Online Screen Recorder

A Way Out Review

0
Το A Way Out είναι το νέο πόνημα του Josef Fares και της ομάδας του, Hazelight Studios, που μας παρέδωσαν το εξαιρετικό Brothers: A Tale of Two Sons. Στόχος του παιχνιδιού είναι να προσφέρει μια καινοτόμα συνεργατική εμπειρία αυστηρά για δύο παίκτες, διαφορετική από οτιδήποτε άλλο έχουμε παίξει μέχρι τώρα.

Ξεκινώντας, καλείστε να επιλέξετε τον χαρακτήρα της αρεσκείας σας εκ του πρωταγωνιστικού διδύμου. Όσον αφορά τον Leo, η ζωή δεν στάθηκε ιδιαίτερα γενναιόδωρη μαζί του, καθώς αφέθηκε από τους γονείς του σε ίδρυμα από την τρυφερή του ακόμη ηλικία. Το ποινικό του μητρώο αμαυρώνεται από παραπτώματα, όπως βιαιοπραγία και ένοπλες ληστείες. Η αγοροπωλησία ενός εκ των κλοπιμαίων του και συγκεκριμένα του Black Orlov (ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας) είχε οικτρή κατάληξη για εκείνον, καταδικάζοντας τον σε οκτώ χρόνια κάθειρξης. Από την άλλη πλευρά, ο Vincent μέχρι πρότινος ζούσε μια φιλήσυχη ζωή. Μετά την απόκτηση του πανεπιστημιακού του πτυχίου στον κλάδο των χρηματοοικονομικών επιστημών, αποκαταστάθηκε επαγγελματικά, αποκτώντας δουλειά τραπεζικού υπαλλήλου. Ωστόσο, παρασυρόμενος από τις υποσχέσεις για εύκολο χρήμα, αποφάσισε να παίξει την ζωή του κορώνα-γράμματα, βουλιάζοντας στον υπόκοσμο του οργανωμένου εγκλήματος. Καλείτε να εκτίσει 14 χρόνια στη φυλακή για την δολοφονία του αδερφού του, όπως επίσης για πλήθος οικονομικών εγκλημάτων, όπως υπεξαίρεση και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Οι δύο άντρες, των οποίων τα κελιά γειτονεύουν, σύντομα έρχονται σε επαφή εντός της φυλακής όταν ο Vincent πάει να βοηθήσει τον Leo σε μια συμπλοκή με μια συμμορία πληρωμένων δολοφόνων. Γρήγορα ανακαλύπτουν πως ο ίδιος άνθρωπος ευθύνεται για τον εγκλεισμό και των δυο τους. Έτσι, λοιπόν, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αποδράσουν και να πάρουν εκδίκηση από τον μεγαλοαπατεώνα Harvey. Καθένας εκ των δύο έχει άπλετους λόγους να θέλει το κεφάλι του επί πίνακι. Αφενός η προδοσία του οδήγησε τον Leo στη φυλακή και αφετέρου οι μηχανορραφίες του ήταν αρκετές ώστε να καταδικάσουν τον Vincent για μια δολοφονία που δεν διέπραξε ποτέ.




Το τμήμα της οθόνης του κάθε παίκτη μεταβάλλεται δυναμικά.

Η πλοκή του A Way Out ξεδιπλώνεται μέσα από αναδρομές στο παρελθόν, στις οποίες οι δύο σύντροφοι αναπολούν όλες τις ισχυρές στιγμές που λάξευσαν την ιδιόμορφη φιλία τους. Τα γεγονότα που βίωσαν μαζί περιλαμβάνουν από ξεκαρδιστικά περιστατικά ευρηματικών τρόπων απόδρασης από την φυλακή, έως αγχωτικές καταδιώξεις με την αστυνομία και συγκινητικές οικογενειακές στιγμές. Όπως καταλαβαίνετε, το όνομα A Way Out είναι λιγάκι παραπλανητικό, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των γεγονότων του παιχνιδιού διαδραματίζεται τελικά εκτός της φυλακής. Η απόδραση αφορά μόλις το ένα τρίτο της διάρκειας, καθώς στη συνέχεια εσείς και ο συμπαίκτης σας καλείστε να αντιμετωπίσετε, ως καταζητούμενοι, ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις. Πρόκειται για μια ιστορία γεμάτη εκπλήξεις, που συνδυάζει δράση, κωμικά στοιχεία, δράμα και συμβολισμούς για την υπέρτατη αξία της ελευθερίας με υποδειγματικό τρόπο, αναδεικνύοντας πόσο εύπλαστες δύνανται να είναι οι ανθρώπινες σχέσεις μέσα από τα κατάλληλα πλαίσια που πολλές φορές η ίδια η ζωή θέτει.

Η πλοκή, παρότι τρέχει ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο για τους δύο πρωταγωνιστές, αφήνει ελεύθερο το περιθώριο της παράλληλης εξέλιξης αναμεταξύ τους. Λόγου χάρη, τη στιγμή που ο ένας παίκτης παρακολουθεί στο αριστερό τμήμα της οθόνης ένα κομβικής σημασίας cinematic που δείχνει την εισαγωγή του Vincent στην φυλακή, ο άλλος παίκτης έχει τον πλήρη έλεγχο του Leo και συνεπώς την δυνατότητα ελεύθερης κίνησης στο χώρο γύρω του. Στο παιχνίδι, δύο παίκτες καλούνται να συνεργαστούν, από την πρώτη μέχρι και την τελευταία στιγμή, με το κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στο ταξίδι τους να προσεγγίζεται διαφορετικά για καθένα εξ αυτών ανάλογα με το ρόλο του.

Το gameplay του A Way Out ενσωματώνει το παραδοσιακό σύστημα διαλόγων που συναντάμε σε παιχνίδια τύπου Life is Strange. Ένα από τα πιο αξιοπρόσεχτα στοιχεία αφορά τον τρόπο που αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον με βάση την προσωπικότητα του εκάστοτε χαρακτήρα. Ο Vincent είναι πειθαρχημένος, ορθολογικός και διπλωμάτης. Απεναντίας, ο Leo είναι ευέξαπτος, διαθέτει μια έμφυτη ροπή προς το χιούμορ και είναι ίσως κάπως υπέρ του δέοντος ειλικρινής σε σημείο να γίνεται τελικά πολύ συχνά παρεξηγήσιμος. Κατά συνέπεια, ο καθένας τους έχει πρόσβαση σε τελείως διαφορετικές επιλογές διαλόγων, οι οποίοι συχνά οδηγούν σε εντελώς απρόβλεπτες καταστάσεις.




Αναρρίχηση πλάτη με πλάτη.

Για παράδειγμα, όταν μετά την απόδρασή σας από την φυλακή αναζητάτε την οικογένεια του Leo σε έναν προσωρινό καταυλισμό, στην πορεία σας συναντάτε την οργισμένη Martha, που αναζητά τον εξαφανισμένο για ώρες σύζυγό της! Έπειτα μετά από μια σύντομη εξερεύνηση στο χώρο, ανακαλύπτετε ένα τροχόσπιτο, από το οποίο εξέρχονται ορισμένοι αλλόκοτοι ήχοι! Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο Vincent όντας πιο διακριτικός προσπερνάει το τροχόσπιτο, χωρίς να ενοχλήσει τους ενοίκους του. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο και για τον Leo, του οποίου η περιέργεια τον ωθεί να χτυπήσει την πόρτα, για να συλλάβει επ' αυτόφωρω τον άνδρα της Martha με την ερωμένη του σε κατάσταση ερωτικών περιπτύξεων! Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σας είτε να καλύψετε τον άπιστο σύζυγο ή να τον καρφώσετε στέγνα και να γίνετε μάρτυρας μιας από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές του παιχνιδιού.

Πέρα από το σύστημα διαλόγου, το A Way Out δανείζεται μηχανισμούς από διάφορα είδη, που του χαρίζουν υποδειγματικό ρυθμό σε όλη την διάρκειά του. Συνεπώς, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν σεκάνς έντονης δράσης που παίρνουν σάρκα και οστά μέσα από το πιστολίδι, το ξύλο και τα άριστα σκηνοθετημένα ανθρωποκυνηγητά με την αστυνομία. Τις παραπάνω σκηνές διαδέχονται ήπιες στιγμές επίλυσης γρίφων, αθόρυβης εξόντωσης φρουρών, κουβεντούλας με διάσπαρτους στα επίπεδα χαρακτήρες και ολιγόλεπτων διαλειμμάτων στα ποικίλα mini-games που βρίσκονται τυχαία τοποθετημένα σε κάθε επίπεδο. Κατ' επέκταση, δεν πρόκειται να νιώσετε ούτε για ένα λεπτό το αίσθημα της κόπωσης και μάλλον αυτό είναι το σημαντικότερο επίτευγμα του παιχνιδιού, το οποίο δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Ειδικά στη σημερινή εποχή, όπου συχνά ερχόμαστε σε επαφή με παιχνίδια που παρότι διαθέτουν άψογους gameplay μηχανισμούς, τελικά αποτυγχάνουν παταγωδώς να κρατήσουν το ενδιαφέρον του παίκτη σε υψηλά επίπεδα μετά τις πρώτες ώρες.

Το gameplay στην αφετηρία του παιχνιδιού εντός της φυλακής βασίζεται κατά βάση σε stealth τακτικές, στις οποίες ο ένας παίκτης δημιουργεί αντιπερισπασμό, παρέχοντας στον άλλο τον απαραίτητο χρόνο για να εκτελέσει τις εργασίες του σχεδίου απόδρασης. Έτσι, λοιπόν, όσο ο πρώτος χρησιμοποιεί ένα καλέμι που κατάφερε να φυγαδέψει στο κελί του για να αφαιρέσει την λεκάνη της τουαλέτας και να δραπετεύσει στο δίκτυο των υπονόμων, ο δεύτερος κουβεντιάζει με τους φρουρούς, αποσπώντας τους την προσοχή. Παράλληλα, στρέφοντας την κάμερα στις 180 μοίρες, παρέχετε οργανικά μέσω του split-screen ένα πλήρες πλάνο στον συμπαίκτη σας σχετικά με την κίνηση στον διάδρομο. Επίσης, δεν λείπουν τα συγχρονισμένα takedowns, τα οποία θυμίζουν κάτι από τις συνεργατικές αποστολές του Splinter Cell Blacklist. Επιπρόσθετα, οι συγχρονισμένες κινήσεις σας συχνά δύνανται να αποσιωπήσουν τον προκαλούμενο θόρυβο στο χώρο. Λόγου χάρη, σπάζοντας μια πόρτα την ώρα που πέφτει ένας κεραυνός καλύπτετε τον στιγμιαίο κρότο, χωρίς να κινήσετε τις υποψίες των φρουρών.




Ληστεία στο πρατήριο καυσίμων.

Συνεχίζοντας με τους επιμέρους μηχανισμούς, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στους γρίφους του παιχνιδιού. Παρότι δεν πρόκειται να “ανατινάξουν” τα εγκεφαλικά σας κύτταρα με την δυσκολία και την πολυπλοκότητά τους, παραμένουν εμπνευσμένοι και ευρηματικοί, απαιτώντας από κάθε παίκτη να αντιμετωπίσει το κάθε πρόβλημα από μια εναλλακτική οπτική γωνία. Αυτό είναι ένας από τους παράγοντες που ανεβάζουν την αξία επανάληψης, καθώς αν θέλετε να δείτε τα πάντα στο παιχνίδι οφείλετε να το ολοκληρώσετε τόσο από την πλευρά του Leo, όσο και από αυτή του Vincent. Για παράδειγμα, μπαίνοντας στο δίκτυο των υπονόμων της φυλακής, ο Vincent καλείται να φωτίσει με ένα φακό από ψηλά τον δρόμο του Leo, όσο εκείνος αναζητά τις βάνες αποστράγγισης των απόνερων, καθιστώντας προσβάσιμες νέες περιοχές εντός του επιπέδου.

Στον αντίποδα, το σύστημα μάχης αρκείται στα απολύτως απαραίτητα. Πλησιάζοντας προς το φινάλε, το παιχνίδι προσπαθώντας να δημιουργήσει μια αίσθηση κλιμάκωσης αυξάνει προοδευτικά τις μάχες και την εν γένει δράση. Το πιστολίδι έχει τους κλασικούς μηχανισμούς των shooters τρίτου προσώπου. Ήτοι, έχετε πρόσβαση στην γνωστή τούμπα αποφυγής, ενώ παράλληλα με το πάτημα ενός κουμπιού παίρνετε θέση κάλυψης. Αν και η απόκριση στον χειρισμό και το βάρος των όπλων δεν μπορεί να αγγίξει τα επίπεδα των κορυφαίων του είδους, εν τέλει λειτουργεί ικανοποιητικά χωρίς προβλήματα. Η αχίλλειος πτέρνα του τίτλου είναι οι μάχες σώμα με σώμα, οι οποίες ως επί το πλείστων διεξάγονται με προδιαγεγραμμένα QTE. Εντούτοις, οι μάχες αποτελούν μόλις ένα μικρό μέρος του gameplay και συνεπώς οι όποιες αδυναμίες τους δεν καταφέρνουν να στερήσουν σεβαστό αριθμό πόντων από την εμπειρία συνολικά.

Η πολύχρονη εμπειρία του Josef Fares στον κινηματογράφο αποτυπώνεται άριστα τόσο στις καταδιώξεις, όσο και στα cinematics. Συγκεκριμένα, το μέγεθος της οθόνης που αντιστοιχεί σε κάθε παίκτη μεταβάλεται δυναμικά ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σκηνής και την σπουδαιότητα των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στο παιχνίδι. Επομένως, κάποιες φορές η οθόνη προσαρμόζεται σε δύο κάθετα τμήματα, άλλοτε σε δύο οριζόντια, ενώ συχνά η δράση πραγματοποιείται με πλήρη πλάνα που εναλλάσσονται ανάμεσα στους Leo και Vincent. Το ίδιο συμβαίνει και στην διαχείριση του ήχου, καθώς όταν ο ένας εκ των δύο χαρακτήρων εμπλέκεται σε διαλόγους ή cinematics, η ένταση για τον συμπαίκτη του μειώνεται σε πραγματικό χρόνο, για χάρη της διευκόλυνσης στην κατανόηση της ιστορίας.




Οι κινηματογραφικές καταδιώξεις ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη.

Το A Way Out, λόγω της φύσης του που απαιτεί συνεχή συνεργασία με τον συμπαίκτη σας, δεν προτείνεται για παίξιμο με άγνωστους online. Επιπρόσθετα, η φωνητική επικοινωνία είναι σχεδόν απαραίτητη για την ομαλή ροή του. Συνεπώς, το παιχνίδι συνειδητά δεν υποστηρίζει matchmaking για την εύρεση τυχαίων παικτών. Αντίθετα, γίνεται μια ασυνήθιστη κίνηση υπέρ των καταναλωτών με το λεγόμενο friends pass. Με την αγορά του A Way Out, μπορείτε μέσω μιας απλής διαδικτυακής πρόσκλησης να καλέσετε στο παιχνίδι σας τον φίλο που επιθυμείτε και εκείνος με τη σειρά του να το κατεβάσει δωρεάν στην ίδια πλατφόρμα για να παίξετε μαζί όλο το παιχνίδι. Το αγοράζει ένας, παίζουν δύο, λοιπόν, ένα θετικό στοιχείο που πιστώνεται τόσο στους δημιουργούς του A Way Out, όσο και στην εκδότρια EA, από την οποία ομολογώ πως ποτέ δεν θα περίμενα μια τέτοια κίνηση. Φυσικά, το παιχνίδι διαθέτει και local co-op.

Το A Way Out χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4, με το αποτέλεσμα να είναι εξίσου προσεγμένο τόσο οπτικά, όσο και τεχνικά. Τα περιβάλλοντα απαρτίζονται από πληθώρα τρισδιάστατων μοντέλων, η ποιότητα των εφέ καταστροφής και νερού βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ εφέ ογκομετρικού φωτισμού ντύνουν όμορφα φυσικές τοποθεσίες όπως δάση. Το frame rate, στο απλό PS4, μένει σταθερό στα 30fps στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, με ήσσονος σημασίας πτώσεις να εμφανίζονται σποραδικά κατά την διάρκεια της έντονης δράσης. Ένα από τα δυνατά στοιχεία του παιχνιδιού είναι η ποικιλία των περιοχών που επισκέπτεστε, από το γκρίζο προαύλιο της φυλακής, σε βραχώδη ποτάμια, θέατρα, νοσοκομεία, εργοτάξια, πρατήρια καυσίμων, μέχρι και τα τροπικά δάση του Μεξικού.




Τα mini-games προσφέρουν στιγμές ανάπαυλας, ενισχύοντας το δέσιμο με τον συμπαίκτη σας.

Όσον αφορά τον ήχο, το voice acting του Leo επιμελείται ο γνωστός ηθοποιός Fares Fares, αδερφός του Josef Fares. Ο ηθοποιός επιτυγχάνει να δώσει σάρκα και οστά στην ξεκαρδιστική προσωπικότητα του χαρακτήρα, αποπνέοντας μια αφελή παιδικότητα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την όψιμή του ηλικία. Από την άλλη πλευρά, ο ηθοποιός που ενσαρκώνει τον τον Vincent εκπέμπει ταιριαστά πραότητα, με την βαθιά και βραχνή του χροιά, κρατώντας σχεδόν πάντοτε χαμηλούς τόνους. Η δουλειά τόσο στις εκφράσεις των προσώπων, όσο και στον συγχρονισμό φωνής-χειλιών είναι άριστη κατά την διάρκεια των cinematics, αλλά και των απλών διαλόγων. Το soundtrack κοσμείται από ποικίλα κομμάτια, τα οποία εναλλάσσονται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σκηνής. Άλλοτε κυριαρχεί η κιθάρα, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι συμμετέχετε σε ταινία western, ενώ στις καταδιώξεις τη σκυτάλη αναλαμβάνουν τα πλήκτρα. Τέλος, όταν ο τόνος γίνεται δραματικός η μουσική μεταβαίνει σε ένα πιο ορχηστρικό ύφος.

Το A Way Out αποτελεί μια απόδραση από τα στάσιμα νερά του gaming. Πρόκειται για ένα εγχείρημα μοναδικό στην κατηγορία των συνεργατικών παιχνιδιών δράσης, που αφενός ενσωματώνει ρηξικέλευθα στοιχεία και έξυπνες ιδέες και αφετέρου παραμένει πάντα διασκεδαστικό χωρίς ποτέ να γίνεται επιτηδευμένα πολύπλοκο. Παράλληλα διαθέτει άριστο ρυθμό, κρατώντας το ενδιαφέρον σε υψηλότατα επίπεδα σε όλη την διάρκεια της εξάωρης-οκτάωρης περιπέτειας. Η ιστορία του Leo και του Vincent άλλοτε χαράζει το χαμόγελο στα χείλη σας, άλλοτε συγκινεί, ενώ επιφυλάσσει και αρκετές εκπλήξεις που ενδέχεται να σας αφήσουν εμβρόντητους. Το μοναδικό παράπτωμα του παιχνιδιού είναι πως κάποιες φορές προσπαθεί να χωρέσει πολλά καρπούζια στην ίδια μασχάλη, καθώς η ποιότητα ορισμένων μηχανισμών του δεν είναι πάντοτε άριστη. Τελικά όμως το όλον υπερβαίνει το επιμέρους. Το A Way Out είναι μια άριστη πρόταση για εσάς που είτε τυχαίνει να είστε λάτρεις των action adventure, είτε των συνεργατικών παιχνιδιών ή γενικότερα αν ψάχνετε κάτι τολμηρό και πρωτότυπο.


  • Ευφάνταστοι συνεργατικοί στόχοι που απαιτούν συγχρονισμένες ενέργειες
  • Υποδειγματικές κινηματογραφικές καταδιώξεις
  • Μεγάλη ποικιλία περιβαλλόντων
  • Σημαντική αξία επανάληψης
  • Online co-op με τον δεύτερο παίκτη να μην χρειάζεται να έχει το παιχνίδι
  • Ενδιαφέρουσα πλοκή με ανατροπές και εκπλήξεις
  • Ρηξικέλευθα στοιχεία που φρεσκάρουν το είδος των συνεργατικών παιχνιδιών
  • Tο σύστημα μάχης αρκείται στα απολύτως απαραίτητα
  • Πολλά QTE που ίσως αποθαρρύνουν κάποιους
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Hazelight
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.ea.com/games/a-way-out
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:23/3/2018



πηγη


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !