Online Screen Recorder

Phantom Doctrine Review

0
Η πολωνική CreativeForge Games μας φέρνει το Phantom Doctrine, ένα κατασκοπικό turn-based strategy τακτικής, που εξελίσσεται στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Με χειρισμό που ακολουθεί τα χνάρια της σειράς X-Com, το Phantom Doctrine απευθύνεται τόσο σε αυτούς που προτιμούν τη δράση με γύρους, όσο και εκείνους που αναζητούν ένα εναλλακτικό X-Com με αντίπαλους... ανθρώπους αντί εξωγήινους.

Είστε ο αρχηγός μιας ομάδας κατασκόπων στις αρχές του '80. Αρχικά, δημιουργείτε τον χαρακτήρα σας (άντρα ή γυναίκα, σωματότυπο, ρουχισμό, avatar κτλ) και στη συνέχεια επιλέγετε να πάρετε το μέρος είτε της αμερικάνικης CIA, είτε της ρωσικής KGB, με μία ακόμη μυστική υπηρεσία να γίνεται διαθέσιμη αφού ολοκληρώσετε το παιχνίδι. Αφού κάνετε το διαδικαστικό κομμάτι, ξεκινάτε να στέλνετε τους πράκτορές σας σε διάφορες περιοχές ανά τον κόσμο, με σκοπό να ξεσκεπάσετε τον αντίπαλό σας.

Αν και η επιλογή φατρίας δείχνει αρκετά σημαντική, με πρόσφορο έδαφος για δύο εντελώς διαφορετικά playthrough, οι περισσότερες ουσιαστικές διαφορές μεταξύ των δύο φατριών παρουσιάζονται στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού. Επίσης, το σενάριο είναι υπερβολικά “γενικής φύσεως” για παιχνίδι που βασίζεται σε κατασκόπους και μυστικές υπηρεσίες και δεν κρατάει το ενδιαφέρον σε ικανοποιητικό βαθμό. Δύσκολα νοιάζεστε για τους πράκτορές σας, αφού δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της πλοκής κι έτσι συχνά νιώθετε πως χειρίζεστε αριθμούς και στατιστικά στοιχεία παρά πραγματικούς ανθρώπους. Αργά ή γρήγορα οι περισσότερες αποστολές σχετίζονται με το να κλέψετε έγγραφα ή να ανοίξετε χρηματοκιβώτια, οπότε δεν συντρέχει άμεσος λόγος για να ασχολείστε με τις προσωπικότητες των πρακτόρων. Το tutorial, που είναι ακριβώς το ίδιο και για τις δύο φατρίες, είναι υπερβολικά σύντομο και συνοπτικό για να καταφέρει να σας εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα γύρω από τον χειρισμό του παιχνιδιού. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να είστε διατεθειμένοι να περάσετε αρκετές ώρες εξερεύνησης του gameplay μόνοι σας, συνήθως μέσω της διαδικασίας δοκιμής και σφάλματος.




Ώρα για μια... θεραπευτική πλύση εγκεφάλου.

Οι κύριοι τομείς του gameplay είναι τρεις: η διαχείριση του αρχηγείου και των πρακτόρων σας στον παγκόσμιο χάρτη, οι turn-based αποστολές με ισομετρική κάμερα και η μελέτη στοιχείων που συλλέγετε στις αποστολές αυτές. Μετακινείτε τους πράκτορές σας ανά τον κόσμο επάνω σε έναν επίπεδο χάρτη, ατομικά ή σε γκρουπ έως έξι ατόμων, με σκοπό την εύρεση στοιχείων και την ολοκλήρωση αποστολών. Άλλες φορές είναι προτιμότερο να περιμένετε την ανακάλυψη νέων στοιχείων από τους πράκτορές σας προτού προχωρήσετε σε επόμενη αποστολή, γι’ αυτό δεν αρκεί να τους στέλνετε απλά από το ένα μέρος στο άλλο χωρίς κάποιο σχέδιο. Κατά την διάρκεια των αποστολών το gameplay αλλάζει σε turn-based και χειρίζεστε άμεσα τους πράκτορές σας. Αν, μάλιστα, έχετε φροντίσει να στείλετε συνεργάτες προς αναγνώριση του επιπέδου πριν ξεκινήσετε, τότε οι πράκτορές σας μπορούν να ξεκινήσουν το επίπεδο μεταμφιεσμένοι, κάτι που σημαίνει πως εντοπίζονται από αντίπαλους πράκτορες μόνο αν κάνουν κάτι ύποπτο ή αν σκοτώσουν.

Μιλώντας για πράκτορες, όσο προχωράτε ξεκλειδώνονται εμπειρότεροι για να στρατολογήσετε, κάτι που αργά ή γρήγορα σας οδηγεί στο να εγκαταλείπετε τους προηγούμενους, που όσο και αν μπορείτε να τους εκπαιδεύσετε δεν μπορούν να συγκριθούν σε ικανότητες με τους καινούριους και πανέτοιμους συναδέλφους τους. Αυτό σας δίνει την αίσθηση πως οι πράκτορες όχι μόνο δεν είναι μοναδικοί, αλλά είναι αναλώσιμοι και το απλό άθροισμα των στατιστικών τους. Ωστόσο, ανά διαστήματα προκύπτουν στιγμές όπου καλείστε να αποφασίσετε για την τύχη τους, μέσα από απλές επιλογές που εμφανίζονται τυχαία στην οθόνη, με κάποιες από αυτές να τους στοιχίζουν την ζωή και κάποιες να μην τους επηρεάζουν καθόλου. Επίσης, αξίζει να αξιοποιείτε εχθρικούς πράκτορες που έχετε απαγάγει και τους έχετε φέρει με το μέρος σας, καθώς κάνουν τις αποστολές σας πολύ πιο ενδιαφέρουσες και εύκολες.




Ένα headshot δεν συγκρίνεται με τίποτα.

Δεν ψάχνετε μόνο εσείς για εχθρικούς μυστικούς πράκτορες, αλλά και ο αντίπαλός σας κάνει το ίδιο. Όσο ανεβαίνει ο δείκτης κινδύνου, τόσο πιο κοντά έρχεστε στο να σας ανακαλύψει ο εχθρός, με αποτέλεσμα να αναγκάζεστε να μετακινείτε το αρχηγείο σας σε άλλες πόλεις, κάτι που κοστίζει χρήματα και καθυστερεί τις αποστολές. Η δραστηριότητα του αντιπάλου δεν επηρεάζει την εξέλιξη της κεντρικής ιστορίας κι έτσι μπορείτε να εξερευνήσετε το παιχνίδι με τον δικό σας ρυθμό, δίχως να βιάζεστε να φέρετε εις πέρας συγκεκριμένους στόχους.

Το αρχηγείο σας αναβαθμίζεται και μετακινείται, ενώ ένας αριθμός εγκαταστάσεων προσφέρουν ποικιλία στον παιχνίδι και ξεκλειδώνουν όσο παίζετε. Κτίρια ανακρίσεων, πλύσης εγκεφάλου εχθρικών πρακτόρων, θεραπευτηρίων για τους τραυματίες και εργαστηρίων για την κατασκευή και αναβάθμιση αντικειμένων είναι μόνο μερικά από αυτά. Παρόλα αυτά, η χρήση αυτών των κτιρίων δεν είναι πάντα απαραίτητη για την ολοκλήρωση των αποστολών, ούτε το παιχνίδι σας προτρέπει να τα εξερευνήσετε, με αποτέλεσμα να ξεχνάτε εύκολα την ύπαρξή τους αν δεν ασχοληθείτε με αυτά από μόνος σας.

Ο turn-based χειρισμός κατά την διάρκεια των αποστολών είναι σχετικά απλός, θυμίζοντας αρκετά αυτόν του X-Com. Οι κινήσεις των πρακτόρων σας γίνονται εξ ολοκλήρου μέσα από τη χρήση action points, είτε βρίσκεστε σε μάχη είτε όχι. Ο γύρος του κάθε πράκτορα έρχεται στο τέλος του όταν ξοδέψει όλα τα action points και όταν έχει επιλέξει την κάλυψη ή τα κατασταλτικά πυρά για τον επόμενο γύρο. Όταν όλοι οι πράκτορές σας ξοδέψουν όλα τα action points, απενεργοποιώντας κάμερες, βγάζοντας από τη μέση αυτόπτες μάρτυρες ή απλά ρίχνοντας με το όπλο τους, τότε έρχεται η σειρά των αντιπάλων. Μετακινώντας τον κέρσορα επάνω στους αντίπαλους πράκτορες βλέπετε το μονοπάτι που περιπολούν, βοηθώντας στο να καταστρώσετε το σχέδιο δράσης σας μεν, χαμηλώνοντας το βαθμό δυσκολίας δε. Αν μη τι άλλο, το να γνωρίζετε τη διαδρομή των εχθρών σας βλάπτει το απαραίτητο σασπένς ενός κατασκοπικού παιχνιδιού.




Ο επιχειρησιακός χάρτης.

Σε αντίθεση με το X-Com, όπου η επιτυχία κάθε βολής βασίζεται σε ποσοστό, στο Phantom Doctrine η επιτυχία κάθε ενέργειας εξαρτάται από το επίπεδο awareness των πρακτόρων σας. Το awareness ανανεώνεται σε κάθε γύρο και βελτιώνεται μέσω ικανοτήτων και εξοπλισμού, ενώ εξαντλείται με κάθε σας ενέργεια και επηρεάζει λεπτομέρειες όπως το αν θα αποφύγετε μια εχθρική βολή ή όχι. Αποταμιεύοντας awareness για ένα γύρο, χωρίς να επιτεθείτε, αυξάνετε τις πιθανότητες του να αποφύγετε μια σφαίρα. Αντιθέτως, το να πυροβολήσετε έναν εχθρό στο κεφάλι παρακάμπτει κάθε ασφάλεια που του προσφέρει η κάλυψη στην οποία βρίσκεται, όμως εξαντλεί γρήγορα το awareness, θέτοντάς σας σε κίνδυνο στον επόμενο γύρο. Συνοπτικά, το awareness είναι από τους πιο σημαντικούς δείκτες σε κάθε αποστολή και μια ματιά σε αυτόν φανερώνει το πόσο επιτυχημένες θα είναι οι βολές σας, γεγονός που από την μια πλευρά διευκολύνει τη στρατηγική σας αλλά από την άλλη “ρίχνει” την ένταση της μάχης και καθιστά αρκετά προβλέψιμο το αποτέλεσμα της κάθε βολής.

Ένα πρόβλημα στο gameplay των μαχών είναι η ορατότητα των εχθρών, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο το αν οι πράκτορές σας έχουν οπτική επαφή μαζί τους ή όχι. Ανεξάρτητα από το πώς έχετε τοποθετήσει τους πράκτορές σας στην πίστα, δεν γνωρίζετε εάν εκείνοι μπορούν να σημαδέψουν τους εχθρούς, έτσι πρέπει να μαντεύετε αν συμφέρει να τους μετακινήσετε ή όχι και πού ώστε να βλέπουν το στόχο. Μπορεί να προσπεράσετε τυχαία έναν εχθρό, χωρίς να σταματήσει ο χρόνος ώστε να αντιδράσετε, ή ένας εχθρός μπορεί να εμφανιστεί από το πουθενά και να σας πυροβολήσει. Όλα είναι πιθανά. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι πως το αν οι πράκτορές σας έχουν αρκετή κάλυψη από τον εχθρό ή όχι δεν είναι ξεκάθαρο. Πρόκειται για προβλήματα τακτικής που σας οδηγούν στο να μαντεύετε ή στο να σώζετε την πρόοδό σας συχνά. Μπορεί να αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα του παιχνιδιού και να σας γεμίζουν με ενδιαφέρουσες αμφιβολίες ως προς το πώς θα κινηθείτε στο χάρτη, αλλά πρέπει να είστε αρκετά υπομονετικός για να τα αντιμετωπίσετε, διαφορετικά κινδυνεύετε εγκαταλείψετε πολύ νωρίς.

Όπως συμβαίνει στα περισσότερα παιχνίδια με έμφαση το stealth, αν ο εχθρός σας εντοπίσει μέσα σε απαγορευμένη περιοχή, αν ακουστεί ένας πυροβολισμός ή αν σας εντοπίσει μια κάμερα ασφαλείας τότε χτυπάει ο συναγερμός, δημιουργώντας ένα σωρό προβλήματα για την ομάδα σας. Δεν έχετε να αντιμετωπίσετε μόνο τους εχθρούς που υπάρχουν ήδη στην πίστα, αλλά εχθρικές ενισχύσεις καταφτάνουν σε άγνωστα σημεία. Μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά δίπλα σας ή στην άλλη άκρη της πίστας. Απλά δεν γνωρίζετε από πού πρέπει να καλυφθείτε. Κάθε λάθος κοστίζει. Μάλιστα, στον υψηλό βαθμό δυσκολίας δεν μπορείτε να εξαφανίσετε πτώματα, γεγονός που κάνει το παιχνίδι πολύ πιο ανταγωνιστικό σχετικά με τα χαμηλότερα modes. Αν έχετε εμπειρία από παιχνίδια τακτικής τότε αξίζει να ξεκινήσετε κατευθείαν με υψηλό βαθμό δυσκολίας, καθώς πολλά σημεία μαρτυρούν πως αυτός ο βαθμός είναι εκείνος στον οποίο πρέπει να παίζεται το παιχνίδι.




Έφοδος από το μπαλκόνι.

Ικανότητες όπως το να ελέγχετε αντίπαλους πράκτορες ή να τους αποσπάτε την προσοχή, προσφέρουν ποικιλομορφία στις μάχες. Σε περιπτώσεις που τα συνολικά HP του πράκτορά σας είναι περισσότερα από εκείνα του αντίπαλου πράκτορα τότε μπορείτε να τον εξουδετερώσετε αθόρυβα. Επίσης, μεταμφιεσμένοι πράκτορες με την ικανότητα να εξαφανίζουν πτώματα είναι λίγο-πολύ άτρωτοι και εξαρτάται από εσάς αν θα κάνετε “κατάχρηση” της ευκολίας αυτής ή όχι.

Στις περισσότερες αποστολές έχετε δυνατότητα επιλογής της στρατηγικής σας, είτε μέσω αθόρυβης προσέγγισης και απενεργοποίησης καμερών, είτε σκοτώνοντας όλους τους εχθρούς γύρω σας, με το δεύτερο να είναι πολύ πιο δύσκολο και συνήθως λιγότερο αποτελεσματικό από το πρώτο. Το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αρχίσετε να πυροβολάτε χωρίς κάποιο σχέδιο, νομίζοντας ότι απλά πρέπει να εξοντώσετε όλους τους εχθρούς. Δεν είναι μόνο οι ιδιαιτερότητες του gameplay που κάνουν την ανταλλαγή πυροβολισμών δύσκολη, αλλά η νοοτροπία του παιχνιδιού είναι πως πρέπει να φέρετε εις πέρας τις αποστολές όσο πιο αθόρυβα και αναίμακτα γίνεται. Κάθε σας κίνηση και κάθε λάθος κλικ επιφέρουν συνέπειες.

Μετά την ολοκλήρωση των στόχων σας, και όποτε νιώθετε έτοιμος να φύγετε, οι πράκτορές σας καλούνται να φτάσουν σε μια από τις διαθέσιμες ζώνες εκκένωσης της πίστας ώστε να περάσετε την αποστολή. Στο τέλος κάθε αποστολής βλέπετε τα αποτελέσματα, όπως την κατάσταση των πρακτόρων σας, τυχόν απώλειες αμάχων και τον δείκτη κινδύνου. Αν το επιθυμείτε, μπορείτε να επαναλάβετε την αποστολή από την αρχή, όμως προσοχή στην επιλογή “restart” γιατί το παιχνίδι δεν σας ρωτάει αν είστε σίγουρος και υπάρχει περίπτωση να χάσετε την πρόοδό σας... κατά λάθος αν είστε αφηρημένος.




Στρατηγική αναμέτρηση.

Στην αρχή οι αποστολές είναι ενδιαφέρουσες, προσφέροντας μια ποικιλία χαρτών και στόχων, όμως όσο παίζετε τόσο αντιλαμβάνεστε ότι οι χάρτες και οι στόχοι σας δεν διαφέρουν δραματικά μεταξύ τους. Αναζητάτε πληροφορίες, αιχμαλωτίζετε αντίπαλους πράκτορες και σώζετε πληροφοριοδότες. Οι δεκάδες χάρτες, αν και διαφορετικοί στις λεπτομέρειες, μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, ενώ όλες οι αποστολές εξελίσσονται νύχτα.

Τέλος, υπάρχει ο τομέας της μελέτης των στοιχείων σε έναν πίνακα. Ουσιαστικά είναι ένα mini-game, με ψήγματα από παιχνίδια adventure, όπου συνδέετε μεταξύ τους πληροφορίες που έχετε συλλέξει από αποστολές, πληροφοριοδότες ή αναλύσεις, έτσι ώστε να εμφανίσετε νέες αποστολές, νέους εχθρούς και νέους κατασκόπους προς πρόσληψη. Με κλικ και σύρσιμο του κάθε στοιχείου, τα συνδέετε μεταξύ τους με μια κλωστή. Η διερεύνηση των στοιχείων στον πίνακα είναι μια ενδιαφέρουσα μέθοδος συνδυασμού διαφορετικών ειδών gameplay στο παιχνίδι και ένα ευχάριστο διάλειμμα από τις αποστολές.

Όσον αφορά το multiplayer, μπορείτε να παίξετε εναντίον άλλων παικτών, σε μάχες ομάδας κατασκόπων εναντίον ομάδας. Επιλέγετε το επίπεδο από το campaign (χωρίς να περιέχει τους πολίτες ή πράκτορες του campaign) και στη συνέχεια μάχεστε εναντίον της άλλης ομάδας. Δεν υπάρχει matchmaking, έτσι κάνετε μόνο host ή join. Το multiplayer δεν προσφέρει κάτι ξεχωριστό και φαίνεται να υπάρχει για να ικανοποιήσει τους απαιτητικούς παίχτες που θέλουν να υπάρχει πάντα η επιλογή να παίζουν με φίλους.




Διαλέγοντας εξοπλισμό.

Τα cutscenes αποτελούν μια καλαίσθητη ανάμειξη καρτούν και ρεαλισμού. Το animation είναι ομαλό, όμως ο εξοπλισμός των κατασκόπων εμφανίζεται μόνο όταν τον χρησιμοποιούν. Όπως είδαμε παραπάνω, αν και τα περιβάλλοντα είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα, με τις πίστες να διαφέρουν στις λεπτομέρειες, δεν ξεχωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό. Μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού πολλές τοποθεσίες μοιάζουν μεταξύ τους, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στον κόσμο. Οι κεντρικές αποστολές που εξελίσσουν την υπόθεση είναι μοναδικές, όμως περνάτε τις περισσότερες ώρες του παιχνιδιού βελτιώνοντας τους πράκτορές σας, δηλαδή με πολύ grinding και επανάληψη κοινότυπων αποστολών. Το voice acting είναι αξιοπρεπές, αν και καμιά φορά οι πράκτορες σας ενημερώνουν πως έπεσαν σε παγίδα σα να διαβάζουν άρθρο από εφημερίδα. Δεν υπάρχει μεγάλη γκάμα από διαθέσιμες φωνές, αν και αυτό δεν αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα. Τα ηχητικά εφέ όπως και η κατασκοπική μουσική υπόκρουση κυμαίνονται στα αναμενόμενα επίπεδα, χωρίς να είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτα.

Το Phantom Doctrine αποτελεί ένα ιδιαίτερο παιχνίδι τακτικής, όπου είναι σημαντικό να θυμάστε πως ελέγχετε κατασκόπους την εποχή του '80 και όχι στρατιώτες με στολές και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας (α λα X-Com). Δεν είναι εκπαιδευμένοι για πόλεμο αλλά για προσεκτική προσέγγιση του στόχου τους, γι’ αυτό οφείλετε να έχετε πάντα τη stealth τακτική στο μυαλό σας. Διαρκεί δεκάδες ώρες, είναι φιλόδοξο και ο χειρισμός του δεν είναι τόσο ξεκάθαρος όσο θα μπορούσε, γι’ αυτό και απαιτεί αρκετή υπομονή τις πρώτες ώρες. Σεναριακά μπορεί να μην σας “κρατάει” τόσο όσο αναμένεται από παιχνίδι του είδους και ορισμένες φορές επαναλαμβάνεται, όμως προσφέρει ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές στιγμές. Δεν είναι ένα X-Com με κατασκόπους, αλλά ένα turn-based παιχνίδι στρατηγικής με κατασκόπους, πολλές δυνατότητες και μερικά τεχνικά προβλήματα. Οπωσδήποτε έχει περιθώρια να βελτιωθεί περαιτέρω και απευθύνεται σε συγκεκριμένη κατηγορία παικτών, αλλά αξίζει να το δοκιμάσετε αν σας αρέσουν τα παιχνίδια με θέμα την κατασκοπία ή τα turn-based παιχνίδια τακτικής.


  • Ποικίλο gameplay
  • Ανταγωνιστικό
  • Ατμόσφαιρα
  • Διάρκεια
  • Αδυναμίες στο σύστημα μάχης και κάλυψης
  • Επαναλαμβανόμενες αποστολές
  • Ανεπαρκές tutorial
  • Αδιάφορη πλοκή
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:CreativeForge Games
ΕΚΔΟΣΗ:Good Sheperd Entertainment
ΕΙΔΟΣ:Turn-based tactics
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.phantomdoctrine.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:14/8/2018




Πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !