρα με το να σας ενημερώνει εξαρχής για την κατάληξη του πραγματικού υποβρυχίου, τόσο ο κουραστικός χειρισμός όσο και οι ρηχοί γρίφοι πλήττουν την ομαλή εξέλιξη και το σασπένς. Η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων δεν σχετίζεται με κατασκοπία, αλλά με το να βρίσκετε το τάδε ή το δείνα αντικείμενο και να τρέχετε από διαμέρισμα σε διαμέρισμα κάνοντας θελήματα για τα μέλη του πληρώματος. Μερικά παραδείγματα είναι το να κάνετε υψηλό σκορ σε παιχνίδι arcade, να βρείτε ένα βιβλίο με ποιήματα και να μεταφέρετε εργαλεία από το ένα σημείο του υποβρυχίου στο άλλο. Πέρα από τις υποχρεωτικές αποστολές της κεντρικής ιστορίας, υπάρχουν και προαιρετικές που ανεβάζουν τον χρόνο παιχνιδιού και προσφέρουν ένα διάλλειμα με ποικίλες δραστηριότητες. Πάρτε μέρος σε άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση φωτιάς, ρίξτε φως με το φακό σας σε κάρτα κυκλώματος και κάντε τον καλύτερο χρόνο στο ποδήλατο γυμναστικής. Σε όλες τις περιπτώσεις, ο χειρισμός είναι απλός και η επίτευξη των αποστολών σας ανταμείβει με trophies.
Το επιβλητικό Kursk.
Μέσω του PDA που κουβαλάτε πάντα μαζί σας, επιλέγετε τις ενεργές αποστολές που επιθυμείτε, με ένα βέλος (mission tracker) να σας καθοδηγεί στην οθόνη. Οι προαιρετικές αποστολές δεν εμφανίζονται, αλλά πρέπει να τις βρείτε μόνος σας. Επίσης, το βέλος δεν εμφανίζει πάντα ξεκάθαρα την ακριβή κατεύθυνση κι έτσι μερικές φορές βρίσκεστε να κάνετε κύκλους ψάχνοντας το αυτονόητο. Ο χειρισμός είναι πρώτου προσώπου και γίνεται μέσω συνδυασμού ποντικιού και πληκτρολογίου. Κινείστε στο χώρο με τα πλήκτρα WASD, τρέχετε με το Shift, κοιτάζετε γύρω σας με το ποντίκι και αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον με το Ε. Εξετάζετε τα αντικείμενα που βρίσκετε από κοντά, όμως σπάνια βρίσκετε κάτι ενδιαφέρον εκτός από σύντομα έγγραφα και collectibles. Πολλές από τις κλειδωμένες πόρτες του υποβρυχίου ανοίγουν μέσω ενός εύκολου mini-game, αρκεί να μην σας δει κάποιος οδηγώντας σας σε game over και φόρτωμα του τελευταίου checkpoint. Ευτυχώς τα checkpoints έχουν καλή απόσταση μεταξύ τους, χωρίς να προκαλούν προβλήματα.
Ένα από τα προβλήματα του χειρισμού είναι ότι πρέπει να στέκεστε με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένη απόσταση από το hotspot ώστε να το ενεργοποιήσετε. Λίγο πιο μακριά ή λίγο πιο λοξά και το hotspot δεν εμφανίζεται. Εκτός αυτού, κάθε φορά που μετακινείστε μεταξύ των διαμερισμάτων, ανοίγετε μια πόρτα, καταπακτή ή σκαρφαλώνετε μια σκάλα βλέπετε ολόκληρο το animation κίνησης του πρωταγωνιστή, το οποίο κρατάει παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο. Αυτό επιβραδύνει σημαντικά την ταχύτητα της δράσης, ειδικά επειδή η εξερεύνηση των διαμερισμάτων και των δωματίων του υποβρυχίου είναι βασικό μέρος του παιχνιδιού. Ενώ αρχικά ενθουσιάζεστε με τα γραφικά και την ατμόσφαιρα μιας υποθαλάσσιας περιπέτειας, επιθυμώντας να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή του σκάφους, όσο περνάει η ώρα αρχίζετε να προσπερνάτε δωμάτια μόνο και μόνο για να μην βλέπετε το ίδιο αργό animation ξανά και ξανά. Όσο ρεαλιστικό και αν είναι το animation, προσφέροντας μια ματιά στην καθημερινότητα ενός ναύτη υποβρυχίου, δεν παύει να αποτρέπει τον παίκτη από το να θέλει να ανοίξει με όρεξη κάθε πόρτα και να ψάξει κάθε καμπίνα.
Τί να χακάρουμε πρώτα...
Το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού είναι τα γραφικά. Η λεπτομέρεια και ο σχεδιασμός του Kursk, σχεδόν με φωτορεαλιστκό τρόπο, δίνει μια γεύση από την ζωή και τις υποχρεώσεις ενός ναύτη υποβρυχίου. Καλοφτιαγμένες λεπτομέρειες όπως εικόνες αγίων στις καμπίνες, βιβλία στα ράφια, το playroom και το εστιατόριο μεταφέρουν επαρκώς την επιθυμητή ατμόσφαιρα. Τα “μεγάλα” όμορφα γραφικά σας δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκετε εκεί, όμως το αρκετό ζουμάρισμα και η συνεχής κίνηση ίσως σας ζαλίσει. Από την άλλη, το animation των ναυτών έχει σημαντικές αδυναμίες, με τους AI χαρακτήρες να μην δείχνουν ή να κινούνται ρεαλιστικά.
Κατά την εξερεύνησή σας συναντάτε ναύτες, με κάποιους να στέκονται ανέμελα και άλλους να σφουγγαρίζουν το πάτωμα, που δίνουν ζωή στο σκάφος. Αν και μπορείτε να μιλήσετε σχεδόν σε όλους, σπάνια κάνετε πραγματικό διάλογο μαζί τους. Μερικές φορές ορισμένοι διάλογοι, στην προσπάθειά τους να μεταφέρουν μια ρεαλιστική συμπεριφορά ανάμεσα στο πλήρωμα ή απλά μια στερεότυπη ατμόσφαιρα ενός χώρου όπου εργάζονται αποκλειστικά άντρες, δείχνουν εξαναγκασμένοι και προκαλούν αμηχανία. Οι δημιουργοί έχασαν μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία να μεταφέρουν ουσιαστικούς διαλόγους που θα έδιναν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ίδιο το Kursk και την ζωή του πληρώματός του εκείνη την μοιραία ημέρα. Κάποια άλλα μικροπροβλήματα του τίτλου είναι το έντονα λευκό κείμενο σε μαύρο φόντο που σας τυφλώνει αν το διαβάζετε για πολλή ώρα, τα αργά loading screens μεταξύ σκηνών/κεφαλαίων και το animation που κάποιες φορές κολλάει για δύο-τρία δευτερόλεπτα όταν ανοίγετε κάποια πόρτα.
Βοηθώντας το πλήρωμα.
Όσον αφορά το voice acting, είναι εξαιρετικό και πειστικό, είτε πρόκειται για τις σκέψεις του πρωταγωνιστή στα αγγλικά, είτε για όλους τους υπόλοιπους που μιλούν ρωσικά. Ο πρωταγωνιστής δεν κάνει ανάγνωση των κειμένων, ούτε ακούγεται κάποια άλλη φωνή κι έτσι η ανάγνωσή τους είναι υπερβολικά απλή συγκριτικά με την προφορική αφήγηση που θα έδινε περισσότερη “ζωή” στο παιχνίδι. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης καλά, με αρκετές λεπτομέρειες όπως οι λαμαρίνες του υποβρυχίου που τρίζουν ανά διαστήματα, προσθέτοντας θετικά στοιχεία στην ήδη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.
Το Kursk είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία ζωής και εργασίας μέσα σε υποβρύχιο, κυρίως λόγω των γραφικών του, όμως είναι ανεπαρκές ως adventure ή “παιχνίδι-ντοκιμαντέρ” όπως το περιγράφουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του. Ο αργός χειρισμός, το επαναλαμβανόμενο animation, η χαμηλή διαδραστικότητα με το περιβάλλον και το αδύναμο σενάριο το καθιστούν ένα μέτριο adventure, παρά τα όμορφα γραφικά του και το γεγονός ότι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της ιστορίας βρίσκονται στην αρχή και το τέλος, με το ενδιάμεσο να αφορά αγγαρείες και μετακίνηση μεταξύ των διαμερισμάτων για λόγους μικρής σημασίας. Το παιχνίδι διαρκεί περίπου τέσσερις με οκτώ ώρες, ανάλογα με το πόσο ασχολείστε με την ολοκλήρωση των προαιρετικών αποστολών και το πόσες φορές σας καθυστερεί το animation. Ρίξτε του μια ματιά αν σας ενδιαφέρει η ιστορία του Kursk και θέλετε να ζήσετε μια εμπειρία με χαμηλούς ρυθμούς και απλούς γρίφους μέσα σε υποβρύχιο.
- Εξαιρετική μεταφορά του υποβρυχίου
- Όμορφα, λεπτομερή γραφικά
- Ήχος
- Ατμόσφαιρα
- Προαιρετικές αποστολές που εμπλουτίζουν το gameplay
- Την περισσότερη ώρα απλά περπατάς από το ένα διαμέρισμα στο άλλο
- Ελάχιστη αλληλεπίδραση
- Υπερβολικά απλοί γρίφοι, συχνά ασύνδετοι με την ιστορία
- Αδύναμο σενάριο
- Προβλήματα στο animation
- Το mission tracker δεν είναι πάντα ακριβές
- Bugs
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.5
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PS4, Xbox One, PC |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Jujubee |
ΕΚΔΟΣΗ: | Jujubee |
ΕΙΔΟΣ: | Adventure |
ΠΑΙΚΤΕΣ: | Single-player |
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE: | http://kurskthegame.com/ |
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | 7/11/2018 (PC), 2019 (PS4, Xbox One) |
Πηγη
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.