TECH: Audi - Εξελίσσει ηλεκτρικό bi-turbo!

0
TECH: Audi - Εξελίσσει ηλεκτρικό bi-turbo! Ανάμεσα στα μελλοντικά πλάνα της Audi που θα... καροτίσουμε προσεχώς περιλαμβάνεται ένα σύστημα bi-turbo όπου θα υπάρχει ένας μεγαλύτερος και ένας μικρότερος στροβιλοσυμπιεστής. Ο μεγαλύτερος είναι ο βασικός και ως γνωστό στις χαμηλές rpm τα παραγόμενα καυσαέρια είναι λιγότερα με αποτέλεσμα να αργοπορεί να περιστραφεί για να συμπιέσει περισσότερο φρέσκο αέρα στους κυλίνδρους.

Το ζήτημα αυτό αναλαμβάνει ο μικρότερος στροβιλοσυμπιεστής ο οποίος σε ρόλο... σεσουάρ λαμβάνει κίνηση από εξίσου μικρό ηλεκτροκινητήρα δίχως να χρειάζεται να περιμένει -έστω και ελάχιστα- καυσαέρια για να τον περιστρέψουν. Με άλλα λόγια ο μικρός ηλεκτροκίνητος στροβιλοσυμπιεστής -φανταστείτε κάτι σαν ηλεκτρικό... ανεμιστηράκι- χρησιμεύει στο να στείλει με μεγαλύτερη ταχύτητα και περισσότερο όγκο φρέσκου αέρα στους κυλίνδρους μέχρι να πάρει τα πάνω του το μεγάλο turbo.

Το ηλεκτρικό turbo είναι τοποθετημένο σε σειρά, μετά το μεγάλο υπερτροφοδότη και τον εναλλάκτη θερμότητας (intercooler). Στον αυλό κυκλοφορίας μετά το intercooler υπάρχει μία διακλάδωση και ένα κλαπέτο σε ρόλο «bypass» μεταβάλλει όποτε χρειαστεί την ροή του αέρα προς το ηλεκτρικό turbo βελτιώνοντας την απόδοση του μοτέρ με θεαματική αύξηση της ροπής από ακόμη χαμηλότερες rpm.
Όσο για την κατανάλωση ρεύματος από το ηλεκτρικό turbo υπάρχει επιπλέον μπαταρία που επαναφορτίζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση δίχως να επιβαρύνεται η κατανάλωση καυσίμου. Προς το παρόν, οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε ένα bi-turbo 3.0 TDI κινητήρα που με το απλό σύστημα bi-turbo αποδίδει 230 kW και 650 Nm ροπής. Πόσο μεγάλη λέτε να είναι η διαφορά με το ηλεκτρικό turbo;
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !