Online Screen Recorder

GP Ευρώπης: Στο λιμάνι της Βαλένθια

Alberto Portokalis
0
Ο 8ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 θα διεξαχθεί επί Ισπανικού εδάφους στο λιμάνι της Βαλένθια. Πρόκειται για το δεύτερο αγώνα που φιλοξενεί η Ισπανία μέσα σ’ ένα μήνα ενώ ταυτόχρονα είναι η 5η φορά που θα γίνει στο λιμάνι της πόλης.

Πρόκειται για ένα μοναδικό σκηνικό με τα μονοθέσια της F1 να στρίβουν οριακά λίγα μόλις μέτρα από την παραλία όπου καλλίγραμμες Ισπανίδες δίνουν τη δική τους παράσταση, ενώ τα pit stop πραγματοποιούνται στα παλιά κτίρια της ψαραγοράς τα περίφημα Tinglados.Αναμένεται οι «Αστούριας», φανατικοί υποστηρικτές του τοπικού ήρωα Φερνάντο Αλόνσο να δώσουν βροντερό παρών ενισχύοντας την προσπάθεια του 30χρονου πιλότου της Ferrari να ανακτήσει το προβάδισμα στη βαθμολογία.

Το GP στο λιμάνι της Βαλένθια είναι το τρίτο συνεχόμενο μετά από Μονακό – Καναδά σε δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία και όχι σε πίστα. Νικητές τα προηγούμενα χρόνια στη συγκεκριμένη διαδρομή ήταν οι Φέτελ (2010, 2011),  Μπαρικέλο (2009) και Μάσα (2008). Η διαδρομή μέσα στο λιμάνι έχει τις περισσότερες στροφές (25) από κάθε άλλη του πρωταθλήματος. Υπάρχουν επίσης μεγάλες ευθείες και πέρυσι είχε χρησιμοποιηθεί διπλή ζώνη DRS. Για φέτος όμως η FIA αποφάσισε την υιοθέτησή του μόνο στο κομμάτι από τη στροφή 14 έως τη στροφή 17. Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα δικαίωμα χρήσης του DRS έχει μόνο ο πιλότος που έπεται με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Οι άνθρωποι της FIA παρατηρούν σε συγκεκριμένο σημείο τη διαφορά και μέσω ειδικού λογισμικού δίνουν την δυνατότητα ενεργοποίησης της κινητής πίσω αεροτομής.

Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, επί Ισπανικού εδάφους το Μάιο, Παστόρ Μαλντονάντο δεν πιστεύει πως μπορεί να επαναλάβει το ανδραγάθημά του ξανά στη Βαλένθια: «Η Βαλένθια δεν είναι συνηθισμένο σιρκουί, αποτελεί μίγμα κανονικής αγωνιστικής πίστας και δημόσιων δρόμων που χρησιμοποιούνται όλη τη χρονιά, επομένως υπάρχει πάντα ρίσκο όταν προσπαθείς να τα ταιριάξεις όλα. Έχει μεγάλες ευθείες και αρκετές αργές στροφές, που δυσκολεύει την επιλογή του ιδανικού στησίματος για το μονοθέσιος. Οι θερμοκρασίες τόσο στον αέρα όσο και στην πίστα θα είναι υψηλές και ο αγώνας μεγάλος σε διάρκεια. Αυτό συνεπάγεται αρκετές προκλήσεις για τα ελαστικά και η σωστή διαχείριση είναι απαραίτητη εάν προσβλέπεις σε ένα καλό αποτέλεσμα. Τέλος, επιβάλλεται ορθολογιστική χρήση των ελαστικών πριν τον αγώνα, αφού ένα έξτρα σετ μετρά σαν πλεονέκτημα»

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μεσαία και τη μαλακή γόμα.  Η πίστα της Βαλένθια δεν έχει πολλά κοινά με τα υπόλοιπα σιρκουί δρόμου και περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία στροφών και πολλά κομμάτια για οδήγηση με τέρμα γκάζι σε συνδυασμό με λείο οδόστρωμα. Η φύση της πίστας (stop-start) και οι συχνές αλλαγές κατεύθυνσης έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά στην ελκτική πρόσφυση και στο φρενάρισμα, ενώ η πλευρική πρόσφυση στις στροφές είναι μειωμένη. Η πίστα χρησιμοποιείται μόνο μία φορά το χρόνο, που σημαίνει ότι το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς περισσότερη γόμα στρώνεται στο δρόμο.



Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Η Βαλένθια διαφέρει σημαντικά από τα σιρκουί του είδους που έχουμε επισκεφθεί μέχρι τώρα: η πίστα είναι ταχύτερη και οι θερμοκρασίες υψηλότερες, με υψηλά φορτία για τα ελαστικά. Κοινό στοιχείο είναι η δυσκολία των προσπεράσεων, κάτι που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές. Επομένως περιμένουμε έναν αρκετά ξεκάθαρο αγώνα, με δύο ή τρία pit stop ανάλογα με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι ομάδες – αν και πέρσι μία ομάδα επέλεξε ένα pit stop. Ο καιρός αναμένεται ζεστός όλο το Σαββατοκύριακο, κάτι που σημαίνει λιγότερες μεταβολές στην παράμετρο της θερμοκρασίας και χωρίς πολλές εκπλήξεις. Έχουμε χρησιμοποιήσει το συνδυασμό μαλακών / μεσαίων ελαστικών περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο μέχρι στιγμής φέτος, και έχει αποδειχτεί ο τέλειος συγκερασμός μεταξύ επιδόσεων και αντοχής, που επιτρέπει στους οδηγούς να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα όταν χρειάζεται αλλά και να ωφελούνται από τα μεγαλύτερα stint του αγώνα».

Στην τηλεόραση!
«Καλύτερο από ποτέ» χαρακτήρισε ο Πήτερ Σάουμπερ, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της ομώνυμης ομάδας, το φετινό πρωτάθλημα της F1. Με επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες η μάχη του τίτλου είναι ανοιχτή απρόβλεπτη και συναρπαστική.  Στο F1 Countdown πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να δείτε μια συνέντευξη του επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλα Τομπάζη αλλά και τη συνάντηση των Σουμάχερ – Ρόσμπεργκ με την εθνική ποδοσφαίρου της Γερμανίας.
Στην παρουσίαση και το σχολιασμό πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, οδηγεί στο Άμστερνταμ το νέο υβριδικό Toyota Υaris.

Στην τηλεόραση!
«Καλύτερο από ποτέ» χαρακτήρισε ο Πήτερ Σάουμπερ, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της ομώνυμης ομάδας, το φετινό πρωτάθλημα της F1. Με επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες η μάχη του τίτλου είναι ανοιχτή απρόβλεπτη και συναρπαστική.  Στο F1 Countdown πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να δείτε μια συνέντευξη του επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλα Τομπάζη αλλά και τη συνάντηση των Σουμάχερ – Ρόσμπεργκ με την εθνική ποδοσφαίρου της Γερμανίας.
Στην παρουσίαση και το σχολιασμό πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, οδηγεί στο Άμστερνταμ το νέο υβριδικό Toyota Υaris.


F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00



GP Ευρώπης
Πίστα: Βαλένθια, λιμάνι
Μήκος: 5419 m
Γύροι: 57
Απόσταση: 308.883km
Ρεκόρ γύρου: 1:38.683 (Γκλοκ, 2009)
Στροφές: 25 (14 δεξιές, 11 αριστερές)
Τέρμα γκάζι: Στο 47% του γύρου (χρονικά)
Αλλαγές ανά γύρο: 64 (3648 στον αγώνα)
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !