Online Screen Recorder

Observation Review

0
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον. Σαν ανθρώπινο είδος, έχουμε ήδη ξεκινήσει όχι μόνο να τη χρησιμοποιούμε, αλλά και να συνεργαζόμαστε μαζί της σε καθημερινή βάση, είτε πρόκειται για τη Siri στο κινητό μας, είτε για τον τρόπο που ανακαλύπτουμε νέα κομμάτια μουσικής στο Spotify. Η σκωτσέζικη No Code (Stories Untold) συνδυάζει αυτό το θέμα με το διάστημα, στο adventure θρίλερ επιστημονικής φαντασίας Observation.

Η υπόθεση ξεκινάει χωρίς πολυλογίες, με την Δρ. Emma Fisher να προσπαθεί να ανακαλύψει τί συνέβη στο πλήρωμα του φαινομενικά εγκαταλελειμμένου διεθνούς διαστημικού σταθμού (ISS) στον οποίο βρίσκεται. Για να το πετύχει αυτό, χρειάζεται τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης του σταθμού, του SAM (System Administration & Maintenance). Πρωτοτυπώντας, το παιχνίδι δεν σας τοποθετεί στο ρόλο της αστροναύτη Fisher, αλλά σε αυτόν του SAM. Σκοπός σας είναι να βρείτε το χαμένο πλήρωμα και να είστε τα μάτια και τα αυτιά της Fisher. Τί συνέβη στο πλήρωμα; Τί συμβαίνει με τον σταθμό; Γιατί εμφανίζονται μυστηριώδη μνήματα στην οθόνη σας;

Η πρώτη μισή ώρα του παιχνιδιού λειτουργεί ως tutorial, είναι αρκετά έντονη και σας κάνει να αναρωτιέστε για τις προθέσεις του SAM (στο κάτω κάτω, οι ομοιότητες με την ταινία “2001 Space Odyssey” είναι πολλές). Η ιστορία εξελίσσεται μέσα από ενδιαφέροντα και ατμοσφαιρικά cutscenes, όπως και η εξερεύνηση του σταθμού. Η ανακάλυψη εγγράφων και φωνητικών καταχωρήσεων σας δίνουν όλο και περισσότερα στοιχεία ως προς το τί πραγματικά γίνεται. Ο σταθμός είναι καλοσχεδιασμένος και ρεαλιστικός, αν και δεν προσφέρει πολλές ευκαιρίες εξερεύνησης πέρα από τα άκρως απαραίτητα.




Αναζητώντας το πλήρωμα.

Ως εξαιρετικά ικανή τεχνητή νοημοσύνη, ασχολείστε με το ξεκλείδωμα εξόδων, αναφορές κατάστασης, καθώς και συνδέσεις με φορητούς υπολογιστές και κάμερες που δίνουν μια πολύ καλή εικόνα του σταθμού. Το μεγαλύτερο σκέλος του gameplay αφορά τη σύζευξη με συσκευές, το ξεκλείδωμα εξόδων, αλλά και διευκολύνσεις, όπως να εντοπίσετε μια φωτιά. Μερικές φορές πρέπει να κοιτάξετε αρκετά τριγύρω με την κάμερα προτού να βρείτε κάτι αξιοσημείωτο. Η κάμερα κινείται σχετικά αργά, οπότε αυτό είναι ένα από τα σημεία που δοκιμάζει την υπομονή σας. Οι απλοί και εύκολοι γρίφοι κυμαίνονται από ασκήσεις μνήμης (επιλέξτε τα εικονίδια με τη σωστή σειρά που εμφανίστηκαν στην οθόνη) μέχρι τον εντοπισμό συντεταγμένων σε μια εικόνα. Κάθε τόσο, χρειάζεστε τα κατάλληλα σχέδια για να ξεκλειδώσετε κάτι, που σημαίνει ότι πρώτα πρέπει να εντοπίσετε το κατάλληλο σχέδιο και στη συνέχεια να επιστρέψετε στο κλειδωμένο σημείο/πόρτα/υπολογιστή (συνδέοντας τις τελείες σε ένα πάνελ με τη σωστή σειρά). Άλλες φορές, εσείς είστε εκείνος που ζητάτε τη βοήθεια της Fisher, η οποία πρόθυμα κάνει ό,τι μπορεί για εσάς, ανοίγοντας μια πόρτα ή δίνοντάς σας οδηγίες για το επόμενο βήμα.

Μπορείτε επίσης να μεταφερθείτε σε μια σφαίρα που σας δίνει την δυνατότητα να αιωρείστε από δωμάτιο σε δωμάτιο μέσα στον σταθμό (ομολογουμένως, χτυπώντας λίγο εδώ κι εκεί καθοδόν), προς αναζήτηση περισσότερων φορητών υπολογιστών, συσκευών και ημερολογίων. Επίσης, η σφαίρα σας επιτρέπει την εξερεύνηση στο εξωτερικό του σταθμού. Αυτό αρχικά φαντάζει συναρπαστικό, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία εξερεύνησης στο διάστημα, όμως πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε εφιάλτη αν είστε ανυπόμονος. Είναι πάρα πολύ εύκολο να χαθείτε ή να αποπροσανατολιστείτε έξω από τον σταθμό, ενώ και η ανταπόκριση της σφαίρας δεν είναι ιδανική, δεν υπάρχει χάρτης (παρόλο που υπάρχει για το εσωτερικό του σταθμού), η Fisher δεν σας καθοδηγεί ως προς το πού πρέπει να πάτε και πολλά από τα μέρη του σταθμού μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους από μακριά, που οι συντεταγμένες στα δεξιά της οθόνης δεν προσφέρουν καμία βοήθεια. Την πρώτη φορά που βγαίνετε έξω, η Fisher υποτίθεται ότι σας καθοδηγεί, με φράσεις όπως “πήγαινε όλο ευθεία” και “είσαι πολύ κοντά”, όμως αυτές οι οδηγίες σταματούν ξαφνικά και αν κατευθυνθείτε προς λάθος κατεύθυνση τότε πρέπει να βγάλετε μόνος σας τα κάστανα από τη φωτιά και να περάσετε αρκετή ώρα ψάχνοντας το σωστό δρόμο (ή απλά να φορτώσετε το τελευταίο checkpoint).

Η ατμόσφαιρα είναι από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού, με τον κλειστοφοβικό, ερημικό και ενίοτε σκοτεινό σταθμό να αποτελεί το ιδανικό μέρος γι αυτού του είδους θρίλερ επιστημονικής φαντασίας. Υπάρχουν στιγμές όπου νιώθετε ότι πρέπει πραγματικά να τα καταφέρετε -και σύντομα- διαφορετικά η Fisher θα υποφέρει, όπως όταν σας ζητάει βοήθεια σε περίπτωση φωτιάς. Κάθε φορά που καθυστερείτε ή δεν καταφέρνετε να βοηθήσετε νιώθετε άσχημα, τόσο για τη μοίρα της, όσο και για εκείνη του HAL... συγγνώμη, του SAM. Ωστόσο, κάθε φορά που φέρνετε κάθε στόχο εις πέρας αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος λύσης από την αρχή και ότι δεν θα μπορούσατε να αποτύχετε. Ένα απλό παράδειγμα βρίσκεται στην αρχή του παιχνιδιού, όπου καλείστε να αναγνωρίσετε τη φωνή της Fisher, όμως ο σαρωτής σας αρνείται να την αναγνωρίσει. Αν της πείτε πως δεν την αναγνωρίζετε, τότε εκείνη σας ζητάει να προσπαθήσετε ξανά και αντιλαμβάνεστε ότι μόνο μία απάντηση προχωράει την ιστορία. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι μπορείτε να δώσετε “λάθος” απάντηση ή να μην προλάβετε να λύσετε έγκαιρα κάποιον γρίφο είναι σίγουρα ενδιαφέρον στοιχείο, αλλά το παιχνίδι δεν προσφέρει γκάμα επιλογών.




Στο εξωτερικό του σταθμού.

Γενικότερα, η προσέγγιση του παιχνιδιού είναι ότι πρέπει να ακολουθείτε συνεχώς τις οδηγίες που σας δίνονται και οφείλετε να είστε συνεχώς συγκεντρωμένος στο τί γίνεται. Η Fisher επαναλαμβάνει την τελευταία οδηγία αν της το ζητήσετε, όμως αν δεν προσέχετε ή είστε αφηρημένος για λίγο τότε ο ρυθμός του παιχνιδιού πέφτει σημαντικά. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που σας ζητά να είστε πάντα “παρών”, όχι μόνο για να προχωρήσετε την υπόθεση, αλλά και για να μπορέσετε να απολαύσετε την απίστευτη κλειστοφοβική του ατμόσφαιρα. Τα ηχητικά εφέ ταιριάζουν απόλυτα με τον οπτικό τομέα, αν και ο συνεχής θόρυβος του περιβάλλοντος σε συνδυασμό με παρατεταμένη χρήση της σφαίρας είναι δυνατόν να σας ζαλίσει λίγο ή να σας προκαλέσει μικρό πονοκέφαλο. Από την άλλη, η φωνή της Δρ. Fisher είναι πειστική και έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον οπτικοακουστικό τομέα ως σύνολο.

Με διάρκεια περίπου έξι ώρες και με “ανοιχτό” φινάλε, το Observation είναι σεναριακά και οπτικοακουστικά υπέροχο, όμως έχει κάποιες σημαντικές αδυναμίες που το εμποδίζουν από το να αποτελεί ένα adventure “για όλους”. Η υπόθεση κρατάει το ενδιαφέρον καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, όμως πάσχει από επαναλαμβανόμενους στόχους και στιγμές με αργή πλοκή που περισσότερο κουράζουν παρά κρατούν σε αγωνία. Παρόλα αυτά, αν σας αρέσουν τα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας οπωσδήποτε αξίζει την προσοχή σας.


  • Ενδιαφέρουσα υπόθεση με τεχνητή νοημοσύνη στο διάστημα
  • Εξαιρετικά ατμοσφαιρικό
  • Όμορφα γραφικά
  • Απλοϊκοί γρίφοι
  • Οι επιλογές δεν επηρεάζουν την εξέλιξη
  • Μέτριος χειρισμός της σφαίρας
  • Κακός σχεδιασμός της εξερεύνησης στο εξωτερικό του σταθμού
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:No Code
ΕΚΔΟΣΗ:Devolver Digital
ΕΙΔΟΣ:Adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://observationgame.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:21/5/2019



Πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !