Pillars of Eternity 2 Review

Share it:
Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από την κυκλοφορία του Pillars of Eternity και οι απανταχού φίλοι των RPG δεν έπαψαν να είναι δραστήριοι σε όλα τα επίσημα και μη κανάλια επικοινωνίας στο διαδίκτυο, ανταλλάσοντας απόψεις και πληροφορίες σχετικά με το παιχνίδι. Το πλούσιο αρχικό περιεχόμενο, οι επεκτάσεις και ο καλογραμμένος τρόπος με τον οποίο παρουσίαζε τις ιστορίες και τον μύθο του, ανέβασαν το Pillars of Eternity πολύ ψηλά στη λίστα των αγαπημένων παιχνιδιών ρόλων. Η συνέχειά του, το Pillars of Eternity 2: Deadfire, είναι πλέον εδώ και υπόσχεται πολλά περισσότερα. Καταφέρνει η έμπειρη Obsidian να παραδώσει έναν άξιο και ανώτερο διάδοχο;

Το Pillars of Eternity 2 ξεκινά λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του αρχικού παιχνιδιού. Ο θεός Eothas ξυπνάει μετά από λήθαργο χιλιάδων χρόνων και σκορπά τον τρόμο και την καταστροφή στο πέρασμα του, ακολουθώντας το δικό του κοσμικό σχέδιο. Θεοί και άνθρωποι, μέσα σε αυτούς και εσείς, ακολουθείτε την καταστροφική πορεία του, που αυτή τη φορά κατευθύνεται νότια, στο αρχιπέλαγος Deadfire. Μια μεγάλη αλλαγή που γίνεται αμέσως αντιληπτή είναι ο ίδιος ο κόσμος του παιχνιδιού. Αν και βρίσκεται στην Eora, το αρχιπέλαγος Deadfire είναι τελείως διαφορετικό σε ατμόσφαιρα και σχεδιασμό από τον προκάτοχό του. Ο νησιωτικός νότος της Eora, μοιάζει περισσότερο με πολυνησιακό περιβάλλον, που συνδυάζει την εποχή της αποικιοκρατίας της αμερικανικής ηπείρου και τα πολύπλοκα θαλάσσια εμπορικά σταυροδρόμια μεταξύ ανατολής και δύσης λίγους αιώνες πριν, με μια μεγάλη δόση από πειρατές, θαλάσσιες μάχες και μπόλικη εξερεύνηση.

Αν όλα αυτά σας κάνουν να αναρωτιέστε πώς συνυπάρχουν και αν όλες αυτές οι αλλαγές λειτουργούν εις βάρος της ατμόσφαιρας, της ροής και της δράσης, μην ανησυχείτε. Η Obsidian έχει βρει μια ισορροπημένη φόρμουλα που σας κάνει να μην θέλετε να ξεκολλήσετε από το παιχνίδι. Ως εκ τούτου, το σενάριο, η κεντρική και όχι μόνο ιστορία αλλά και ο νέος μύθος που παρουσιάζεται, είναι αρκετά πιο πολύπλοκα, εκτείνονται σε πολλά λειτουργικά επίπεδα μιας προβληματικής και ανήσυχης κοινωνίας, αλλά και παράλληλα είναι αρκετά “προσγειωμένα”, ακόμα και αν οι θεοί της Eora είναι πιο δραστήριοι σε σχέση με το παρελθόν και το στοιχείο φαντασίας δεν λείπει. Σχεδόν όλα περιστρέφονται γύρω από τις σχέσεις των ανθρώπων και όχι μόνο.





Επιβλητική ατμόσφαιρα.

Τα νησιά του αρχιπελάγους έχουν γίνει στόχος αποικιοκρατών που προσπαθούν να αποκτήσουν τα οφέλη από τα θαλάσσια εμπορικά σταυροδρόμια αλλά και του πολύτιμου luminous adra, του οποίου οι ιδιότητες κάνουν μέχρι και τους θεούς να το αναζητούν. Αν και δεν λείπει, επαναλαμβάνω, το στοιχείο της φαντασίας από τον σχεδιασμό του κόσμου, η γενική αίσθηση του παιχνιδιού είναι ότι συγκλίνει περισσότερο προς το ηθικό, πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα όπου υπερδυνάμεις, ανθρώπινες και θεϊκές, συγκρούονται και συμμαχούν, κάθε μία για τα δικά της συμφέροντα. Μέσα σε όλα αυτά, εσείς καλείστε να λάβετε μέρος και να πάρετε αποφάσεις για το μέλλον και το παρόν του κόσμου και αυτή τη φορά έχετε περισσότερα όπλα στην φαρέτρα σας. Το αρχιπέλαγος Deadfire, πέρα από τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση, προσφέρει αρκετό βάθος στην συναναστροφή σας με τους ιθαγενείς κατοίκους του αλλά και με τους νέους κατακτητές που σαρώνουν τις θάλασσες και τα νησιά με τα πλοία τους. Η ποικιλία αυτή τη φορά είναι μεγαλύτερη ως προς την λειτουργία μιας ανήσυχης κοινωνίας με γνώριμες και νέες ιδεολογίες αλλά και δυσλειτουργίες να έρχονται στην επιφάνεια, με αρκετούς χαρακτήρες να παρουσιάζουν και να ξεδιπλώνουν σταδιακά και με άριστο τρόπο ένα σενάριο, αλλά και μικρές ιστορίες με αρκετό βάθος που μένουν χαραγμένες στο μυαλό σας και σας προβληματίζουν.

Ντόπιοι λαοί που καταπλακωθήκαν από το βάρος μιας καλά εξοπλισμένης και οργανωμένης μετανάστευσης προς το νότο, έρχονται αντιμέτωποι με την άδικη μεταχείριση σε οικονομικό και βιωτικό επίπεδο από τους κατακτητές, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται τα έθιμα και οι παραδόσεις τους και άλλοτε κυριολεκτικά να πεθαίνουν της πείνας, να αναγκάζονται να μετακινούνται μέσα στην ίδια τους τη χώρα προς εύρεση τροφής και στέγης και να δημιουργούνται προστριβές μεταξύ τους αλλά και πολεμικές συρράξεις με τους κατακτητές. Ο κόσμος του Pillars of Eternity 2 είναι πολυδιάστατος, τις περισσότερες φορές χαοτικός και εσείς λειτουργείτε πάντα σαν το πιόνι εκείνο των θεών που πρέπει να φέρνει την ισορροπία σε έκρυθμες καταστάσεις. Για να το καταφέρετε αυτό σας δίνονται αρκετές επιλογές, με πρώτη την μεταφορά των πράξεων και επιλογών σας από το πρώτο παιχνίδι. Μπορείτε να εισάγετε το save του πρώτου παιχνιδιού και όλες οι επιλογές που είχατε κάνει έχουν αντίκρισμα στους ανθρώπους που συναντάτε καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Αν δεν έχετε κάποιο save, υπάρχει μια λίστα επιλογών στο ξεκίνημα του παιχνιδιού που έχει τον ίδιο αντίκτυπο. Το σύστημα φήμης συνεχίζει να παίζει μεγάλο ρόλο στον τρόπο που σας αντιμετωπίζουν όλοι ανεξαιρέτως, ακόμα και οι σύντροφοί σας, ενώ τα στατιστικά των χαρακτήρων σας ανοίγουν νέα μονοπάτια στον ήδη δαιδαλώδη και πολύπλοκο κόσμο του παιχνιδιού.




Απολαμβάνοντας τις ομορφιές της φύσης.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στις σχέσεις μεταξύ των συντρόφων σας, έναν μηχανισμό με αρκετό βάθος που σας επιτρέπει να γνωρίσετε καλύτερα τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεστε καθημερινά. Γνώριμα πρόσωπα από το παρελθόν βρίσκονται πάλι στον δρόμο σας αλλά και νέοι αρκετά ενδιαφέροντες χαρακτήρες και προσωπικότητες ξεδιπλώνουν αρετές, πάθη, έχθρες, ιδεολογικές αντιλήψεις αλλά και έρωτες μεταξύ τους. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός λειτουργεί άψογα, δίνοντας έναν δυναμικό αλλά και ρεαλιστικό τόνο στην περιπέτεια. Βλέπετε ενθουσιώδεις νέους μαχητές που θέλουν με περίσσια όρεξη να ριχτούν στην μάχη και να εξερευνήσουν τον κόσμο, σταδιακά να αντιλαμβάνονται ότι οι κακουχίες και οι μάχες είναι ένα βάρος ασήκωτο. Βλέπετε μέσα από σχετικά μεγάλους διαλόγους τον χαρακτήρα σταδιακά να αλλάζει όταν έρχεται αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα, να αναθεωρεί και να αμφιβάλει για την ίδια του την ιδεολογία. Βλέπετε γνώριμους συντρόφους, έχοντας πλέον την οικειότητα από τις προηγούμενες περιπέτειες και εμπειρίες που βιώσατε μαζί, να εκφράζονται πιο ελεύθερα και ανοιχτά για τις αποφάσεις που παίρνετε, άλλοτε στηρίζοντάς σας και άλλοτε κάνοντας κριτική, κάτι που ισχύει για σχεδόν όλους τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, ανεξάρτητα από την κοινωνική τους θέση. Έτσι δημιουργείτε αργά και σταθερά έναν κοινωνικό κύκλο φίλων, υποστηρικτών αλλά και εχθρών.

Η δημιουργία των ηρώων σας εκ πρώτης όψεως δεν έχει σχεδόν καμία αλλαγή. Οι ίδιες φυλές και κλάσεις είναι εδώ, με μια μεγάλη προσθήκη να κάνει την εμφάνιση της. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να δημιουργήσετε πολύπλευρους μαχητές μέσω ενός μηχανισμού όπου συνδυάζετε δύο κλάσεις και κατά συνέπεια τις ικανότητες τους. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός μπορεί να σας δώσει 55 διαφορετικούς συνδυασμούς και με μπόλικη φαντασία και όρεξη μπορείτε να δημιουργήσετε έναν ήρωα όπως εσείς θέλετε. Αυτό βέβαια έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Το καλό είναι ότι έχετε στην μάχη θανατηφόρα πολυεργαλεία όπως ο μάγος σας να μπορεί να ελέγχει ή και να σκοτώνει υπεράριθμα γκρουπ εχθρών αλλά κι έτσι για αλλαγή να θερίζει κεφάλια με τεράστια σπαθιά ή οποιοδήποτε άλλο όπλο. Το κακό είναι ότι οι συνδυασμένες κλάσεις δεν έχουν πρόσβαση στις καλύτερες μαχητικές ικανότητες που γίνονται διαθέσιμες σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο.

Αν πάλι αυτό σας φαίνεται αρκετά βαρύ και πολύπλοκο, μπορείτε να επιλέξετε την κλάση που εσείς θέλετε και να επιλέξετε κάποια από τις υποκατηγορίες των κλάσεων, ειδικεύοντας των μαχητή σας σε συγκεκριμένες ικανότητες όπως να έχετε έναν πανίσχυρο βάρβαρο που ως γνωστόν ισοπεδώνει τους εχθρούς αλλά και να επιλέξετε να είναι... κανίβαλος που τρώει τα πτώματα των εχθρών αποκτώντας διάφορα οφέλη. Ο συνδυασμός δύο κλάσεων και η ειδίκευση των κλάσεων μέσω των υποκατηγοριών τους δίνουν μεγαλύτερο βάθος στην δημιουργία χαρακτήρων σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι και εκτοξεύουν το replayability.




Αίμα και καταστροφή, έργο θεού.

Μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα μάχης. Οι μάχες διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο, με την δυνατότητα παύσης αλλά και ρύθμισης της ταχύτητάς τους. Έχει γίνει ένα μικρό ανακάτεμα στις ικανότητες των κλάσεων, με αρκετές να μεταφέρονται από το πρώτο παιχνίδι, αλλά να υπάρχουν και πολλές νέες και άκρως ενδιαφέρουσες. Δυο προσθήκες κάνουν την εμφάνιση τους εδώ. Η μία είναι η δυνατότητα ενδυνάμωσης μιας ικανότητας σε κάθε μάχη για κάθε ήρωα ανεξαιρέτως μέσω ενός συστήματος πόντων οι οποίοι στο σύνολό τους επενδύονται σε κάποια ικανότητα της επιλογής σας, κάνοντάς την υπερβολικά δυνατή και θανάσιμη. Η άλλη προσθήκη είναι η δυνατότητα να επαναπροσδιορίσετε το στόχο κάποιου ξορκιού ή επιθετικής κίνησης, όταν ο στόχος έχει μετακινηθεί από το αρχικό σημείο που ήταν ή έχει πεθάνει, ακόμα και κατά την διάρκεια της πολύχρονης εκτέλεσης κάποιου ξορκιού/επίθεσης, έχοντας ως αποτέλεσμα καμία επιθετική κίνηση να μην πάει χαμένη. Αξίζει να αναφερθεί ότι η νοημοσύνη, τόσο φίλων, όσο και εχθρών, έχει τεράστια διαφορά σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Η συμπεριφορά στην μάχη μοιάζει αρκετά ρεαλιστική και φυσιολογική όσον αφορά τις κινήσεις και την τοποθέτηση των φιλικών και εχθρικών μονάδων και δεν χρειάζεται να παίρνετε από το χέρι τους ήρωές σας και να τους λέτε τί να κάνουν και πώς να το κάνουν.

Αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη νοημοσύνη, αλλά και στην δυνατότητα να δημιουργείτε τις δικές τακτικές, έναν μηχανισμό που αν και προστέθηκε αργότερα στο πρώτο Pillars, εδώ κάνει άλματα προόδου. Η δημιουργία τακτικής έχει τεράστιο βάθος όσον αφορά τις επιλογές που είναι διαθέσιμες, λειτουργεί απροβλημάτιστα και δεν υπάρχει καλύτερη αίσθηση από το να βλέπετε τους ήρωες σας να εκτελούν κατά γράμμα τις εντολές που έχετε προσχεδιάσει. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι προαιρετικό αλλά αν αποφασίσετε να αφιερώσετε λίγο χρόνο σε αυτό, σας ανταμείβει.

Μάχες δεν κάνετε μόνο στην ξηρά, αλλά και στην θάλασσα, καθώς ο πολυδιαφημισμένος μηχανισμός των πλοίων είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστη έκπληξη. Από το ξεκίνημα σχεδόν του παιχνιδιού έχετε στην διάθεση σας ένα μικρό καράβι με το οποίο μπορείτε να εξερευνήσετε τον κόσμο αλλά και να λάβετε μέρος σε ναυμαχίες. Τα πλοία προσθέτουν έναν ευχάριστο επιπλέον πονοκέφαλο, καθώς πρέπει να βρείτε το κατάλληλο πλήρωμα γι αυτά, να αποκτήσετε υλικά αγαθά για να γεμίσετε τα αμπάρια σας ώστε να επιβιώσετε στα μακρινά ταξίδια, να κρατήσετε το πλήρωμά σας σε καλή διάθεση προσφέροντας μπύρα, ρούμι, φαγητό κτλ. Με το πλοίο σας μπορείτε να εξερευνήσετε απομακρυσμένες και άγνωστες περιοχές και να “βαπτίσετε” ακατοίκητα και όχι μόνο νησιά, βοηθώντας τους χαρτογράφους του αρχιπελάγους να αποκτήσουν γνώσεις και να φτιάξουν νέους χάρτες αυτών των άγνωστων περιοχών και βέβαια να λάβετε μέρος σε μάχες.




Πολεμώντας σε πλοία.

Οι μάχες με τα πλοία παρουσιάζονται μέσα από δυο φάσεις. Μια είναι σε στιλ κειμένου και διεξάγεται σε γύρους, όπου επιλέγετε τρεις ενέργειες στον γύρο σας και περιμένετε τον αντίπαλο να πράξει αναλόγως. Οι επιλογές που έχετε στον γύρο σας είναι αρκετές, όπως να αυξήσετε ή να μειώσετε την απόσταση από τον εχθρό σας, να στρέψετε το πλοίο σας στην κατάλληλη θέση για να βρεθείτε σε θέση και απόσταση βολής, να ζητήσετε αναφορά ζημιών κτλ. Μπορείτε αν θέλετε να βυθίσετε το εχθρικό πλοίο ή να επιβιβαστείτε σε αυτό, με το παιχνίδι πλέον να μεταφέρεται στον τρισδιάστατο κόσμο, να εξουδετερώσετε το πλήρωμα του αντιπάλου και να απολαύσετε πλούσιες απολαβές. Σε σχετικά προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού μπορείτε να αγοράσετε νέα, καλύτερα πλοία, να τα αναβαθμίσετε με καλύτερο εξοπλισμό και πλήρωμα και να γίνετε εσείς ο φόβος και ο τρόμος των θαλασσών.

Μεγάλες αλλαγές και βήματα προόδου έχουν γίνει και στον οπτικοακουστικό τομέα. Η Unity engine αποδίδει εξαιρετικά τα νέα περιβάλλοντα που εμπνεύστηκαν οι δημιουργοί, με αρκετό φωτορεαλισμό, νέα κάμερα που ακολουθεί τους ήρωες και περισσότερη ζωντάνια όσoν αφορά τον κόσμο γύρω σας σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Πολλά νέα animations και ειδικά στο φυσικό περιβάλλον όπως δέντρα, φυτά και θάλασσα, δίνουν ζωντάνια στα εξωτικά, ταλαιπωρημένα νησιά. Το αρχιπέλαγος Deadfire έχει την δική του χαρακτηριστική χλωρίδα και πανίδα. Γνώριμοι αλλά και νέοι εχθροί, νέες φυλές με τις παραδοσιακές ενδυμασίες τους, μικρά παράλια χωριά, μεγαλουπόλεις και κατακόμβες, όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα αρμονικό και πανέμορφο σχεδιαστικά περιβάλλον, αυτό της Νότιας Eora. Με ωραία ατμόσφαιρα και όντας λιγότερο σκοτεινό, το παιχνίδι έχει την δική του χάρη και αφήνει δικαίως το στίγμα του όσον αφορά τον κόσμο του και όχι μόνο.

Στα του ήχου, η μουσική επένδυση είναι ένα από τα αδύνατα σημεία του παιχνιδιού. Αρκετές συνθέσεις δεν τις λες και κορυφαίου επιπέδου ή τουλάχιστον δεν είναι το soundtrack που εντυπωσιάζει ή σας μένει στο μυαλό και το σιγοτραγουδάτε μόνος σας. Υπάρχουν πάντως και οι κατάλληλες επικές ή δραματικές ορχηστρικές στιγμές σε κάποια μάχη ή έντονο διάλογο. Όμως την παράσταση κλέβουν τα ηχητικά εφέ και οι διάλογοι. Από τις πρώτες στιγμές, είναι φανερό ότι έχει πέσει πολλή δουλειά στους περιβαλλοντικούς ήχους, στα εφέ της μάχης και κάθε ξορκιού, μαχητικής ικανότητας κτλ. Με δεδομένο ότι όλα αυτά μετρώνται σε κάποιες εκατοντάδες και ότι σχεδόν κάθε μαχητική ικανότητα συνοδεύεται από κάποιο τυχαίο ατμοσφαιρικό σχόλιο ή πολεμική ιαχή του ήρωα, είναι προφανές πως το βάρος πέφτει στην δημιουργία ατμόσφαιρας μέσω των ηχητικών εφέ, κάτι που λειτουργεί άψογα και είναι απολαυστικό. Οι διάλογοι έχουν voice acting το οποίο επίσης εκπλήσσει ευχάριστα. Αν σκέφτεστε ότι αυτό ίσως να λειτουργεί εις βάρος της αφήγησης, η απάντηση είναι όχι, καθόλου. Αν και λείπουν τα τεράστια κείμενα-σεντόνια του πρώτου παιχνιδιού, οι διάλογοι είναι απολαυστικοί. Κάθε χαρακτήρας είναι ξεχωριστός και εκφράζει διαφορετικά συναισθήματα με απίστευτη υποκριτική ικανότητα ανάλογα με την περίσταση, ενώ η ενσωμάτωση παραδοσιακών ορολογιών, προφοράς και γλώσσας στους διαλόγους δίνει έναν ξεχωριστό τόνο.




Παραδίδοντας ψυχές.

Δεν είναι όμως όλα ρόδινα. Υπάρχουν κάποια θέματα που δίνουν την αίσθηση ότι το παιχνίδι ήθελε λίγη δουλειά ακόμα πριν κυκλοφορήσει. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η γενική απόδοση, ειδικά στις μεγάλες πόλεις όπου οι επιδόσεις πέφτουν κατακόρυφα, σε βαθμό που αδύναμα συστήματα γονατίζουν κυριολεκτικά. Επίσης, κάποιες από τις περιγραφές των αντικειμένων όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα του παιχνιδιού, αλλά ούτε και στη λογική. Τέλος, υπάρχουν θέματα με το ποντίκι, το οποίο μπορεί να μην ανταποκρίνεται για μερικά δευτερόλεπτα. Όλα τα προαναφερθέντα βέβαια είναι γνωστά στους developers και θέμα χρόνου μέχρι να διορθωθούν.

Το Pillars of Eternity 2: Deadfire τελικά αποδεικνύεται αντάξιο των προσδοκιών. Όλες οι νέες προσθήκες και εξελίξεις της αρχικής φόρμουλας κρίνονται επιτυχείς, ενώ τα τεχνικά θέματα αργά ή γρήγορα θα είναι παρελθόν. Το Pillars of Eternity 2 ξεπερνά κάθε σύγκριση με μακρινά ξαδέρφια του όπως τα Baldurs Gate και Icewind Dale και γράφει τον δικό του μύθο. Αν σας αρέσουν τα RPG, δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή σας.



  • Η δημιουργία τακτικών
  • Πολύπλευροι και ειδικευμένοι χαρακτήρες
  • Replayability
  • Εξαιρετικό σενάριο
  • Πολλές νέες προσθήκες, διορθώσεις και εξελίξεις μηχανισμών
  • Πανέμορφα γραφικά
  • Κορυφαία ηχητικά εφέ και voice acting
  • Αδιάφορη μουσική επένδυση
  • Ορισμένες άστοχες περιγραφές ικανοτήτων και αντικειμένων
  • Τεχνικά θέματα
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Obsidian
ΕΚΔΟΣΗ:Versus Evil
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://eternity.obsidian.net/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:8/5/2018


πηγη


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο. Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Share it:

Games Review

Post A Comment: