Σε ισχύ οι νέες προδιαγραφές ελαστικών

0
 
Από 1η Νοεμβρίου τέθηκαν σε ισχύ οι νέες προδιαγραφές για τα ελαστικά όλων των οχημάτων (επιβατικών και επαγγελματικών) που προβλέπουν μεταξύ άλλων και την ύπαρξη μιας ειδικής ετικέτας.
Σύμφωνα με την σχετική οδηγία που έχει εκδοθεί από την αρμόδια επιτροπή της ΕΕ, από την 1η Νοεμβρίου του 2012, όλα τα νέα ελαστικά που τοποθετούνται σε πάσης φύσεως οχήματα στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ (επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα), επιβάλλεται να εφοδιάζονται με μια ειδική ετικέτα που παρέχει πληροφορίες για την επίδραση τους στη μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος, την συμπεριφορά τους στο βρεγμένο οδόστρωμα, τα επίπεδα θορύβου που παράγονται κατά την κύλιση τους και το κατά πόσο επηρεάζουν την ελάχιστη δυνατή απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος κατά την επιβράδυνση του.
Με βάση αυτή την ετικέτα, ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος θα μπορεί να αποκωδικοποιήσει εύκολα τις επιδόσεις του ελαστικού σε ότι αφορά τους προαναφερθέντες τομείς (κατανάλωση καυσίμου, κίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα, παραγόμενος θόρυβος και επιβράδυνση).

Κατανάλωση καυσίμου
Η αξιολόγηση του ελαστικού αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου θα μετριέται με μια κλίμακα από το A έως το G με το πρώτο γράμμα να φανερώνει την καλύτερη δυνατή απόδοση και το τελευταίο την χειρότερη. Αξίζει να σημειώσουμε πως η απόκλιση της απόδοσης από την πρώτη ως την τελευταία βαθμίδα της κλίμακας ορίζεται στα 0,5λτ./100 χλμ.

Εκπομπές ρύπων
Αντίστοιχη είναι και η κλίμακα αξιολόγησης του ελαστικού που αφορά την επιβάρυνση των εκπομπών ρύπων του οχήματος με την απόκλιση από την κορυφαία και την χειρότερη βαθμίδα της κατάταξης να ορίζεται στα 12 γρ. CO2/ χλμ.

Επιδόσεις στο βρεγμένο οδόστρωμα
Σε αυτή την κλίμακα από το Α έως και το G καταγράφεται η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. Η καλύτερη από την χειρότερη επίδοση δεν απέχει ωστόσο περισσότερο από 10 μέτρα.

Παραγόμενος θόρυβος
Η τρίτη αξιολόγηση του ελαστικού αφορά στα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου κατά την κύλιση του οχήματος. Σε αυτή την περίπτωση οι επιδόσεις των ελαστικών αφορούν στην μονάδα μέτρησης θορύβου σε dB (ντεσιμπέλ).

Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως, η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ εκτιμά πως, με αυτό το σύστημα αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων (CO2 συγκεκριμένα) από 1,5 έως και 4 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Τέλος, για τα ελαστικά που θα λαμβάνουν την χειρότερη αξιολόγηση σε μια από τις τρεις κατηγορίες, βάσει της σχετικής νομοθεσίας δεν θα προβλέπεται η άδεια κυκλοφορίας τους στο εμπόριο από την 1η Νοεμβρίου του 2014.
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !