Online Screen Recorder

Τα Πρώτα Χιλιόμετρα με το Νέο DAF XF!

0

Δοκιμή νέο DAF XF 

Στις 26 Νοεμβρίου βρεθήκαμε στην Ισπανία για την παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα του νέου DAF XF. Ο συντάκτης του Τροχοί & TIR Βασίλης Δαραμούσκας είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το νέο XF σε διάφορες διαδρομές μεταξύ Μάλαγα και Γρανάδα και να συνομιλήσει με τους μηχανικούς του Ολλανδού κατασκευαστή. Αναλυτική καταγραφή των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου DAF θα υπάρχει στο τεύχος Ιανουαρίου. Μέχρι τότε, αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες από τις σημειώσεις μας.
Η έκταση των αλλαγών σε σασί και ανάρτηση είναι μεγαλύτερη ακόμη κι από το νέο σχέδιο της καμπίνας. Νέα μπρακέτα, νέες τραβέρσες, σύστημα απορρόφησης ενέργειας από σύγκρουση με ολόκληρη την καμπίνα να μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω ώστε να υπάρχει ικανός χώρος επιβίωσης για τον οδηγό και πολλά ακόμη. Σημείο προσοχής, η μετακίνηση του ρεζερβουάρ του AdBlue κάτω από την καμπίνα (εμπρός, αριστερά) που επιτρέπει την τοποθέτηση ρεζερβουάρ καυσίμου έως 1500 λίτρα. Οι μπαταρίες βρίσκονται σε νέα θέση πίσω ενώ, η πλάκα επικαθήσεως είναι ιδιαίτερα λεπτή.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Εμπρός και πίσω άξονες είναι επίσης νέοι. Εμπρός το σχέδιο των αξόνων είναι καινούριο, και πέρα από ανάρτηση αέρα, διατίθενται νέες παραβολικές με 1, 2, και 3 φύλλα σούστας στους 7,5, 8 και 9 τόνους ικανότητα φόρτισης αντίστοιχα. Πίσω, η ανάρτηση τύπου Stabilink διαθέτει ράβδο σταθεροποίησης και ζυγίζει 60 κιλά λιγότερο από την προηγούμενη. Τέλος, θα διατίθεται και νέος άξονας (13 τόν.) και νέες τελικές σχέσεις μετάδοσης έως 2,38. 
Η ανάρτηση και η στήριξη της καμπίνας έχουν ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό. Οδηγήσαμε νέα XF με μηχανική στήριξη αλλά και αεραναρτούμενη καμπίνα. Στο τεύχος Ιανουαρίου θα εξηγήσουμε αναλυτικά τα όσα καταγράψαμε. Συνολικά πάντως, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, η νέα ανάρτηση αλλά και η στήριξη της καμπίνας συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο που τοποθετεί ευθέως το νέο XF στο επίπεδο των νέων προτάσεων από τους κατασκευαστές που οδηγήσαμε το 2012. Να σημειώσουμε ότι, ξεχωρίζει κυρίως ο έλεγχος των ταλαντώσεων της καμπίνας, ακόμη και στην περίπτωση της SuperSpace Cab.
Τέλος, οι 13λιτροι Euro 6 MX -ωφέλιμη διάρκεια ζωής 1,6 εκ. χλμ.- αποδίδουν πολύ ικανοποιητικά και είναι ικανοί (σε αυτοκίνητα με αυτοματοποιημένο κιβώτιο) να "κρατάνε" ακόμη και την τελευταία σχέση σε ανωφέρεια με κλίση λίγο πάνω από 3% με τις στροφές κοντά στις 1.000 ανά λεπτό χωρίς τον παραμικρό δισταγμό.

 Πρώτα χιλιόμετρα με το νέο DAF XF

ΝΕΕΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ

Το νέο XF στο δρόμο είναι εντυπωσιακό ως σχέδιο, ιδιαίτερα με τη Super Space καμπίνα. Ισχύουν όλα όσα έχουμε καταγράψει από την έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο, με μία διαφορά: Με το XF παρκαρισμένο σε φυσικό περιβάλλον, γίνεται πολύ έντονη η (με γνώμονα την αεροδυναμική συμπεριφορά) καμπυλότητα της μάσκας και του ανεμοθώρακα, στοιχείο που κάνει πολύ δυναμικό το αυτοκίνητο.
Η καμπίνα είναι τοποθετημένη λίγο ψηλότερα -3 εκατοστά για την ακρίβεια, εξαιτίας του Euro 6, επίδοση που ο κατασκευαστής αναφέρει ότι, είναι η καλύτερη της αγοράς ανάμεσα στα νέα μοντέλα. Το εσωτερικό ωφέλιμο ύψος παραμένει ανεπηρέαστο ενώ, ακόμη και με ελαστικά διαστάσεων 315/80 R 22,5, το συνολικό ύψος δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα με αεροτενόρους. Τα (αλουμινένια) σκαλοπάτια εισόδου διαθέτουν γενναιόδωρες διαστάσεις και είναι τώρα τοποθετημένα ως «σκάλα» -καθένα εξέχει προοδευτικά λίγο περισσότερο από το πιο πάνω- και η είσοδος είναι ακόμη πιο εύκολη. Επειδή λοιπόν, το δάπεδο είναι ελάχιστα μόνο πιο υψωμένο καθίσταται ουσιαστικά εφικτή η συνέχιση της προσφοράς της Super Space καμπίνας, με τον κατασκευαστή να υπόσχεται 12,6 κυβικά μέτρα συνολικού ωφέλιμου όγκου.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης. Η αρχιτεκτονική της καμπίνας θεωρείται ιδανική ήδη από το XF 105 και οι μηχανικοί ασχολήθηκαν μόνο με λεπτομέρειες και ραφινάρισμα κάποιων στοιχείων. Καινούριο και άμεσα αντιληπτό οπτικά –πέρα από τον αναθεωρημένο διάκοσμο, το ταμπλό και τις επενδύσεις- για όποιον είναι εξοικειωμένος με τη σειρά XF, είναι ουσιαστικά, μόνο το τιμόνι με τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών.
Υπάρχει πάντως μία ατελείωτη σειρά επεμβάσεων –από αντιθαμβωτικό κρύσταλλο στον πίνακα οργάνων, μέχρι έναν πολύ έξυπνα τοποθετημένο κάδο απορριμμάτων. Όλες οι κριτικές επαγγελματιών οδηγών και δημοσιογράφων, από τα XF105, όπως τα μικρά έξτρα πλαίσια στα πλαϊνα παράθυρα, αντιμετωπίστηκαν με τη δέουσα προσοχή. Καταργήθηκαν δηλαδή, όπως ζητούσαν και οι πελάτες των Ολλανδών. Πέρα από το να είναι περιττά, επηρέαζαν και την περιμετρική ορατότητα.
Η απόσταση τώρα, μεταξύ των καθρεφτών και εμπρόσθιας κολώνας, είναι μεγαλύτερη, και ο δεξιός είναι λίγο πιο πίσω με ορατή άμεσα τη μείωση της τυφλής γωνίας, εξαιτίας της μεγαλύτερης απόστασης από την κολώνα (A-pillar). Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του πρότζεκτ η μετακίνηση των πλαισίων ήταν πιο δύσκολη από όσο φαντάζεται κάποιος καθώς έπρεπε να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία των θυρών, οι οποίες αναγκαστικά σχεδιάστηκαν από την αρχή μαζί με τους μηχανισμους των παραθύρων.
Τώρα η γραμματοσειρά είναι μεγαλύτερη και στο 5ιντσο ψηφιακό τμήμα υπάρχει και «εκπαιδευτής» οδηγού με συμβουλές για τις αλλαγές σχέσεων και τη συνακόλουθη μείωση κατανάλωσης καθώς και την «αμυντική» οδήγηση σε 32 γλώσσες. Σημειώσαμε την ιδιαίτερα απλή διαμόρφωση των μενού για το ψηφιακό τμήμα: ό,τι και να ψάχνει ο οδηγός, με (μάξιμουμ) τρεις "εντολές" στο αντίστοιχο πλήκτρο το έχει βρει. Ο πίνακας οργάνων είναι τμήμα ενός ανασχεδιασμένου ταμπλό με καθρά και ευανάγνωστα όργανα με πολύ όμορφα περιγράμματα αλουμινίου.
Τελευταίο σημείο κριτικής για την υπάρχουσα γενιά είχε να κάνει με το πεντάλ του φρένου που ξεπρόβαλλε από το δάπεδο και πλέον «κρέμεται» όπως στο σύνολο των μοντέρνων ελκυστήρων και φυσικά το νιώθεις καλύτερα και επιπλέον, απελευθερώνει και λίγο παραπάνω χώρο στο δάπεδο.

ΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΚΑΙ... ΥΠΝΟΣ
Οι βασικές γραμμές του ταμπλό δεν άλλαξαν άρα και η μεγάλη κεντρική κονσόλα ακόμη βρίσκεται στη θέση της με όλα τα συν και πλην που έχουμε καταγράψει. Ακόμη δηλαδή, κι ανα αφαιρεί λίγο ωφέλιμο χώρο, σου επιτρέπει να τοποθετείς πάνω της πολλά μικρο-αντικείμενα. Το αναδιπλούμενο τραπεζάκι, μοναδικό στα DAF είναι στη θέση του και πολλοί οδηγοί θα χαρούν καθώς είναι ιδιαίτερα πρακτικό. Αυτό που άλλαξε είναι η διάταξη της κεντρικής κονσόλας που, τώρα έχει αναδιπλούμενες ποτηροθήκες και θήκες για πιστωτικές και κάρτες διοδίων.
Νέες είναι οι  επενδύσεις των θυρών και τα καθίσματα. Στο πίσω τοίχωμα υπάρχει ένα όμορφο πάνελ με 12βολτη παροχή για το κινητό τηλέφωνο του οδηγού που αντικαθιστά τη γνωστή κονσόλα. Αυτή έπρεπε να «φύγει» γιατί το κάτω κρεβάτι έχει «πάει» τώρα στα 220 εκατοστά συνολικό μήκος. Κάτω από το κρεβάτι βρίσκεται η γνωστή θήκη μπουκαλιών μαζί με ένα μικρό κάδο απορριμμάτων.
Άλλα στοιχεία όπως μεγάλα συρτάρια, ψυγείο και το πλατύ πάνω κρεβάτι με την όμορφη σκάλα συνεχίζουν ως είχαν. Πολλά έχουν αλλάξει με τις παροχές και τα ακροφύσια αέρα όπως αυτά για τα πλαινά παράθυρα με καλύτερη ροή. Επίσης εξαερισμός και θέρμανση είναι ολοκαίνουρια σχέδια. Η θέρμανση στάσης λειτουργεί με αεραγωγούς και στις δύο πλευρές της καμπίνας κάτω από το κρεβάτι και στο μέσο, οπότε διαχέεται η ζέστη ομοιόμορφα στο εσωτερικό.
Στην Ισπανία κοιμηθήκαμε σε ένα XF με τη Space καμπίνα με το κάτω κρεβάτι με το (έξτρα) "παχύ" στρώμα με το πλούσιο αφρώδες. Εντυπώσεις μας θα παραθέσουμε στο τεύχος Ιανουαρίου.
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !