Στην Ντόχα, την πρωτεύουσα του Κατάρ, συνεδρίασε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA και έλαβε σημαντικές αποφάσεις σχετικά με τη Formula 1.
Μετά το τέλος της συνεδρίασης ανακοινώθηκε το αγωνιστικό πρόγραμμα της F1 για το 2015, το οποίο περιλαμβάνει 21 αγώνες, καθώς προστέθηκε στις αρχές Μαΐου το GP Κορέας. Ο κορεατικός αγώνας είχε αφαιρεθεί από το φετινό καλεντάρι και επιστρέφει του χρόνου, αλλά σε μια σχετικά αφύσικη θέση, μία εβδομάδα μετά το GP Μπαχρέιν. Σύμφωνα με όσα λένε πάντως οι αναλυτές της F1, δύσκολα ο αγώνας αυτός θα πραγματοποιηθεί.
Το καλεντάρι που ανακοινώθηκε είναι το παρακάτω.
15 Μαρτίου | AUS | Grand Prix of Australia |
29 Μαρτίου | MYS | Grand Prix of Malaysia |
12 Απριλίου | CHN | Grand Prix of China |
19 Απριλίου | BHR | Grand Prix of Bahrain |
3 Μαΐου | KOR | Grand Prix of Korea (TBC) |
10 Μαΐου | ESP | Grand Prix of Spain |
24 Μαΐου | MCO | Grand Prix of Monaco |
7 Ιουνίου | CAN | Grand Prix of Canada |
21 Ιουνίου | AUT | Grand Prix of Austria |
5 Ιουλίου | GBR | Grand Prix of Great Britain |
19 Ιουλίου | DEU | Grand Prix of Germany |
26 Ιουλίου | HUN | Grand Prix of Hungary |
23 Αυγούστου | BEL | Grand Prix of Belgium |
6 Σεπτεμβρίου | ITA | Grand Prix of Italy |
20 Σεπτεμβρίου | SGP | Grand Prix of Singapore |
27 Σεπτεμβρίου | JPN | Grand Prix of Japan |
11 Οκτωβρίου | RUS | Grand Prix of Russia (Sochi) |
25 Οκτωβρίου | USA | Grand Prix of USA (Austin) |
1 Νοεμβρίου | MEX | Grand Prix of Mexico |
15 Νοεμβρίου | BRA | Grand Prix of Brazil |
29 Νοεμβρίου | ARE | Grand Prix of Abu Dhabi |
Στις άλλες αποφάσεις που ανακοινώθηκαν, επιβεβαιώθηκε ότι καταργούνται οι διπλοί βαθμοί στον τελευταίο αγώνα. Επίσης, δεν θα εφαρμοστεί το μέτρο της στατικής επανεκκίνησης μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όπως είχε συμφωνηθεί να γίνει από του χρόνου.
Εκείνο όμως που πήρε έγκριση να εφαρμοστεί από το χρόνου είναι η διαδικασία του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Η διαδικασία αυτή θα χρησιμοποιείται για να «ουδετεροποιείται» ο αγώνας σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας, όπου υπάρχουν διπλές κίτρινες σημαίες. Σε εκείνα τα σημεία οι οδηγοί των μονοθεσίων θα κινούνται σαν να είχαν μπροστά τους το SC.
Μία νέα ποινή προστίθεται στη διάθεση των αγωνοδικών. Είναι η ποινή 10 δευτερολέπτων στο pit stop, κατά την οποία, όπως γίνεται στην υφιστέμενη ποινή των 5”, το μονοθέσιο μπαίνει για pit stop, μένει ακίνητο για 10” χωρίς να το αγγίζουν οι μηχανικοί και μετά μπορούν να εκτελέσουν σε αυτό τις απαιτούμενες εργασίες.
Νέα κριτήρια θα ισχύουν για την έκδοση superlicense, τα οποία θα είναι κριτήρια ασφάλειας και εμπειρίας. Τα κριτήρια αυτά είναι:
- Ισχύον δίπλωμα οδήγησης
- Ηλικία τουλάχιστον 18 ετών
- Πιστοποίηση γνώσης των κανονισμών της F1 και του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα
- Τουλάχιστον 300 χιλιόμετρα εμπειρία με F1 ή TCC
- Τουλάχιστον 2 χρόνια συμμετοχή σε μικρότερες κατηγορίες
Ανακοινώθηκαν επίσης αλλαγές στον τρόπο που θα δίνονται οι ποινές για αλλαγή εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος, πέραν του ορίου που ορίζουν οι κανονισμοί. Αν κάποιος αλλάξει ολόκληρη τη μονάδα ισχύος δεν θα έχει ποινή αλλά θα αθροίζονται οι ποινές για την αλλαγή εξαρτημάτων. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα εφαρμόζονται ποινές θέσεων στο grid του αγώνα. Αν η θέση που έχει πάρει ο οδηγός στις κατατακτήριες δεν αρκεί για να εκτίσει ολόκληρη την ποινή θέσεων, οι θέσεις που περισσεύουν δεν θα μεταφέρονται στον επόμενο αγώνα αλλά θα μετατρέπονται σε διαφορετικές ποινές στον ίδιο αγώνα.
- 1-5 θέσεις: Ποινή 5 δευτερολέπτων στο πρώτο pit stop
- 6-10 θέσεις: Ποινή διέλευσης από το pit lane
- 11-20 θέσεις: Ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων στα pit
- Πάνω από 20 θέσεις: Ποινή χρόνου
Ανακοινώθηκαν αλλαγές και στους τεχνικούς κανονισμούς. Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων ανέβηκε από τα 701 στα 702 κιλά. Απαγορεύτηκε η σύνδεση των εμπρός και πίσω αναρτήσεων.
Τέλος, γνωστοποιήθηκε ότι η Ομάδα Στρατηγικής της F1 (Strategy Group) θα συνεδριάσει στις 18 Δεκεμβρίου για να συζητήσει θέματα που θα αφορούν στη μείωση του κόστους, στη βελτίωση του θεάματος, στο πώς θα γίνουν τα μονοθέσια ταχύτερα και πιο δύσκολα στην οδήγηση και στο πώς θα απλοποιηθούν οι κανονισμοί.