Online Screen Recorder

Το θρυλικό Strategy ανανεωμένο, με αναλλοίωτη την ουσία του.

0
Το θρυλικό Strategy ανανεωμένο, με αναλλοίωτη την ουσία του.

Τα μέσα και τα τέλη της δεκαετίας του 1990 ήταν αναμφισβήτητα η “χρυσή εποχή” των RTS με games όπως τα Red Alert, Warcraft, KKND και Myth (μεταξύ άλλων) να γράφουν νέες σελίδες στην ιστορία του gaming μέσω της γέννησης σειρών-θρύλων. Το πρώτο Age of Empires κυκλοφόρησε από την Αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Ensemble Studios το 1997 και ξεχώρισε με τον δικό του τρόπο από τα υπόλοιπα games του κορεσμένου χώρου των RTS της εποχής λόγω του ότι συνδύαζε ένα “σοβαρό” ιστορικό υπόβαθρο με ενδιαφέρουσες μάχες. Ξεκινώντας με το Age of Empires II: HD Edition πίσω στο 2013, η Microsoft συνεχίζει να εκσυγχρονίζει την περίφημη RTS σειρά της κυκλοφορώντας την remastered έκδοση του πρώτου Age of Empires η οποία περιλαμβάνει το Rise of Rome expansion, υποστήριξη 4Κ και μερικές μικροβελτιώσεις στο gameplay του 1997.

Εξελίξτε τον πολιτισμό σας
Στο Age of Empires σκοπός σας είναι να εξελίξετε μια φυλή της εποχής του λίθου (λίγο μετά από την εποχή των παγετώνων) σε μια τρανή αυτοκρατορία της εποχής του σιδήρου, φτάνοντάς την στο απόγειο της ακμής της. Οι πολιτισμοί τους οποίους θα χειριστείτε στα 10 campaigns του Definitive Edition είναι οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες, οι Βαβυλώνιοι, οι Ιάπωνες, οι Χετταίοι, οι Ρωμαίοι, οι Καρχηδόνιοι, οι Παλμύριοι και οι Μακεδόνες. Σε κάθε αποστολή, σας είναι επίσης διαθέσιμα και τα σχετικά ιστορικά στοιχεία στο παραδιπλανό tab του briefing. Η ιστορική ακρίβεια πάντως σταματά εκεί, μιας και θα δείτε... λεγεωνάριους στους Ιάπωνες.



Πάρτε τους στρατιώτες σας απ’το χεράκι

Το εισαγωγικό campaign του Age of Empires θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πλήρως τον χειρισμό και το gameplay του, ενώ στα επόμενα 9 θα χειριστείτε τον κάθε πολιτισμό σε μια ποικιλία αποστολών οι οποίες πέραν των τυπικών “φτιάξε βάση-μάζεψε resources-αμύνσου-φτιάξε στρατό-επίθεση” περιλαμβάνουν επίσης μεμονωμένα σενάρια στα οποία έχετε περιορισμένο αριθμό units ή resources με λίγα ή καθόλου διαθέσιμα κτίρια και θα πρέπει να πετύχετε κάποιον σκοπό, όπως το να καταλάβετε ένα σημείο του χάρτη ή να καταστρέψετε έναν συγκεκριμένο στόχο. Αυτή η ποικιλία κάνει τα campaigns να κυλούν ομαλά και ευχάριστα χωρίς βαρεμάρα.

Το gameplay του Age of Empires είναι το τυπικό ενός RTS: Χρησιμοποιώντας worker units (villagers) χτίζετε κτίρια, συλλέγετε resources (wood, food, stone και gold), παράγετε μονάδες, ερευνάτε τεχνολογίες & upgrades και πολεμάτε τους εχθρούς σας. Ένας πρωτότυπος για την εποχή του τρόπος συλλογής resources είναι το κυνήγι και το ψάρεμα για την παραγωγή τροφής, το οποίο εμπεριέχει και έναν βαθμό κινδύνου για τους villagers σας μιας και μερικά άγρια ζώα θα τους επιτεθούν. Το όριο units που μπορείτε να έχετε (population limit) έχει αυξηθεί σε σχέση με το αρχικό Age of Empires, το οποίο σημαίνει πως οι μάχες μπορούν να είναι μεγαλύτερες. Μια θετικότατη προσθήκη στην Definitive Edition είναι αυτή των λειτουργιών queue και idle worker, οι οποίες έλειπαν από το πρωτότυπο. Πλέον μπορείτε να αναθέσετε παραπάνω από 1 unit ή upgrade σε ένα κτίριο και να το αφήσετε να τα παράγει το ένα μετά το άλλο, ενώ μπορείτε επίσης να επιλέξετε workers στους οποίος δεν έχετε αναθέσει κάποια εργασία. To σύστημα διπλωματίας και εμπορίου πάντως παραμένει επιφανειακό, με το ΑΙ να μπαινοβγαίνει σε συμμαχία μαζί σας και το εμπόριο να μην συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική σας ανάπτυξη.





Όλα τα factions έχουν πρόσβαση σε όλα τα κύρια κτίρια (με μόνο οπτικές διαφορές μεταξύ των) με εξαίρεση τα wonders, μοναδικά για τον κάθε πολιτισμό κτίρια που απαιτούν πολύ μεγάλο αριθμό resources για να χτιστούν (όπως πχ οι πυραμίδες της Αιγύπτου) και προκειμένου να προχωρήσετε τον στρατό σας στην επόμενη εποχή θα πρέπει να μαζέψετε τα απαιτούμενα resources και να αναβαθμίσετε το Town Center σας, αποκτώντας πρόσβαση σε ισχυρότερα units και τεχνολογίες. Οι εποχές που περνάει ο κάθε πολιτισμός είναι Stone, Tools, Bronze και Iron. Δεν υπάρχουν μοναδικά units ή τεχνολογίες για κάθε faction, αλλά αντί αυτού ο κάθε πολιτισμός έχει πρόσβαση σε διαφορετικό αριθμό και τύπο units και τεχνολογιών από την λίστα, σχηματίζοντας το δικό του στυλ παιχνιδιού σε συνδυασμό με τα 2 μοναδικά του traits. Μπορεί αυτό να μην φαίνεται αρκετό, αλλά αξίζει να αναφερθεί ότι το 1997 δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμα το Starcraft το οποίο εδραίωσε το multi-faction gameplay.
Εξελίξτε τον πολιτισμό σας και επιβληθείτε στους εχθρούς σας.

Το Age of Empires είναι ένα τυπικό RTS όσον αφορά τον χειρισμό. Τα RTS των 90s γενικά δεν είχαν πολύ ανεπτυγμένο ΑΙ, ειδικά όσον αφορά το pathfinding. Αν και σε γενικές γραμμές ήταν κάτι αποδεκτό, το Age of Empires χώλαινε σε αυτόν τον τομέα ακόμα και για τα δεδομένα του 1997 και συνεχίζει να χωλαίνει και στην Definitive Edition. Παρά τους ισχυρισμούς της Microsoft περί βελτίωσης του AI, τα units κάνουν κύκλους, “κολλάνε” σε εμπόδια ή σταματούν χωρίς να φτάνουν ποτέ στον καθορισμένο τους προορισμό, αναγκάζοντάς σας να τους δίνετε εντολές για μικρότερες και ευθείες διαδρομές πιο συχνά.



Κατά τ’άλλα, το φτωχό ΑΙ σημαίνει πως οι αντίπαλοί σας δεν επιδίδονται σε “υψηλή στρατηγική”. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολη η νίκη. Στα υψηλότερα από τα 5 επίπεδα δυσκολίας (Easiest, Easy, Standard, Hard, Hardest) το ΑΙ θα σας κάνει rush από νωρίς και οι καθυστερήσεις από πλευράς σας μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες, αλλά μόλις συνηθίσετε, τις περισσότερες φορές η γρήγορη παραγωγή units και η επίθεση (rushing) θα αρκεί για να νικήσετε. Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι όντας remaster και όχι νέο game, κάποια χαρακτηριστικά της Definitive Edition είναι σημεία προσδιορισμού του Age of Empires (όπως το κακό pathfinding) και περαιτέρω αλλαγές σε αυτά (ακόμα και ως βελτιώσεις) είναι πολύ πιθανό να είχαν σαν αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του gameplay από αυτό της αρχικής έκδοσης, ειδικά στον τομέα του multiplayer.

Ένα εκνευριστικό χαρακτηριστικό του Definitive Edition το οποίο δεν γίνεται να μην αναφερθεί είναι το ότι απαιτείται σύνδεση στο internet ακόμα και για να παίξετε single player, κάτι το οποίο επίσης είναι εκνευριστικό, δεδομένου ότι σε γενικές γραμμές δεν είναι “βαρύ” από άποψη απαιτήσεων και θα ήταν ιδανικό για να παίξετε στο laptop σας ενώ ταξιδεύετε, για παράδειγμα. Επιπλέον, το Age of Empires: Definitive Edition διατίθεται αποκλειστικά στο το Microsoft Store καθιστώντας αδύνατη την απόκτησή του σε υπολογιστές με παλαιότερα λειτουργικά συστήματα. Ένα πλήρες playthrough όλων των campaigns θα σας πάρει κατά μέσο όρο 15-20 ώρες (εξαρτάται από το αν σας αρέσει να κάνετε rush ή να εξαντλείτε το population limit και να συγκροτείτε τον μεγαλύτερο στρατό που μπορείτε πριν επιτεθείτε), ενώ στην αντοχή του Age of Empires: Definitive Edition προσθέτουν τα skirmishes τα οποία μπορείτε να παίξετε ενάντια στο AI του υπολογιστή, καθώς και τα multiplayer matches.






Μεγάλη ποικιλία factions για multiplayer σφαγές

Στο Multiplayer mode είναι διαθέσιμοι όλοι οι πολιτισμοί των single player campaigns και επιπλέον στην λίστα προστίθενται οι Ασσύριοι, οι Μινωίτες, οι Φοίνικες, οι Σουμέριοι, οι Πέρσες, οι Κινέζοι και οι Κορεάτες ανεβάζοντας τον αριθμό των playable factions στα 16. Το Age of Empires: Definitive Edition υποστηρίζει τοπικό και online multiplayer μέχρι 8 παικτών ταυτόχρονα σε 2 modes. Το πρώτο Mode είναι το “Random Map” στο οποίο θα πολεμήσετε τους εχθρούς σας σε έναν τυχαίο χάρτη. Στο Deathmatch Mode, όλοι οι παίκτες λαμβάνουν μεγάλες ποσότητες resources και εκείνος ο οποίος θα καταφέρει να επεκτείνει την αυτοκρατορία του, να στεριώσει την οικονομία του και ταυτόχρονα να πλημμυρίσει με στρατό τα πεδία των μαχών, θα κερδίσει.

Οπτικά αναβαθμισμένο, αλλά οικείο

Οι κυριότερες αλλαγές σε σχέση με την πρωτότυπη έκδοση έχουν γίνει στον τομέα των γραφικών. Στο Age of Empires: Definitive Edition η ισομετρική προοπτική παραμένει η ίδια με την αρχική έκδοση, αλλά πλέον υποστηρίζει 4Κ με νέα μοντέλα και animations τα οποία το κάνουν πολύ πιο ευχάριστο στο μάτι. Σίγουρα δεν πρόκειται για κάτι οπτικά φαντασμαγορικό, αλλά επίσης δεν φαντάζει πλέον σαν game του 1997. Πάντως, ενοχλητικό είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα units διαφορετικών factions μοιράζονται τα ίδια μοντέλα, μιας και το remaster θα ήταν μια καλή ευκαιρία να τονιστεί η μοναδικότητα του κάθε πολιτισμού χωρίς να επηρεαστεί το πρωτότυπο gameplay.



Μουσικές που ταξιδεύουν

Η μουσική και τα ηχητικά εφέ έχουν ξαναηχογραφηθεί. Στην μουσική έχει γίνει εξαιρετική δουλειά με διαυγή και δυναμικά ορχηστικά κομμάτια και εκμοντερνισμένες folk/ethnic μελωδίες που δένουν απόλυτα με την αισθητική του Age of Empires. To voice acting στην περιγραφή των αποστολών είναι ικανοποιητικότατο, αλλά θα μπορούσε σίγουρα να γίνει καλύτερη δουλειά στην ανταπόκριση των units, των οποίων οι λέξεις συνεχίζουν να είναι στα “ακαταλαβίστικα” θυμίζοντας λίγο προϊστορικούς The Sims, αλλά τουλάχιστον είναι πιο καθαρές και δεν ακούγονται “μπουκωμένες”.

"Τίμιο", αλλά ίσως ανεπαρκές για μερικούς

Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερες remastered εκδόσεις κλασικών (πλέον) games κάνουν την εμφάνισή τους σε μια προσπάθεια προσαρμογής τους στα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα. Αυτό είναι από την μία καλό, επειδή τα κάνει πιο οικεία στις νεότερες γενιές gamers και δίνει στους παλαιότερους μια νέα αφορμή να τα ξαναεπισκεφτούν, με την συμβατότητά τους με τα σύγχρονα λειτουργικά συστήματα να τα κάνουν πιο προσβάσιμα σε όλους, αλλά παράλληλα ίσως αρκετές περιπτώσεις να είναι απλά ευκαιρία για γρήγορο χρήμα πάνω σε επιτυχημένα games. To Age of Empires: Definitive Edition έχει αρκετές βελτιώσεις χωρίς δεν θυσιάζει τα χαρακτηριστικά που το προσδιορίζουν, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι μεν πιο ευχάριστο από το πρωτότυπο, αλλά επίσης να συνεχίζει να επισκιάζεται από τον διάδοχό του, το Age of Empires II.

Θετικά:

- Εκσυγχρονισμένα γραφικά και ηχητικά εφέ
- Όμορφη μουσική
- Ποικιλία αποστολών
- Λειτουργίες queue και idle worker που έλειπαν απ’ το πρωτότυπο

Αρνητικά:

- Φτωχό για τα σημερινά δεδομένα ΑΙ
- Τα units έχουν τα ίδια μοντέλα ανεξαρτήτως faction
- To voice acting των units είναι σε ακαταλαβίστικη γλώσσα
- Αποκλειστική online διάθεση από το Microsoft Store
- Απαιτείται σύνδεση στο internet ακόμα και για Single Player

Βαθμολογία

Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.4



πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !